Tagok >> Iron(F)Man >> Blog
Immáron újra itthon.
Picit túlmentem az előíráshoz képest.. Persze az olaj le lett cserélve, de a vezérlésre most kerítettem sort. OMV Bixxol 10W40 szintetikus olajjal lett feltöltve.
Ma begördültem az itteni kis szervizembe Erwin báratomhoz, aki a szokásos gondossággal közelítve lecserélte az olajat és a szűrőt.
Még egy szép pecsét a szervizkönyvbe és mehettem is tovább!
Castrol Magnatec 10W40, MANN motorolaj szűrő.
Amikor megvettem is éreztem, hogy a kupplungja az utolsókat rúgja. Piánóban lehetett vele menni, de ha nagyon megpörköltem, megcsúszott. Viszont szépen hazajött Passauból és másnap az Ipacsfa utcai szervizben már orvosolták a problémát. Ritkán bontanak ki még gyári kupplungot 156-ból. Nem is adta magát könnyen. Egy új francia Valeo szett ment bele.
Gyönyörűen megy azóta...
Ma fogkefét ragadtam és kisikáltam a koszt a gumikéderek mögül valamit a felniket rendbe raktam. Sokkal szebb lett! :-)
Szóval úgy alakult, hogy a 166-os eladó sorba kerul. Sajnos nekem nem elég sportos. Egy gyönyörű nagy hajó, de a 156 az én mértem. Ez viccesen hangzik, de ha valaki annyit autózik mint én, már közel sem elhanyagolható.
Lényeg a lényeg! A 156 szelleme nem hagyott. Egész egyszerűen nem tudtam elfelejteni. Semmi okom nem volt rá, de mindig néztem a hirdetéseket. Állandóan kombináltam. Egyszer csak ahogy elmentem egy kereskedés mellett este a fényszóró egy számomra oly kedves formát súrolt fényével. Hopp! Fék, hátramenet! Ott állt egy gyönyörű Sportwagon... másnap visszmentem. :-)
Szerelem első látásra. Egy csodálatos autó egy rendes gazdától, aki újonnan vette. Most azért adja el, mert van vele ez-az és 12 év után nem akar beleszállni. Ezeket úgy kell érteni mint, nagyszerviz, kupplung és klima.
Az autó nagyon jó állapotnak örvend. Soha nem volt összetörve, és nem rohad sehol. Ennyi időt futott autónál Bayern-ben ez csak nem csoda.
A futómű gyári ültetése rendkívül figyelemre méltó. Pont olyan kemény, amennyire kell. Az előző V6 is le volt ültetve. Az elég kemény volt. Ez gyári. Ahogy szoktam volt mondani, a gyári a gyári! :-)
Szóval, hogy stílusos legyek engedjetek meg egy idézetet:
Lui! I think, this is a begining of beautiful friendship! ;-)
Tehát LPG!
Attól az apróságtól eltekintve, hogy elhoztam a szervizből és másnap reggel bejelentették az Autógáz jövedéki adó egy jelképes 50%-os emelését ezezk a piiiipipipppipipiiipiiiiiiiiiiiiiiiiipipppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-k! Igazából nem csodálkozom, mert eddig még SOHA SEMMI nem volt elég, hogy piiii a pppii anyjukat!!
Node! A Gázszett olasz gyártmány és teljesen autómata. Egy pici kapcsoló került be a műszerfalra, mely mutatja, hogy mennyi gáz van még a tartányban. Ha kifogyott sípol.
Indulás! Minden esetben benzinnel indul. Amint a hűtővíz elérte a 40 fokot, automatikusan átvált gáz üzemre. SEMMIT nem lehet észrevenni. Se egy rántás, se egy köhintés. Csak a kis kapcsolón kezd világítani a gázüzem led.
Menetteljesítmények:
Egy lehelettel lett gyengébb. De igazából csak a felső fordulatszám tartományban lehet észrevenni a gyengülést. 5000 felett nem olyan agresszív. De nem tudtam még értekezni a szervizzel, lehet, hogy át lehet programozni azt a tartományt. Tehát, ha versenyzünk benzin, ha csak autózunk gáz. Ez így nem biztos, hogy jól hangzik, de higgyétek el, hogy remekül használható. Nem szoktam kapcsolgatni. Mindent meg lehet vele oldani.
Jelenleg Németországban dolgozom és sokat megyek pályán. 160-180-as utazóval szoktam közlekedni.
Fogyi:) A tiszta autópálya 140-180 között ingázva 12L gázból. Város 13L...kb.
Egy szépséghibája van, tartány a csomiban. Sajna a pótkeréktartány kicsi lett volna. Nekem át kell tudni fogni Ausztriát egy tankkal, mert ott nincs LPG! Illetve nagyon kevés. Nekem hengeres tartályom van. Azzal megy kb 400km-t. Éppen elég Mosontól Passauig. :)
Nekem kellett még egy csatlakozót vennem, mert a német gázkutak más fejjel rendelkeznek. Sajna a rejtett szelep nem játszik, mert Alfa benzintanksapija mellett nem volt elég hely és amúgy is műanyag a platform. Azt mondák, hogy nem lenne szerencsés, nehogy a pisztoly kiszakítsa. Tehát a lökhárító aljára került..püff.
Oszt' robogunk tova... :)
Ma kicsikémben le lett cserélve a olaj és belerepül az elérhető legjobb gázszett. Egy lehelettel lett gyengébb, viszont finomabban jár. Semmi egyebet nem vettem észre eddig.
Voltam tankolni is. Érsekes dolog 13eFt-ért "teletankolni".... :-)
A tartány a csomagtartóban meg olyan mint egy tartány :-)
Az olajcsere óta semmi, Kb 2L/10000Km. Csak a benzin kell bele, (nem is olyan sok), hörrög mint egy állat, mindenki odanéz indításkor. :D
Volt egy def! :D Igen a volt gumisok is kapnak defektet! :D
Olajcsere!
10W40 Castrol, légszűrő és pollen..
Némi olajszivárgás a szervopumpa környékéről és sajna a főtengelyszimeringnél.
Olyan szerencsém volt, hogy a legjobb állapotú 156 V6-ot sikerült mevenni. :) Ismert az előélete, minden szervizt szakműhely végzett el, természetesen gyári alkatrészekkel. Kicsi sérülések találhatók a karosszérián, melyeket folyamatosan javítgatok rajta. Semmi komoly.
A bőrülések szép állapotban vannak, egyedül a sofőroldali, amely komolyabb kozmetikára szorul. Ha jobb lesz az idő.
Az ültetés rettenetesen stabillá tette. Az elődök is vették a kanyart, de ez valami hihetetlen! Hiba 16"-os kerekekkel "bohóckodni", ég és föld a különbsség a 17"-hoz képest. Komfortban semmi, de sportban... huhú...
A Torsen difi nagyon érzékeny! Annyira hirtelen, hogy megszokást igényel. Illeteve, ha hirtelen nem lenne, nagyon hiányozna az érzés, mikor kanyarban odalépek...
A hang... hát igen az a hang.. Ha csak a hangja lenne, már jó lenne. Az konszolidált dübörgés, mellyel minden reggel megajándékoz... aztán üzemi hőmérsékleten kicsit lent tartva a gázpedált a mutató elhagyja 4000-et és kicsieréődik a buli! Üvölteni kezd és kegyetlenül szorít a székbe.
Baja meg nincs. Ennyi! Hétfőn olajcsere, mert beleszalad lassan a 10.000.km.