Mutasd

>> Autóápolás2010-08-18

Nem világítottak a hátsó lámpák valami erősen, utána jártam hogy mi is lehet az oka. A lámpák kiszerelésekor megvilágosodtam: vastag por fedte az izzókat, meg nagyjából mindent. Kiszereltem a lámpákat, kipucoltam, megtisztítottam a csatlakozókat, megtörölgettem az izzókat, visszaszereltem, és láss csodát világít. Még pedig úgy, ahogy kell.
A rendszámtábla azért nincs a helyén, mert arra is figyelmes lettem, hogy az az ízléses krómozott tartó nem fért be oda a helyére, de azért valaki mégis bepréselte. Az eredmény: karcok a rendszámtartó alatt és felett egyaránt. Valószínűleg felragasztom, úgy kényelmesen elfér, és nekem jobban is tetszik az a megoldás.

 
>> Autóápolás2010-08-14

Ma nekigyűrkőztem az első ülések kisikálásának. Nagyon ocsmány volt mindkettő, valószínűleg a 21 év retke ivódott beléjük, mert nem úgy néztek ki, mint amiket valaha is tisztítottak.
A két órás mutatvány eredményeként szép tiszta lett mindkettő, már nyugodtan fogok beleülni szép ruhában is. Az ülésekben található retek mennyiségét jól szemléltette a kárpittisztítógép tartályába kiszippantott sár mennyisége. Ijesztő látvány volt, kb 2 kilóval könnyebb lett az autó.
A hátsó ülés majd egy másik alkalommal kerül sorra (ha száradás után látszik még retek az elsőkön, azokat is újra tisztítom), már nincs erőm és az idegeim sem bírják.
Ja, és kisikáltam a biztonsági öveket is, azokból is ocsmány barna lé távozott.

 
>> Egyéb2010-08-04

Szomorúan tapasztaltam, hogy az autó alatt újabb olajfolt jelent meg. Bekúsztam a motortérbe, és el kezdtem nyomozni. Valahonnan az adagoló környékéről láttam enyhe olajszivárgást, de valószínűleg ez egy darabig még így is marad, nem vészes. Sanszos, hogy sosem lesz száraz a motor...
Megnéztem, az olajleeresztő alól csöpög. A hiba elhárítása a következő olajcseréig várat magára. Az adagolótól csak

 
>> Autóápolás2010-08-02

Azt remélve, hogy már több olaj nem fog folydogálni a motorból az eszközölt javításoknak köszönhetően, elkezdtem sikálni a motort és az alját. Nem volt kis munka, de megérte a közel egy órás magasnyomású mosást. A képek magukért beszélnek.

 
>> Szerviz2010-08-02

Elkészült a gép. Robi kicserélte a hátsó főtengely szimeringet, féltengely gumi harangot, váltótartó bakot, kapott egy foltot az alján tátongó korrodált lyukra.
Kapott az autó egy újabb váltó és kézifék szoknyát, gyári DIESEL tanksapkát, gyári ablakmosó tartályt és egy csecse váltógombot.
Következő alkalommal a fék javítása lesz esedékes.

 
>> Szerviz2010-07-26

Elvittem Robihoz a 33 TD-k tudorához, hogy cserélje ki a hátsó főtengely szimeringet. A gépkocsi alaposabb szemrevételezése során kiderült, hogy van más baj is. Némi korrózió, váltótartó bak, féltengely gumiharang, miegymás.

 
>> Egyéb2010-05-08

Hosszas keresgélés után teljesen véletlenül a Parajdinál találkoztam jövendőbeli akkumulátorommal. Egy 60 Ah-s akksit vettem 8000, azaz nyolcezer forintért. Neve nincs, na de ennyi pénzért. Szóval nem teketóriáztam. Nagy örömömben az erre szánt pénz maradékából vettem egy pár 16 cm-es Blaupunkt hangszórót az első ajtókba, otthon volt elfekvőben egy mp3-as Pioneer fejegységem, estére indult az autó, és ordított a zene. Van itthon még egy mélyládám elfekvőben, asszem újítok hozzá egy erősítőt, és azok is kerülnek bele az autóba.

 
>> Szerviz2010-04-30

Ma fény derült rá, hogy az akksi kuka. Reggel indítottam volna, gyengén forgatott, majd teljesen megállt. Kezdődik a keresgélés.

 
>> Egyéb2010-04-28

Egy nagyobb beruházás keretében szert tettem egy újabb ( pontosabban régebbi ) Alfára. Ráfér egy első futómű rehab, illetve egy - két apró javítás, de nagyon fajin kis gép. Különösen nagy öröm a szívemnek, hogy kellemes régi autó szaga van, ami vegyül némi munkagép szaggal. Az utóbbit idővel szeretném megszüntetni, mert az azért nem olyan nagy öröm. Valahol szivárog a gázolaj.