- Típus:Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1984
- Színe:Alfa Rosso 530
Haladok mintazállat! :)
- lecsonkolotam a csonkállványt. :) Porba hulltak a fülek...
- mivel nem használom esőben a kocsit, igy lekerült a dzsuvavédő lemez is. Ennek egyébként is mennie kellett volna, különben hozzáér a tárcsához
- ennek a lemeznek a felfogató pontjait felbővitettem 10mm-esre, ide lesz rögzitve a konzol
- MDF lapból kifaragtam a konzol mintát, és felszereltem a nyergeket a tárcsához
- azért választottam a 305mm-es tárcsát, mert igy a nagy nyereg simán befér a 16-os Zenderekbe, amit mindenkepp meg akartam tartani
Egyenlőre itt tartok. Most már "csak" le kell rajzolgatnom mérethelyesen és méretezve a szükséges távtartókat, konzolt, központositó gyűrűket és le kell adnom a műhelybe.
Eldöntöttem, hogy olyat teszek, mint még soha! Én fogom megcsinálni a Brembo konverziót. :) Kicsit melós az ügy, de tengernyi időm van, mivel az autó ugyis téli álmot alszik. Nagy segitség az www.alfagtv6.com fóruma, ahol ha nem is pont az én esetemre, de rengeteg használható információ fellelhető. Sajnos Brüsszel nem roskadozik szakemberektől, igy már az is kihivást jelentett, hogy egy mezei esztergályos műhelyt találjak.
Az első lépések:
- a 156 GTA tárcsa belső furatát fel kellett bőviteni, hogy felmenjen a GTV6 kerékagyra
- alátétek segitségével kitávtartóztam a tárcsát, amit annyira közel kell tenni a csonkálványhoz amennyire csak lehet, különben sem a felni sem a féknyereg nem fér el
- itt szembesültem az első problémával: A Brembo nyerget nem tudtam kellő mértékben ráhelyezni a tárcsára, mert a felfogató fülek beleütköztek a csonkállványba
Beindult a dilemma: marassak ki a nyeregből annyit (kb 1-2mm), hogy összecsússzon a csonkállvánnyal vagy vágjam le a csonkállvány füleit és készitsek egyedi felfogatási pontokat?
Elérkezett az idő egy alapos fék revizióhoz, amivel remélhetőleg a tavaszra végezni is fogok. :) Egy ideje már elkezdtem összeszedegetni a szükséges alkatészeket és a lista már majdnem teljes. Arno-tól megkaparintottam a massziv négydugattyús Brembo nyergeket, ebayről lőttem Goodridge fékcsöveket, a Tuynder.nl biztositotta a 305mm-es 156 GTA első illetve a GTV6 gyári hátsó féktárcsákat valamint a Ferodo DS2500 betéteket hátra. Az első nyergekben Performance Friction Z-rated karbon fékbetétek fognak dolgozni. :)
Úgy tünik kissé amorf alakkal áldott meg a Teremtő... vagy a postást kéne' inkább elővennem? :) Mindenesetre nem sikerült megtalálnom az ideális üléspoziciót. Ha a pedál távolságot belőttem a lábamhoz, akkor a kormány reménytelenül messzire került, és kanyarodáskor akaratlanul is szinte előre hajoltam. Nem volt mit tenni, be kellett szerezzek egy távtartót, amit a már fennlévőre tutdam erősiteni. Állitható OMP-re esett a választásom, amit szokás szerint az ebayről lőttem. Ezentúl ha kedvem tartja, akkor hanyattfekvő hülyegyerek testhelyzetben just cruisin', vagy sportosan mellközeli kormánypozicióval hasitom az ardenneki szerptentineket. :)
Ide majd egyszer leirom a kardán szopásom... csak, hogy keretbe foglaljam az "Esse lesz egyszerű" teleregényt...
