Tagok >> gottfriedg >> 156 2.5 V6 SW >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
Amióta megvan az autó, azóta hiányoltam a deréktámaszt. Elég sokat keresgéltem manuális után, még ebay-en is majdnem lecsaptam egy gyári szerkezetre, ami csodával határos módon valahogy felbukkant. Aztán vettem egy ülésszettet a manuális szerkezet miatt. Szerencsére összepróbáltam a dolgokat egy kibelezett ülésvázon éééés kiderült, hogy légzsákos ülésbe nem jó a manuális szerkezet.
Itt jött a következő csoda, mert a korábbi hirdetésemre írt valaki, hogy van neki egy elektromos szerkezete, amitől megválna (szerencsére nem adta el, amíg futottam a köröket a manuáls felkutatásával).
Így megvettem ezt és be is építettem.
Így a projekt egy kicsit költséges lett számomra, de csak az elektromos egység bekerülési árát írom le. :D
Gyorsan eljött az első közös műszaki ideje, így hamar túl is estünk rajta.
A bal felső langőkart kellett cserélni, más problémát nem találtak.
TRW lengőkar került beszerelésre.
A zárhídon lévő matricák sajnos már lekoptak. Gyárit most nem tudtam beszerezni, de szerencsére ajánlottak valakit, aki tudott készíteni.
A levélfogó alatt, a tűzfalból hiányzott az egyik gumidugó (valaki elmésen berácsozta, de az ugye nem tartja kint a nedvességet), így ez pótolva lett.
A sebességmérőnél és a fordulatszámmérőnél is el volt törve a műanyag cső, így ezekből is kapott az autó 1-1 db jó állapotút.
Az ajtók, B oszlopnál lévő részein lévő fekete fóliát már teljesen kiszívta a nap, ezért rendeltem a matricakell.hu oldalról, megfelelő struktúrájú fekete fóliát.
Jó kérdés, hogy megérte e, mert bár jól néz ki a fólia, de cserébe elintéztem a vízlehúzókat. Nem tudtam, hogy kell levenni őket és azt sem, hogy ezek minden autón szét vannak rohadva és nem igazán fogom tudni pótolni őket. Egy majdnem jót sikerült eddig találnom a jobb hátsó ajtóra, így az az oldal OK. A vezető oldal viszont...akárhányszor belenézek a tükörbe, emlékeztetőt kapok, hogy milyen béna voltam. :D
Szerencsére még nem volt megrepedve, de nagyon csúnya volt a kiegyenlítőtartály, így vettem egy új, gyári darabot.
Nagyon csúnya volt a könyöklő, ezért vettem egy donor ülést (igazából az ülésemhez kellett volna donornak, de sajnos erre a célra használhatatlan volt) és abból pótoltam az anyagot.
Eljött az első közös olajcserénk ideje.
olajszűrő: Mann 2200ft
Levegőszűrő: UFI 3100ft
Pollenszűrő: Armafilt 1200ft
Olaj: Motul 10W60 25300ft/7liter
csavarhoz tömítő gyűrű: 50ft
A vezető ajtó kapcsolópaneljén 2 ablakemelő kapcsoló törött volt, ezeket cseréltem.
2x1500ft
A jobb hátsó ablakemelő nem működött...eLearn rajz alapján megmértem, sajnos a motor adta meg magát, így cseréltem a teljes szerkezetet egy gyári bontott darabra.
6500ft
Az autóhoz 1db kulcsot kaptam, annak sem működött a távirányító része.
Pótoltam az elemtartót, persze ez nem volt elég. Látszott, hogy korábban belefolyt egy elemből az elektrolit és megmart egy vezetőt. A hiányzó szakaszt pótoltam, azóta is működik.
500ft
+ visszatettem a gyári fejegységet, igaz a CD része nem működik, de jobban tetszik így a középkonzol összképe.