Mutasd

>> Esemény2023-11-28

Családunk tagjává vált, mindenki imádja, csodálja, komolyabb baja nem is volt, bár ilyen km futás alatt (78.500) ne is legyen egy autónak sem. Igazából egyetlen egy dolgot megemlítenék, amiből esetleg egy idetévedő olvasó tájékozódhat, a korrózió nem jellemző az autóra, egy helyet leszámítva, a küszöbök hátsó része sajnos hajlamos a rohadásra. Ez nagyon sok Giuliettásnál előjött már. Nálam a bal hátsó küszöbrész gumidugója körül kezdett el rozsdásodni, de nem halogattam a dolgot, hogy tovább terjedjen, így lakatoshoz, majd fényezőhöz vittem, akik gyönyörű munkát végeztek. Minden képekkel dokumentálva. Főleg munkábajáráshoz használom, nyáron elvitt minket nyaralni Horvátországba is, Omis nevű kis városkába, ajánlom mindenkinek. 1650 km volt az út oda-vissza, 6,3 literes átlagfogyasztást produkált. A mindennapokban egyébként 7,5-8 liter az étvágya vegyesen. Jövőre egy olasz kirándulást tervezünk vele. :) Voltunk Alfa City-n is, nagyon összetartó az Alfás közösség, imádom! Most viszont el lesz téve egy időre a garázsba, mivel céges autót kaptam. Eladni nem szeretném, mert oda vagyok érte. Idén minden javítással és kötelező szervizzel együtt 130 ezer Ft-ot kért, amiből 55 ezer volt a küszöb javítás. Ezen kívül volt fékbetét és stabilizátor pálcák, hátsó ablaktörlő motor, olaj és minden szűrő cseréje is. Továbbra is nagyon elégedett vagyok vele, tényleg nem drága hozzá semmi sem és a legtöbb dolgot itthon meg tudom csinálni, nem kellenek különleges szerszámok hozzá.

>> Esemény2022-12-30

Hipp-hopp eltelt öt hónap az új szerzeménnyel, számomra elképesztően nagy élményt nyújt, minden vele megtett kilóméterért oda vagyok, élmény vezetni még ezzel az alap motorral is. 56.800 km-rel vettem júli 25-én, ma dec 30 van, 63 ezernél tartok. 12 éves... végre el lett kezdve használva is :D Bár én sem megyek olyan sokat, ezért is lett benzines választva. Az első héten defektet kaptam a zsír új gumival.
Idő közben mindent megtudtam az eddigi életéről, 2021 közepén lett behozva, ezután egy évet vándorolt alfás körökben, mire hozzám került. Rendszámot lekérdezve ezért is volt ennyi tulaja ilyen rövid idő alatt. Egy kulccsal kaptam meg, Giuliettás FB csoportba mikor kitettem egy képet az új szerzeményről, felkeresett az első magyar tulaj, hogy nála maradt a pótkulcs, mondom ekkora szerencsém nem lehet. :D
Az autó a kevés km ellenére magában hordoz pár bosszantó hibát. 2010-es évjáratú, a gyártás első évéből, tehát tele van gyerekbetegségekkel. Nyikorgó ülések, belső kilincs ki akar esni, hátsó ablaktörlő, akadó egyes fokozat, csöpögő fagyálló a turbónál, alapjáraton remegő motor (tartó bak hiba), meg még pár dolog. MINDEN hiba orvoslára kerül, vagy került már. A legidegesítőbb a váltó, mint megtudtam nem egyedi a probléma. Az egyes fokozatot napi több alkalommal nem akarta bevenni. Utána jártam a dolognak, a kocsiban lévő GM váltó sajnos nem egy jól sikerült valami. Szimering cserét javasolnak orvoslás képpen, én idáig nem akartam elmenni, így első körben kapott friss váltó olajat. DE, mivel a kocsi élete első 11 évét egy idős úrnál töltötte városi használatban, a kinyomó csapágy sem volt az igazi, ezért teljes kuplung szett lett cserélve. Nagy szerencsémre megoldódott a probléma. A Kovács autóalkatrésznél (szegediek) konkrétan 33 ezer ft volt a full szett, ami az unixban valami 150 fölött mozog. Felhívtam egy ügyintézőt, hogy az általam megrendelt cucc tuti jó lesz? A srác szinte gratulált hozzá, valami utolsó darabos holmit kifogtam, és bár a csomag bontott volt, nem volt még használva.
Szóval december végén meg volt az első közös szervizünk, januárban kap egy futómű állítást így a bombázás után.
Jövőre új fékeket kap, esetleg új hangszórókat is, mert azzal viszont nem vagyok megelégedve.

Mindent összegezve nem drágább hozzá semmi sem mint egy Volkswagenhez, vagy Opelhez. Nagyon szerethető gyönyörű autó, élmény vezetni. :) Szerintem jó választás volt, az alfás közösség pedig nagyon segítőkész, már többször tapasztaltam.