Az utóbbi időben eddig szokatlan hangok jelentek meg menetközben. A motortér - futómű - hajtás felől, de természetesen kizárólag menet közben és bizonyos sebesség felett. :)
Aztán egyszer-egyszer álló helyzetben, járó motornál is hallatta magát vmi hasonló hang, így nagyjából be tudtam azonosítani, hogy a szíjak felől jön. De ennél pontosabb diagnózist nem sikerült felállítani.
Mivel a szíjak + görgő már régen volt cserélve, gondoltam ezek cseréjével nem vesztek semmit. De, hogy azért biztos, h belevigyek a hétvégi programba vmi izgalmat is, így úgy döntöttem, cseréljük ki a generátort is.
Látva az online shop-os árakat (gyári új ill. felújított generátorok terén), úgy döntöttem, inkább veszek egy bontottat és az lesz felújítva. A bontott generátorért és a felújíttatásért köszönet Marklarnak.
Nem tudom, cserélt-e már vki klímás 155ben generátort... Azt hittem, az lesz a legnagyobb gond, h nem akarom leszedni a szívócsonkot, de azzal nem volt, gond, csak némi többlet kézügyességet igényelt a dolog. De, azért az elég vicces, hogy a generátor alsó csavarjának (amin fordul) kiszedéséhez, a jobb oldali hosszú féltg tartókonzolját is le kell szedni, hogy le tudd fordítani, azért hogy hozzáférj annak a csavarnak az anyájához, ami egyike azon két csavarnak, melyek azt a pántot rögzítik, amin az ominózus generátorcsavar is átmegy. Mindezt azért, mert a motortér fele azt a generátor csavart nem lehetett kihúzni eléggé, ugyanis a feje elakadt a klímacsőben, ami a kompresszorba megy bele. A gyári szervízleírásban lévő ábrák szerint ezen csavar feje a nyúlvány fele kellett volna nézzen (viszont nem vagyok biztos benne, h abban az esetben ki lehetne annyira húzni, h a generátort ki lehessen venni, mive ezen az oldalon meg a nyúlvány biztosít szűk keresztmetszetet :) ).
Sokszor okozott már fejfájást a Tipo motortérbe gyömöszölt TS motor, de eddig ez vitte a prímet, asszem :)
Így tanul az ember... azt is pl., h bár a generátor csapágynak volt hangja, de még mindig van néha valami cicerésző hang abból az irányból (klíma komp a következő gyanús elem :) ) és a fő hangforrásnak bizony a BE kerékcsapágy/külső féltg csukló tűnik :S
1.8 155 156 2.5 21 22 60652184 8v ablak ablakmosó ablaktörlő abs afm airbag ajtókonzol ajtózár akkumulátor alapjárat alapjárati alfa alsó alu ar155 ar156 áthúzás bak barracuda beázás belső benzincső benzinszűrő bordásszíj borítás bosch burkolat contitech csap csapágy csere csomagtérajtó csörgő dadogás dayco diagnoszitka diagnosztika dióda ecu ékszíj elektromos ellenállás előtét első fék fékbetét fékcső fekfolyadek fékrásegítő féktárcsa felmérés felni felnicsere féltengely féltengelycsukló feltöltés felújítás feszítő feszítőgörgő főfékhenger fogantyú fogyasztás fojtószelep folytószelep fordulatszám fójtószelep fulladás fűrészfog füst fűtő futómű futóműállítás gázpedál generátor gömbfej görgő gumi gumiabroncs gumicső gumiharang gyertya gyújtás gyújtókábel gyújtómodul halogén hátsó hengerfej hibakód hidraulikacső hőmérséklet hosszbordásszij hosszú
>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-08-14