Megjöttek a gummák! UNIROYAL RainSport 3.
Látható a ledobott pacsker, ami a hátsó tengelyen volt. Egy Olasz út így legyalulta, az amúgy is kukás gummát. Asszem ez hátsó komplett szilentezés lesz.
2013.03.03-án csak sietve átvettem a gummákat, 04-én azért már meg is néztem.
Néztem is nagyot, mert akárhogy is forgattam nem jött össze sehogy a minta. Egyik guriga kifelé dobja a vizet, másik meg a doblemez felé? Elkezdtem mókólni,keresni a forgás irány jelzést (rotation). Nincs!!! Ellenben van külső (outside) , belső (inside) megjelölése. Összeforgattam, hát egyik előre, másik hátra??????? Irány a google, még mielőtt fennhangon reklamálok a forgalmazónak. Az Uniroyal-Tires.com oldalán találtam meg a végső megoldást. Elmondásuk, leírásuk szerint egyedülálló,forradalmi, bla,bla-bla újítás az UniroyalRainsport 3, ASZIMETRIKUS GUMI.
kép: ezen belül - FITMENT ON THE CAR menü.
Itt látható, hogy a gumi aszimetrikus.
Meglő, mert nem erre számítottam, de a választást akkor sem bántam meg, mert igen jókat olvastam "róla", és a tesztek,paraméterek is kifogástalanok!











2008.11.23-án utólagos xenont kapott a vas, ez tűnt a legjobb és olcsóbb megoldásnak, mivel este ezekkel a lárva szemekkel szinte semmit sem látni. Az egyik trafó bemondta az unalmast. A Vaterán lőttem egy készletet, így lett egy tartalék is. :)

A rend éber őrei miatt döntöttem úgy,hogy kap a kocsi E3-as jelzésű,tehát KPM engedélyes nappali menetfényt. Így a xenonba nem tud belekötni. 1-2 perc a beszerelése,és még mutat is.

Tegnapi nappal ismét gond nélkül furikázhatok 2 évig. Sikeresen megkaptuk a hatóságok engedélyét. :)
Olajcsere 219.000 km
A Xado elég érdekes volt, mert voltak benne olyan "elemek",mint a ribizli magok. Azért előtte megvizsgáltam, szét lehet nyomkodni. A hatásáról még írok, hátha valakit érdekel. Gyártó szerint 800-1000 km után érezni a változást. A megtett 100 km után én azt vettem észre,hogy a tipikus alfa betegség , ingadozó alapjárat, sokkal gyorsabban beáll a 850-900 ford/percre.

Készülök a műszakira, és egy kis nyaralásra is. Indulunk lassan az ALFA hazájába, és előtte kap egy kis ezt + azt. Olajcsere,szíjak átnézése stb.
Volt előműszakin, és csak jobb első felső lengőkart kell cserélni, és minden OK!!!!! :)


Sétálgattam egy műszaki áruházban és ezt nem lehetett ott hagyni! Csak egy darab volt, és jóárasították. A gyáriak már elég megviseltek voltak, meg nagyobb terhelésnél zizegtek is. A csere pár perc volt. Idővel a hátsókat is cserélem, de ott valszeg mélysugárzóra.





Olajcsere alkalmával pár flakon féktisztítót elnyomtam a kocsi alján egy kis takaritgatás miatt. Azt vettem észre, hogy a kuplung munkahenger porvédője megszűnt létezni, és elég mocskos a munkahenger. Ezért megejtettem egy telefont egy jó barátnak, aki szinte fillérekért hozott egyet.


Régóta direkt szűrő van a kocsiba. Tisztítom, és így a Lmm nem megy tönkre. Mind ez azért van,mert az vettem ésre, hogy így sokkal-sokkal stabilabb az alapjárat. Gyári rendszernél folyamatosan fel-le ugrált. De nem is ezt akartam.
Ezt egy óra alatt csináltam, de még azért mókolok rajta. Ha motorból áradó melegtől próbálom egy kicsit leválasztani.



Beszart a vezető oldali, első központi zár. A probléma csak az, hogy vinném a kislányom pancsolni, a vasat meg nem lehet bezárni.
A vaterán találtam egy vadi új cuccot. Megvettem, és kértem a tulajt, hogy futárral küldje. Rendes volt a srác, másnap már kezemben volt a zárszerkezet, és egy óra matatás és be is szereltem.
A kulcsokat is szétkaptam, és féktisztítóval kitakarítottam a mikrokapcsolót. Olyan volt, mintha kátrányos lenne. Ez a nyomógomb, gumi öregedésével jár. Vágtam úgy kb egy 0,5*0,5-ös darab szövet alapú szigszallagot és a nyomógomb belső részébe beleragasztottam. Tettem bele így 2 darabot. Hát ezt előbb is megtehettem volna. Teljesen más nyomkodni a kulcsot. Van tartása a guminak, nem olyan puha, és nem kell keresgélni a kapcsolót.


