Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Grigio Chiaro Met. 612/A
Az autó szétszedve pihen, én értetlenül nézek ki a fejemből és várom, hogy mi lesz ennek a kuplung ügynek a vége. Ugyanis az az érdekes szituáció van, hogy a lendkerék amit Erhard anno küldött, nem a 105 lovasba, hanem a 150 lovasba való. Kuplunggal együtt. Tehát már eleve 100e km óta 235mm-es kuplungom van a gyári 215-ös helyett. Ez még akár pozitívum is lehetett volna, de...
Sanyi a szerelő is és én is azt vártuk, hogy belül szanaszét használt alkatrészek fogadnak minket. Az autó alapjáraton rázkódott, 2000-nél vibrált, morgott, a pedálon minden jelét lehetett érezni a kettőstömegű problémának. Plusz ugye nem vitte át a chippelve névleg 300Nm nyomatékot. Ami gyári 105 lovas lendkerék és kuplungnál még érthető is lenne. Nade így, akkor álljunk meg egy szóra...
Innentől a lelkiismeretem tiszta, a kuplung jól volt berakva. 235mm-es kuplung volt benne, ami pont 100e km-rel ezelőtt nekem mindenestől 200e Ft költséget jelentett. A lendkerék ami kijött, nem kottyan semerre, vagyis azt sem lehet mondani, hogy szétrúgtam a chippel (és ugye hogyan is, amikor gyárilag erősebb autó cucca), szemrevételezés és átmozgatás után egy 100%-os lendkeréknek tűnik.
Akkor kérdem én....miért van az, hogy az első pillanattól kezdve képtelen átvinni a nyomatékot? A 150 lovas lendkereke pont ez, ott hever egymás mellett a kettő. Minden szám megegyezik. A 150 lovas m-jet 2000-nél 320Nm-t ad le, de többeknek még ez egy chippet is elbír. Nekem a papíron 300Nm-től előadja a nagyhalált, remeg, küzd.
A válasz valószínűleg, hogy későn derült ki anno, hogy felújított lendkerék az a "gyári". És ugye akkor vissza kellett küldenem az egyébként még használható ténylegesen gyárit abban a reményben, hogy soha az életben nem kell többé levenni a váltót az autóról. Mibe is kerül egy lendkerék felújítás? Maximum 60e számlával. Akkor mire is fizettem 110-et? Tudom késő bánat, ezt benyaltam. Mivel már be volt építve, nem volt visszaút, az autó kellett, nem volt lehetőségem arra hogy szétszedjük, bevizsgáljuk, stb. MIndenesetre most részemről tiszta a dolog, nem volt szerelési hiba, sem a vezetési stílussal és a chippel sem volt baj.
Hogy a remegés megszűnik e az amúgy szemrevételezés alapján használtabb, de gyári lendkerékkel, azt nem tudom. De nagyon remélem, és azt is, hogy valahogy elbír a kis chippelt 8v nem túl ádáz nyomatékával.