Tagok >> ZOI >> 156 2.0 Twin Spark >> Blog
- Típus:156 2.0 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Grigio Africa
Veszprémben a Rider autófelszerelésnél vettem motorvédő burkolatot mivel az eredeti elkopott. :))) Köszönet Hardy-nak az infóért! :)
Meglátogattam a gépet Falcokc mester műhelyében! Szépen gyógyulgat az ügyes kezek alatt! Elsőre mondjuk elég ijesztő látványt nyújtott de Falcokc azt mondta egy hét múlva olyan lesz mint a baleset előtt.
A gumikat otthagytam, pityke megígérte, hogy hoz nekem acélfelnit a sérült helyett így már az új papucsokon gurulhatok haza majd.
A bal első lámpát ami be fog kerülni elhoztam, GTA-sítani fogom, hogy ne üssön el a másiktól. :)
Mivel a bal első téli gumim a baleset következtében elhalálozott így elmentem venni egyet. Persze már sehol nem találtam olyat mint a másik 3 ,ezért muszáj volt 2db-ot vennem! :( Nokian WR-G2 H-s sebesség indexel 185/65 R15 méretben
Megjött a rendőrségi határozat. 40000 pénzbírság + 4 hónap gépjárművezetéstől eltiltás! :( A jogsimtól nem szeretnék megválni ezért "kifogással" élek. Remélem sikerül! :)
Eljött Falcokc és Whiteskull a kocsiért. Elvitték és remélem mire legközelebb látom már nem lesz ennyire bibis! Kösz srácok és sok sikert a melóhoz!
Addig is marad nagyapám Ritmója.Legalább olasz! :)
Ma délelőtt összetörtem az autómat. :(
Nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vettem egy kanyart
ezért átsodródtam a szemközti sávba , ahol érintőlegesen összeütköztem egy szabályosan közlekedő autóval majd onnan visszacsapódva a saját oldalamon egy árokba csúsztam.
Szinte naponta járok ezen az úton, mondhatni minden kanyart ismerek. Ajka-Padragkút és Ajka között egy
jobbos kanyar, a széndombok és a fenyőárus között.
Nem vagyok egy eszetlenül száguldozó típus de szeretek gyorsan hajtani. Lakott területen nem, de azon kívül
ha van rá lehetőség szabadjára engedem a lovakat. Ez általában akkor szokott előfordulni ha egyedül vagyok.
Most is gyorsabban mentem a megengedettnél de mivel tél van és szemerkélt az eső
csak a kanyar előtti egyenesben toltam neki. Kanyar előtt szépen fékeztem ,vissza négy és gondoltam
eléggé lelassítottam. Nem így történt. 60-as korlátozás van a kanyartól, kb 90-100-al mentem mikor éreztem
elindul az autó hátulja. Sajna nem vettem eléggé figyelembe, hogy a szemerkélő esőtől sokkal nyálkásabb ,
csúszósabb az út. Máskor nagyobb sebességgel is simán bevettem a kanyart. Ellenkormányoztam és azt hittem semmi gond de jöttek szemből és én már átcsúsztam kb. fél métert. Összeért a két autó. Nem akartam elhinni. Soha nem karamboloztam még.
Szemből egy idős házaspár jött öreg Toyota Tercel autójukkal. A hátsó ajtót és a kereküket kaptam el, a kereket ki is ütöttem alóluk.
A kocsijuk orra a felező felé fordult és az út szélén megálltak. Semmi bajuk nem történt az ijedtségen kívül szerencsére.
Nekem azonnal betört az ajtóm üvege és eldurrant a légzsákom. Aki ütközött már az ismeri azt a fura hangot amikor üveg és fém törik. Láttam a hirtelen felfújódó majd azonnal leengedő légzsákot. (Meglepődtem, hogy kinyílott én nem éreztem nagy ütést.) Nagyon rövid ideig volt felfújódva a lufi vagy lelassult az idő de még láttam a nekem szemből az út szélén parkoló autót és saját oldalamon a fenyőárus előtt a hidat meg az árkot ami felé csúsztam. Próbáltam kormányozni és ekkor már fékeztem is de hiába az árok fogott meg. Aztán csend és a légzsák égett szaga.
Nem hittem el ,hogy összetörtem az autóm.
A parkoló autóból egy nő elkezdett sikoltozni mivel nem jöttem elő egyből, csak másik oldali ajtón tudtam kiszállni. Mondtam, hogy semmi bajom és futottam a másik kocsihoz. Nekik se lett semmi bajuk. Persze egyből elismertem a felelősségem és bocsánatot kértem. Meglepő módon egyáltalán nem voltak ellenségesek. A rendőröket végül kihívták előtte megegyeztünk, hogy nem teszik de aztán meggondolták magukat mondván így a biztos. Ez van. Rendőrségi helyszínelés után (a rendőrök is rendesek voltak) az autómentők elvitték a kocsikat. Az enyémet a munkahelyemre vittük, letakartuk. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy senkinek nem lett baja. Az első képen látszódó két betontömböt sikeresen elkerültem, valamint a szintén látszódó Opeles szerencsére beállt a hídra és nem maradt kint az út szélén ahogy tervezte.
Itt is köszönöm a sok autósnak aki megállt és próbált segíteni, Gfellner Tominak aki szintén segíteni próbált és végül az ő általa küldött autómentő vitte el a kocsim, apósomnak aki miután Asszonyomnak elújságoltam a rossz hírt egyből kijött és próbált vigasztalni, Gyula cimbimnek a ponyvázásban és hazafuvarozásomban nyújtott segítséget, nagyapámnak aki másnap egyből kölcsönadta az öreg Fiat ritmóját, hogy mobil maradjak! Valamint az összes barátomnak, cartársamnak aki hívott, írt hogy vigasztaljon!
Másnap elmentem az idős házaspárhoz és még egyszer elnézést kértem az autójuk s az elrontott Karácsonyuk miatt. Nagyon kedvesek voltak, nem haragszanak.
Első ránézésre a kocsi sérülései: Első lökős,hűtő kilyukadt, bal fényszóró, bal első sárvédő, balos ajtók, hátsó sárvédő és lökhárító is sérült kicsit. Bal első futómű. A felni gumistól kuka.Váltóba összes fokozatot lehet kapcsolni így állóhelyben, motor forog de nem indult be olaj nem folyt el csak a hűtővíz valószínűleg nincs nagy gond. Falcokc mester jön erre valamikor és megnézi javítható e még. Most várok és szarul érzem magam. :(
A kézifékköteleim öregecskék és kissé nyúlottak voltak ezért kicserélődtek! :)) Köszönet bonyesznak az aknáért és a szomszédért! :)))