Mutasd

>> Szerviz2013-04-04

Baromi régen írtam már ide, úgyhogy nem is tudom hol kéne kezdeni...

...talán egy apró érdekességgel: még december elején sikerült lőnöm egy képet a kilométeróra 188 888-as állásáról. /1. kép/ Többször tutira nem fogok látni ennyi digitet együtt működni abban a sorban. Ahhoz min. 100eKm-t kellene megint megtenni, amire szerintem elég kicsi már az esély.

Előbbiről egyébként az jut eszembe, hogy kb. 30km van még hátra, hogy a közös pályafutásunk elérje a bűvös százezret. Azt azonban nem gondoltam korábban, hogy ezt a jubileumot már külföldön fogom/fogjuk megérni. A sors úgy hozta, hogy Németországban kaptam mérnöki munkát, amit elfogadtam, mert baromira elegem lett abból, hogy otthon nem lehet 1-ről a 2-re jutni. Így hát megindultunk az asszonnyal és itt tengetjük az életünket. Na de ez nem az a hely, ahol az előbbieket fejtegetni kellene... Szomorú tény, hogy itt az alfások nem villognak egymásnak, amit nehéz megszokni :-/

Hogy időrendben haladjunk, leírom még, hogy januárban vettem 4 db, (sajnos csak használt) téligummát, mert a régieket már nem akartam szezon végéig nyúzni. Jött is a keményebb havazás, ami miatt nem mindig volt egyszerű megtenni a Fehérvár-T.bánya szakaszt. A balszerencse engem sem került el, így sikerült egyszer megpördülnöm Gánt belterületén. Kb. 40-el mentem és egy íves szakaszon elindult jobbra a kocsi segge, mert tükör jég volt a hó alatt. Picit megpróbáltam ellenkormányozni és azzal a lendülettel pördült is ki az autó az ellenkező irányba. Szerencsére nem jött senki szemből, így menetiránynak szembe érkeztem meg a sáv szélére, ahol mákomra nem volt árok. A magas hó megfogta az autót, így nem lett komolyabb baj. Picit az első lökös megnyomódott bal oldalon, ami miatt a műanyag dobbetét maradandó változást szenvedett.

Költözés előtt 4 nappal, március elején lett egy szálszakadásom autópályán, ami szerencsére nem végződött balesettel. Szerintem a 2. képen nem kell sokáig keresni a hibát. Ennyit a sz@r anyagi helyzet miatt választott használt gumikról... Tanulság annyi, hogy ez is csak megerősített abban, hogy lelépjek. Itt talán nagyobb eséllyel engedhetem meg magamnak az új garnitúrákat.

Mielőtt azonban nekivágtam a közel 1000km-es útnak, elvittem az autót Csörihez. Leginkább a fékektől tartottam, mert akkor cserélte ki a tárcsákat és a betéteket, amikor az autót megvettem. Elmondása szerint még van bennük cirka 20eKm, úgyhogy pár hónapot még kihúznak. Úgyis tervezem, hogy nyáron hazamegyünk, addig szerintem nem lesz gond velük.
A kuplungot sajnos már nem lehetett tovább halogatni. Indításnál sírt már a kinyomócsapágy régóta, kiszerelés után látszott is, hogy kukás állapotban van. Még a gyári szett volt benne. Ezen kívül le kellett gyártatni a szervócsöveket Fehérváron, mert az alu szakaszon már könnyezett. Ez egy külön kálvária volt, mert először azt mondták nem vállalják, mert nem tudják megcsinálni. Miután mondta a Csöri, hogy előtte héten is csináltak neki egyet, visszamentem pampogni. Erre mégis megcsinálták 8eFt-ért, ami mégse 45.
Amin még meglepődtem, hogy a futóműhöz nem kellett nyúlni, pedig viszonylag régen lett bolygatva.
Sajnos a hűtőm ereszt a felső sarkában lévő "dugónál", de nem vészes, így ez sem lett most kicserélve.
Vettem baráti áron egy alsó motorvédő műanyagot, amit már régóta szerettem volna + a bal első dobbetét is ki lett cserélve. A motorvédőt egyébként 7658Ft-ért(!) vásároltam a Patacsi team-től a alkatresz.eu oldalon, amit bátran ajánlok másnak is.
Indulás előtt vettem még olajat utántöltés céljából, mert nem tudom, hogy mit lehet itt kapni és mit nem + felkerült egy szép új embléma az autó orrára. /3.kép/

A kb. 960km-es utat gond nélkül, 3 rövid pihenővel ledaráltuk, kényelmes, 140-150 körüli utazótempóval.

Ami viszont bosszant, hogy az egyik, váltó felöli oldalon lévő bowden csatlakozása kikopott és leugrik a gömbfejről, amire rá van pattintva./4.kép/ Számomra elég gagyinak tűnik ez a fajta kialakítás :S Alfaowner-t és egyéb fórumokat olvasva jópáran szívtak már ezzel és a poén az, hogy az egész bowdent kell cserélni, mert a műanyag betétet külön nem lehet. Egyelőre kötegelővel van a helyére "gányolva", mert nem vagyok úgy eleresztve, hogy elvigyem itt szerelőhöz.
Másik nyűgöm, hogy az újrafúrt menet ellenére továbbra is csöpög az olajam. Ennek azért nem örülök, mert mindig ugyanott parkolok és itt eléggé komolyan veszik a környezetvédelmet. Pl. nem lehet vakarászni reggel a kocsiról a jeget úgy, hogy jár a motor...stb. Egy ismerősnek nemrég azért kopogtatott be egy vadidegen az ablakán, mert félreállt egy percre beállítani a GPS-t és addig nem állította le a motort.

Egyelőre ennyit tudtam kiírni magamból. A jövőben igyekszem újra mindent a maga idejében rögzíteni, mert így sok apróbb dolog feledésbe merül.

(Arra amúgy rövid idő alatt rájöttem, hogy itt a sok autópálya és a rengeteg emelkedős, dombos vidék miatt jobb lenne valami nyomatékosabb, dízeles gépet hajtani, vagy nagyobb benzinest gázzal üzemeltetni. Megismertünk pl. egy alfás, magyar párt, akik már a 2. V6-os 166-ost koptatják. :) Gázzal hajtják, mivel itt kicsit másabb a gáz és a benya ára közötti arány, mint otthon.)