Tagok >> Netgengszter >> Blog
Üdv Mindenkinek!
Volt egy "75-ös Alfám, kettes tdé", ahogy ezeket az olasz kocsikat pestiesen hívni szoktuk. Én még mindig így hívom, annak ellenére, hogy már csak múzeális darabként álldogál pár hónapja a kertben. Menni menne szegény, csak sajnos a bal első torziósrugó törése ebben akadályozza. Na jó, néha elsántikál a kertkapuig, meg vissza, de ez mégsem olyan, mint "vadlóként vágtatni a sztyeppén", azaz néha elereszteni mind a 95 egyedet számláló ménest egy autópályán, minden szégyenérzet nélkül a mai világban, mert ez a kocsi csak ennyit tud, de cserébe nem villogtak le, mert elismerték: hiába vén a táltos, ha akarom megy, teszi a dolgát és csodaszép a formája! Még így, 37 évnyi, autók formai átalakulásai után is!
És most itt véget is vetek az érzelmeknek, mivel nem akarok egy új szexuális műfajt létrehozni alfapornó néven. 😉
Folytatom inkább egy életrajzzal:
Valamikor nagyon régen, mikor még ember, dínó, és kardfogú tigris sem létezett ezen a világon, akkor történt.... (Jaj, ez nem az, rossz könyvet vettem elő! Bocsi!) 😃
Tehát, hogy komolyra vegyem az írást! 2000-ben került tulajdonomba a "Táltos". Volt baja rendesen, de mivel autószerelő vagyok, nagyon nem érdekelt. Mert majd megoldom, és közben fejlesztem a szakmai tudásom!
Nos, kezdetben "csak" annyi baja volt, hogy a kormány és lengőkar gömbfejek lecsó kategória. Ez még nem is volt gond, hamar felfedeztem Paulovits Úr alfás szakboltját (azóta már sajnos megszűnt), itt nálunk a XVII-ik kerületben, Péceli úton, így aránylag normális áron be tudtam tőle szerezni a szükséges cuccokat, gyári kivitelben. Aztán jött egy kipufogó probléma, tulajdonképpen az egész rendszert cserélni kellett a turbó leömlőkönyök után, viszont azt már a XIII-ik ker.-ben a Béke úton, (Shell kút mellett voltak, azok sincsenek már régóta) tudtam megvenni, elvileg gyári kiadásban (azóta is ez van fent, teljesen ép).
Ezek után jött a feketeleves: történt egyszer, hogy megyünk, vitt volna Hegyeshalomra a kamionhoz a barátom (én piás voltam, ezért a barátom vezetett), és csak egy marha nagy csatt és koppanás, autó megáll, magától tovább nem akar menni. Kiderült jóval később (kocsi lopóskocsival haza, mivel akkor kamionoztam, nem voltam itthon, stb.), hogy a motor megadta magát. Aztán eljött az a pillanat is, amikor amikor rájöttem, mi miért történt.Mivel felülszelepelt, alul vezérelt (OHV) a rendszer, kellettek bele olyan alkatrészek is, ami elvileg örök élet + egy nap élettartamúak. Na, ez nem így volt, az egyik szelepemelő tőke (már nem tudom melyik henger, melyik szelep) a szára tövében ferdén el volt törve. Emiatt és a szelepemelő szár himba felőli végén levő kopása és beszorulása miatt egyszer csak nem tudott visszazárni a szelep, és rendesen telibeverte a dugattyút, mondani sem kell, mi történt ezek után nagyon gyorsan...
A lényeg, hogy a leszakadt hajtókar kiütötte a motorblokk mindkét oldalát.
Megoldásként Faterom a KIS-NAGY-KEREPES valamyelyik Tarcsa településen levő ELDORADO autóbontóból (emlékszik rá valaki még egyáltalán?) beszerzett egy 2.5-ös rover motort, ami blokkra ugyanaz, amivel a 2.0 TD Alfát is szerelték, annyi különbséggel, hogy a rover blokkban a fékszervó vákumpumpája még nem a vezérlés közkerekei közé volt beépítve, hanem az adagoló fogaskerekéről volt meghajtva, de ezt az Alfa is használta korábban, volt hozzá eredeti cucc.
Pár évbe tellő (pénz, idő, alkatrész) "legózás" után és 4 vadiúj MAHLE hüvely-dugó garnitúra beszerelése után ismét működött a motor, csak az állás miatt minden más is javításra és felújításra szorult.
Ezeket is sikerült főleg saját kezűleg végrehajani (természetesen voltak olyan dolgok, ami gépműhelyt igényeltek) itthon, és felújító készletekkel, illetve rengeteg csere alkatrész beszerzésével.
Amit tudni kell, milyen meló volt a kocsin:
Motor félgenerál (hüvely-dugó, vezérmű tengely csere, hengerfejekben szelepek csere, becsiszolása, hengerfejek síkolása, porlasztócsúcsok csere, egyéb "apró" dolgok)
Első és hátsó futómű teljes felújítása, kivéve a lengéscsillapítókat (a legutolsó vizsgán, 2020-ban mondták, következőre csrések lesznek), tehát összes szílent, gömbfej csere.
Karosszérás javítások: küszöb, padlólemez elöl, csomagtartó fenéklemez.
Komplett váltó csere. A régiben a difi halt meg.
Az elmúlt 3 évben adagoló, kormánymű, generátor, hátsó fékmunkahengerek voltak felújítva.
És sajnos ember tervez, a sors meg végez, idén tavasszal sikerült egy marha nagy útbesüllyedésbe mennem, ezt a bal első torziós tengely bánta, amit nem tudtam kicserélni, a házi körülmények adta lehetőségeken belül.
Emiatt váltottam egy 11 éves 159-es Alfára, ami szintén a szívem csücske lett, de a régi 75-öst se feledem!
Ez így ebben az állapotában, bontás nélkül, csak egyben eladó, forgalomból kivonva, alkatrésznek!
A hirdetések közé nem tudtam felrakni, mivel ott elértem a maximális 5-öt!