Dzsozy - főkép
>> SzervizAlfa 166 2.0 TS // 2009-09-13

Kattogott és nem rendesen működött a vezérlésmódosító. Hibakeresés után mágnesszelet szálszakadást állapított meg a számítógépes diagnosztika! Első körben a vezetéket lámpáztam ki,tökéletes. (Csak így zárójelben, fél nap mire kibontottam a vezetékköteget és megkerestem, hogy mi és hova megy. Pillangószelepházba és alapjárati léptetőmotorba.Ha már úgy belejöttem az összes hozzáférhető vezetéket hőálló textil szigszallaggal újra bandázsoltam. Szép lett!! )
Szóval cserés a mágnesszelep!! Bontó és pár ezer Km-t futott autóból egy 10-ért kaptam is! Szép,tiszta,nem megégett, ellenállás mérővel bevizsgálva és tökéletes!
Ellenállás mérő: 1.kép Feszültségmérésre (V) állítva (20Volt), alapjáraton nulla értéket kell mutatnia ha mérő tüskéit a csatira dugjuk, majd lassan emelve az alapjáratot feszültséget kell mutatnia. (biztosíték kiégés előfordulhat 15A)
2.kép ellenállás mérésre állítva 2000Ohm,minél magasabb az érték annál jobb. Mérő tüskét a mágnesszelep csatijába (kiszerelt) és mérni.Ha nulla az érték, akkor kuka,szálszakadás van benne. (nem árt figyelembe venni,hogy mágnesszelepnek elég komoly olajnyomást kell kibírnia,és elképzelhető,hogy maga a tekercs ami benne van jó,de már nem tud megfelelő ellenállást biztoítani, ki be járhat a mágnesszelep tüskéje!!!!!!

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 TS // 2009-07-03

Mai nappal gyári lambdaszonda került a vasba. Jé, ha odalépek neki, akkor megy!!! :) El sem hiszem, hogy vége a csiga-biga korszaknak. Igaz még egy dolog hátra van. Újra compra tetetem a vasa, resetelni egyet, meg alapjáratot állítatok. De csak mondani és ajánlani tudom, hogy francba az univerzális és utángyártott dolgokkal. Inkább spórolok egy hónappal többet, de GYÁRIT!!

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.0 TS // 2009-04-10

Megnyomom és már brümm-brümm! :) Extrának is beválik, de a kényszer szülte. Kicsit szarakodik a gyújtáskapcsoló, el vannak kopva a lamellák, és hogy kíméljem, dobtam a tikoknak, és 20 perces munka árán, no meg egy kis autó vill. segítség igénybevételével ezt a megoldást oldottam meg. Ha esetleg valakit érdekel:

>> Tuning és extraAlfa 166 2.0 TS // 2009-03-15

Hosszú keresgélés, számolgatás, méricskélés után, megvettem, megrendeltem, és megjött a Parragi Dupla Dtm sportdob. Igaz,hogy 166 nem a sportosságáról híres, de nekem bejön, meg hát kit érdekel, amúgy meg a gyári dob elég drága és "az enyém meg tiszta rozsda volt". Egy teljes hétvégém elment a felszereléssel, még egy bontót is megjártam (de legalább rátaláltam, mivel lakhelyemtől 3 km-re van) ,mert kellet egy 30 cm 50es cső, de a látvány és a hang kárpótol. Ecsetelhetném, a felszerelést, heggesztést, köszörülést, fúrást, dobot fel, dobot le, próba, próbahátán,de hosszú lenne, inkább íme:

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.0 TS // 2009-01-16

Funky, Sool, R&B. Na ezeket nem játszák rádión, és mivel a verda nem cd-s, ezért ezt valahogy orvosolni kellett! Őszintén szólva a sokak álltal dícsért Loudlinket én drágállom. Biztos jó, nem is kételkedem benne. De én mást választottam: Tescos mágneses mobiltartó és egy 2GB jóminőségű MP4 és egy átjátszó kazetta. A mobiltartót igényesen elhelyeztem, átjátszó kazi drótját jócskán megkúrtítottam, és már mindenki funky zenét akar hallgatni!! :)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.0 TS // 2008-11-23

Hosszas vívódás és sötétségbe burkolt éjszakák után döntöttem: XENONT ide nekem. Sok kérdés,sok válasz után:Thunder HID 02 H7 6000K Extra Slim Can-Bus.
Kb 1 órámba telt beszerelni. Szerencsére a trafó extra vékony,és találtam is mindkettőnek szuper helyet. Kis fúrás-faragás 15-ről 20A bizti csere,s lőn világosság!

>> SzervizAlfa 166 2.0 TS // 2008-04-26

Néha ezt sem árt kipucolni, mert a vezérlés módosító nem működik tökéletesen. Igaz több összetevőnek kell bekövetkezni a működéshez. Megnövekedett olajnyomás,üzemi motorhőfok és 1000-4800 fordulat között kapcsolbe a mágnesszelep. Az olaj útját változtatja,tolja a vezmódba. :) a biztosítékja 15A és a pollenszürőnél található. (szenvedtem vele eleget, és profivá váltam e téren, sajna)

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 TS // 2008-04-21

2008.04.18-án megérkeztek a gyári gyertyák! Köszi Erhard. albaalkatrész.hu! :) Gyertyacsere, pedig a régiek is jól bírták, őzbarnák voltak. Cserekor marci óvatos voltam, mivel egy kicsit már volt szerencsém beletörni! :) Na akkor már a gyertyák is cserélve!

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 TS // 2008-04-21

2008.04.16-án hosszas vívódás után a győri Autóforum Riegler Alfa szervízbe cseréltettem komplett vezérlést: Vezérlésmódosító, vezérműékszíj, vezérműéksz.feszítő-, és vezetőgörgő, hosszbordásszíj, ballanszt szíj, ballansztszíjfeszítő-, és vezető görgő. A cuccot a helyi olasz autó alkatrészboltban szereztem be, még alkudtam is jó sokat. A verda pöpec lett, és a szervízt csak ajánlani tudom mindenkinek!

 
>> SzervizAlfa 166 2.0 TS // 2008-02-27

2008.02.26-án végre volt rá időm és energiám, hogy végre orvosoljam a termosztát csere programot. Kb 20 perc alatt régi ki, új be. Marha jó érzés melegben utazni! :))) A régi fel van akadva, tehát hiába is vártam volna a kellemes meleget.