- főkép
>> EgyébAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-11-02

A karosszériázáshoz gondotam veszek valami profibb rozsdátlanító löttyöt. Olvasgattam és végül a Permatex PTX81775 rozsdaátalakító mellett döntöttem. Leírás szerint fekete alapozó réteggé alakítja a rozsdát, amit lehet festeni.
Lekentem a bal első küszöbrész kívülről + az utastéri tálcákat belülről. A jobb oldali tálcák már megkapták cinkromátos alapozót is. Nagy szerencsémre egy héttel később tudtam csak folytatni a kezelést, amikor is feltűnt, hogy a cinkromát fel van hólyagosodva pár helyen. Megkapargattam és értelemszerűen a hólyagos helyeken nem tapadt a cinkromátos, mivel a permatex felpikkelyesedett. Igaz, hogy a rozsdát átalakította, de nem tapadt a felülethez. Aztán pár helyen megkapargattam még és szomorúan láttam, hogy ott is ez a helyzet, sőt pár helyen a pikkelyes réteg alatt megint barnult a fém. Boldog voltam nagyon, hogy gyakorlatilag csiszolhatom vissza az egész alját belülről, nem mertem ezt rajtahagyani. Maradt a jó öreg RO55.
Amikor ez kiderült, csináltam egy tesztet. Voltak kazánlemez darabok. Vettem kettőt, mindegyik rozsdás volt kb. ugyanúgy. Mindkét lemezt felcsiszoltam koronggal egy sávban (mindegyiket a hajlítás mellett), majd az egyiket lekentem permatex-szel két rétegben (előírás szerint min. két réteg kell), a másikat meg RO55-el 2-3 rétegben, úgy, hogy a következő réteget még teljes száradás előtt felvittem. Hagytam őket egy napot, majd megnéztem mi történt. A permatex-es lemezen fekete, kemény réteg keletkezett, amit megkapargatva bizony jó pár helyen ott volt a rozsda. Az RO55-s lemezen kefével eltávolítható fekete cafatok maradtak, ami alatt tiszta fém volt még ott is, ahol nem lett felcsiszolva.
Szóval a permatex legalábbis nem erre való... mondhatnám persze másképp is..:)
És az árak:
- Permatex: 16000HUF/liter
- RO55: 650HUF/liter
Nem mindegy... :)
Képek: bal oldal a permatexes (fekete felületű) lemez, jobb oldal RO55-s lemez (mindkét lemez olyan rozsdás volt, mint ahogy a bal oldalukon látszik)

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-11-02

A küszöb mentén belül az alján is volt felületi rozsda több helyen. Ezek is fel lettek csiszolva + ahol még gyanús volt valamint a kis fülek is.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-25

A hátsó kereszttartó, ami a hátsó ülés alatt van és össze van engedve a padlólemezzel...na az nincs jó állapotban. Itt kívülről a két szélén (a hátsó emelő bakoknál), a kereszttartó legalacsonyabb pontjain már eléggé oda van az összeeresztés valamint kisebb átrohadást is találtunk.
Vettem egy kis, laptoppal használható endoszkópot, azzal belenézve a kereszttartó belsejébe (két utolsó kép) nem lettem vidámabb, belülről rohad a kereszttartó és a padlólemez találkozásánál.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-23

A küszöbnél, a küszöbtakaró alatt különösebb gond nincs, kis felületi rozsda volt. Itt is inkább az összeeresztésnél van a gond. A küszöb mellett három lemez találkozik, itt több helyen rozsdás.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-19

Jó tanácsként: ezeket a gyorskötözőket egy kis csavarhúzó segítségével szét lehet húzni roncsolás nélkül, így nem kell őket kidobni és újat rendelni.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-19

A bitumen réteget teljesen felszedve és egy alapos porszívózás, portalanítás után szerencsére újabb nagy meglepetés már nem ért minket. A vízkivezető fülek némelyike volt rozsdás. Bejelöltem a kezelendő részeket.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-19

A küszöbborítást is levettem. Itt leginkább az látszott, hogy bizonyos részen frankón megállt a sár a küszöbborításon, ami kiváló nedvesség tartó...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-18

A tavalyi karosszériázás után gondoltam megnézem hogy alakul a hátsó sárvédőknél a helyzet. Végülis a karosszériás által javított rész itt egész jó, csak az élekkel volt gond, ott megint rozsdál, de kezelhetőnek tűnik. Valamint egy részen átrohadt a szellőző mellett (az tavaly nem volt javítva).
A műanyag sárvédő hátsó rész sajnos itt inkább sártartóként szolgál, ami itt is tartja a nedvességet...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2014-10-18

Mivel végre úgy tűnt, hogy lesz elég időm végre nekiszántam magam, hogy az utasteret kipakoljam és megnézzem milyen állapotban van az alja, és, ha nincs nagy gond, akkor javítsuk.
A belsejét kipakolva az látszott, hogy a hátsó ülés alatt lévő kereszttartó és a padlólemez találkozása az, ami nincs jó állapotban.
A többi részen felületi rozsda van, ami kezelhető. A padlókárpit alatt lévő textil lap ill. a padló között rengeted por volt a küszöbök mellett ill. a hatsó részen a sarkokban. Hogy-hogy nem, pontosan itt volt a legtöbb felületi rozsda. Amikor ez a por valami miatt benedvesedik nyilván elég nehezen szárad ki...

>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-08-30

A klímacső kiszereléskor feltűnt, hogy a váltóházra ráfolyt a fagyállós víz valahol. Kiderült, hogy a ház feletti, a termosztátra hátul csatlakozó cső szivárog. Természetesen csak gyárit lehet venni (hajlított és két vége természetesen más átmérőjű).
Megvettem és ki lett cserélve, azóta megszűnt a szivárgás, bár 4-5mm -rel rövidebb, mint, ami benne volt, de sikerült betenni, mert a hátsó végére csatlakozó fém cső nincs fixen rögzítve.