Befutott az utolsó adag csavar és bilincs a horganyzásból, így végre kezdődhet az összeszerelés :) Ennek az adagnak a horganyzása 10.500 Ft-ba került.
A fékek is teljes felújításon estek át, a nyergek homokszórva, szinterezve lettek, és kaptak egy teljes felújító készletet is
Eredetileg felmerült, hogy airride rendszert építtetek az autóba, mivel ültetni mindenképp szerettem volna, azonban azt sem szeretném, hogy mindenhol leérjen az autó alja, spoilerek stb. Új rendszer építésére nagyon beteg árajánlatokat kaptam, így elengedtem. Így lett a már korábban mutatott Vogtland ültetőrugó, viszont az utolsó utáni pillanatban befutott egy Spider alól való alig használt szett baráti áron, így végül mégis lett Airride-om :) Öröm bódottá
Ha már úgyis le vannak szerelve a kipufogó hővédő lemezei, nem rakom vissza ezeket sem csúnyán :) Kaptak egy alapos tisztítást, így máris sokkal jobban néznek ki
Szép lassan kezdenek végre szivárogni az elkészült alkatrészek, hamarosan kezdődhet a legizgalmasabb rész, az össze legózás :) Megvan az összes futómű alkatrész homokszórása, szinterezése, és mivel csúnya rozsdás, koszos csavart nem teszünk vissza a szép új alkatrészekkel teli futóműbe, így azokat is szépen megpucoltam, sósavaztam majd elvittem egy közeli horganyozó műhelybe, ott kapták meg a végleges, szép sárga bevonatot. Ami vissza van még: lengőkarok szilentezése, és még egy kisebb adag csavar, bilincs horganyoztatása. Szerintem 1-2 héten belül meg tudom kezdeni a visszaépítést :)
Szinterezés, homokszórás költsége (a képeken nincs rajta minden alkatrész): 47.000 Ft
Horganyozás költsége: 8.800 Ft
Ezeket a gömbfejeket gyárilag festetlenül küldik, én viszont nem szeretném, hogy idővel csúnyán rozsdásodjanak, így fényes fekete festést kaptak :)
A fékerő szabályzó nagyon csúnyán nézett ki, ilyen állapotban semmiképpen nem szerettem volna vissza szerelni, főleg, hogy a szép új fékcsövek futnak majd be ide :) Értelemszerűen savba, hasonlóba rakni nem túl célszerű, így szemcseszórást kapott, a gumi takaróról pedig levakartam a száz réteg alvázvédőt, ezek után olyan mintha új lenne :)
A futómű lebontás részét képezte a kipufogórendszer leszerelése is, és ekkor észre is vettem, hogy van pár függesztő gumi ami erősen csere érett. Szokás szerint kezdtem az unix, bárdi vonalon a keresést, sajnos nem jártam sikerrel. Aztán jött az ebay, ott megtaláltam a hosszúkás gumit ami leginkább csereérett volt, de postázással együtt kb. 7-8e Ft lett volna csak az az egy, kicsit soknak tartottam. Aztán eszembe jutott a titkos tipp, ZS+U :) És bingó, náluk volt készleten egy komplett kipufogó szerelék készlet, amiben benne van az összes függesztő gumi, gyűrűk a kipufogó csatlakozásba, és új összefogó csavarok anyával együtt. És mindez összesen 5582 Ft, nem volt kérdés, hogy már rendelem is :)))
Az új kézifék kötelet korábban az Unixban vettem, viszont csak 1db volt nekik. A központi raktárban sem volt utánpótlás, viszont azt mondták január környékén érkezik belőle. Viszont azóta sem érkezett, a webshop sem hozza, így más megoldás után néztem. Végül a ZSU-n találtam kézifékkötelet, meg is érkezett, így most már megvan mindkét oldalra :)
Amíg várom, hogy elkészüljön a leadott alkatrészek szinterezése, és nem nagyon tudok mással haladni, csinálom azt amit tudok :) Össze szedtem minden kiszedett csavart, bilincset, konzolt..ezek mennek majd horganyozásra, elvégre nem rakunk vissza csúnya koszos, rozsdás csavart a szép új alkatrészekbe :D
Előtte természetesen dokumentáltam, hogy hova milyen csavar tartozik, később nagy segítség lesz, mert a horganyozás után sajnos ömlesztve fognak visszajönni a csavarok..