Tagok >> The Xirall Blue Alfa >> 159 2.0 JTDM SW TI >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDM SW TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Xirall Blue Fehér
Szeretjük a zenét, ez köztudott.
Egy jó HQ autóhifi alapja a szigetelés, a dolgok zörej mentesítése. Figyeltem erre is a 4 ajtó és az alváz alja is hangszigetelést kapott, csökkentve így a menetzajt és segítve a hangszórók optimális hangképzését.
Na de milyen szín?
Ahogy már korábban is írtam, a fúúújuunk fújjuunk rendesen...
Nem egy egyszerű gyári fehér színt válaszottunk az autónak, hanem ismét kiakartunk próbálni valami újat és egyedit.
Az autó első és alap színe egy szimpla alap, kicsit kékes árnyalatú fehér szín lett.
Aztán erre következett a Debeer által forgalmazott Xirall Blue nevezetű transparent festék, ami tulajdonképpen egy átlátszó szín, melyben kék gyöngyszemek vannak.
Erre pedig következett a lakk. :D
Így kaptunk egy Fehér alapon kék gyöngyházas 159-es SW Alfát, aminek felületén ha fénytörés történik, előbukkan a kék szín. Nagyon különleges hatást sikerült elérni ezzel a kombóval, ami tényleg minden napszakban és fényviszonyban máshogy mutat!
Hónapok várakozása és a kevés idő miatti lassú haladások után, végree elkerültünk Robi műhelyébe, ahol megkezdtük a végleges csupaszítását, a horpadások, kis hibák gittelését és azt a néhány felületnek az újra csiszolását, amit úgy talált a szakértő, hogy megéri átmenni rajta még egyszer.
Ha már fújunk, fújjunk rendesen tartja az általunk kreált mondás.
Az előző autóból jól ismert és bevált márvány mintát alkalmazni akartuk itt is.
A belső elemeken túlmentünk és némely külső elem átfestésére is vállalkoztunk.
Ez idő alatt a kormány el lett küldve Horváth Martin kollégához, aki pontosan és gyöngyörűen újra bőrözte a már elöregedett ütött kopott TI kormányt.
A festést ismét Robi barátommal csináltuk, akivel az előző autómat is szépítettük és festegettük, hol javítás, hol kísérleti jelleggel.
Az autó előkészítése az én feladatom volt, mikor időm engedte bontottam csiszoltam, előkészítettem. :D
Figyelve volt arra, hogy a friss küszöb ne kapjon vizet, így zárt száraz garázsban állt mindvégig az autó, így hónapokig nem is volt használva napi szinten.
Szerencsére a közelben volt lakatos ismerős, aki néhány hónapon belül nekitudott kezdeni a munkának. Örömünkre, nem csak a külső küszöb volt ramaty állapotban, hanem a belső küszöb is. Zoli profi munkát végzett, levágta az összes rozsdásodott részt és pontosan felheggesztette az új, kezelt küszöböt a helyére.
Valahogy a jobb első ülés alatt is elkezdett belülről rohadni az autó (valószínűleg valahol sokat állt beázva, gondolok itt arra, mikor az ajtón a vízelvezető dugulása következtében belülre folyik a víz), így azt is javítani kellett.
Egy jó Marketplace-es dealnek hála, sikerült továbbfejleszteni az autó hangrendszerét.
Találtam egy tökéletes állapotban lévő, kifejezetten az SW-hez készített beépíthető mélyládát, egy Audison APS D8 sugárzóval.
Ehhez párosítottam egy egyszerű 540 W-os MAC Audio erősítőt, és megoldva a zene kérdése egy darabig! :D
Kifejezeten örültem, hogy sikerült úgy beépíteni a hangtechnikát, hogy jelentős helyet nem foglal semmi sem a csomagtartóból.
Vásárláskor, aláfeküdtünk az autónak, megnéztük az íveket és jól tudtam, hogy a rozsdával lesz dolgunk. Mivel az előző autómnál is voltak rozsdásodási gondok, tudtam, hogy nagyjából mire számíthatok.
Mivel ez egy TI modell, a vele szerelt TI spoilerrel, így a küszöb majdnem egésze takarás alatt van az évek alatt.
Mikor megváltam a takarótól tárulkozott fel az igazság, hogy BAZ*+, itt már nemigazán van külső küszöb.
-Ezen a napon felhívott Frédi és Béni is, hogy tetszik az autó, örülnek, hogy találni még olyat amit lehet lábbal hajtani. -
A turbó előtti levegőcsövet is egy az egyben kicseréltem, mert annak sem volt a legszebb az állapota, az új turbót, pedig nem szerettem volna elhasználódott csövek közé betenni.