Vajon a jollyjoker szerelőre sikerült rábukkannom? Az RSR csapata ajánlotta az AutoSportivo kis műhelyét, igy néhány email váltás után személyesen is elmentem hozzájuk. Magammal vittem az alkatrészes dobozomból a tartalék váltóbotot, Ron short-shiftert készit belőle. Valószinű nem lesz belőle japán precizitással kapcsolható váltó, de ha már nem esik be a kezem a kesztyűtartóba, miközben szúrom az 5.-et, már boldog leszek. :) Továbbá megbeszéltük a kardán javitás részleteit is, ha minden jól megy a Június 25.-i SpaItalia találkozóra egy tökéletes állapotú GTV-t kapok vissza.
Megérkezett a pakkom. Szeretném rendbetetetni a kardánt és ehhez rendeltem néhány alkatrészt az EbSpares-től.
Petrolhead definíció: A person who is very reliant on and fond of using his car and objects to any attempts to persuade him to use alternative means of transport.
Tehát megrögzött Autóbuzi.
Ezekkel az emberekkel pedig gyakran előfordul, hogy átesnek a ló másik oldalára és abszolút szügségtelen dolgokat vásárolnak az autójukhoz (nak?).
Ezért nem érdemes megnézni az RS Racing Shop oldalát. Senkinek. Mert akkor úgy jár, mint én. Képek csatolva.
Továbbá ajánlom, hogy RSNurburg.com linkre _se_ klikkeljen senki. Bőrszin sárgává változása, illetve koordinálatlan nyálcsorgás tünetek jelentkezhetnek.
Ron Simons Racing: Az RSR stabrudakat a Nordschelife-i köztpontukban vettem át Ron egyik kollégájától, John-tól. Igy amig a rose joint-okat csavargatta volt pár percünk beszélgetni.
A Ron Simons által fémjelzett cég egy komoly birodalom. Jó néhány évvel ezelőtt Alfa 75-kkel kezdték a versenyzést és utasautóztatást, mára ott tartanak, hogy kb 70db (értsd-olvasd: HETVEN) 75TS-es rendelkeznek, de több Integrale, Lotus Elise, Lamborghini, Porsche GT3 és legalább 10db 0km-es Clio RS áll a parkolóban. Főleg angolokból és németekből élnek, de a világ minden részéről keresik őket.
Ron egyébként pont érkezésemkor rontott ki a műhelyből. Az egyik Elise-t 2 kanyar után fejre tette egy angol ficsúr a Zöld Pokolban, aki természetesen nem vállalta a felelőséget, és az önrész megfizetését. Nos, igen, ez is része a biznisznek...gondolom indult felhajtani az ukrán kétajtós szekrényeket, hogy jobb belátásra birják az illetőt.
A személyes találkozásnak volt mégegy fontos aspektusa. John ajánlott egy szerelőt Hollandiában, aki az ő 75-ös parkuk egy részét is szervizeli már évek óta, így rá tudom bízni a remegő kardánom kijavítását és néhány apróságot.
Ismét egy mázlis beszerzés.
Nem tetszett a kormány (egy kis 32cm-es OMP), ami az autóban volt. Inkább el tudom ezt képzelni egy gokartban, semmint egy youngtimerben. Az ebay-en hamar rábukkantam 2 fajta Momo-ra is, amik közelebb álltak hozzám és szerintem az autó stilusához is. Momo Prototipo illetve Momo Super Indy volt a két jelölt. A Prototipo-kat horribilis áron csapták le, igy maradt az Indy, amiből viszont jóval kevesebb volt eladó. Meglepő, de Angliában találtam egy „Villámár vagy legjobb ajánlat” hirdetést 70 fontért. 2nap volt hátra, licit nélkül, fényképek alapján tökéletes állapotú volt a kormány. Gondoltam nézzük meg mennyit enged az arc a feléből. Legnagyobb meglepetésemre 1 nap múlva jött a válasz, rendben, elfogadja az ajánlatom. Ment is a paypal és 2 nap múlva kezemben tartottam a pakkot. Gyönyörű, majdnem karcmentes példányt sikerült kifognom. Szerencsére az OMP és a Momo kormányagy kompatibilis egymással, igy erre nem kellett költenem.