Tagok >> ÁdidiGaga (il hempescattore) >> 33 BoxerWagon >> Blog
- Típus:33 BoxerWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1991
- Színe:BIANCO ARGENTO
Mióta újra rójuk az utakat,van egy rohadt idegesítő, pont az ezzel a verdával jellemzően legélvezetesebb országutazást megrontó jelenség: 60-70 km/h környékén megjelenik egy robajló, szélzaj-szerű effekt a bal tükör környékéről :-(
(városban - leszámítva a ritka gyorsforgalmi szakaszokat - "még"-, autópályán pedig "már" nem jelentkezik)
Először a tükörre gyanakodtam (ki-és behajtás után sajnos ennyi idősen már mindig lazul kicsit a tükör a konzolon, időnként után kell húzni) - de nem!
Második ötlet az ablaktörlőmechanikát takaró, a szélvédő és a motortér közti lemezek balosának külső sarka volt - de hiába tömítettem le szilóval, maradt a brűgés :-(
Pár hete eltökélten kezdtem vadászni a zajforrásra, pld. országúton lehúzott ablakkal menve próbáltam tesztelni a lehetséges okokat - de nem egyszerű mert
1. lehúzott ablaknál alapból keletkezik egy komolyabb és hangosabb turbulencia - emiatt nem hallani az ettől kisebbeket :-(
2. manapság a legnagyobb gond olyan időt és helyet találni, ahol az ember annyival megy amennyivel akar - nekem sem sikerült olyan faluközti utat találni, ahol valami fehérfurgonos f@sz ne jött volna a seggemben a legkisebb lassításra :-(
Végül a staikus vizsgálat lett eredményes: észrevettem, hogy a tető élét és az "A"-oszlopot végigkísérő fényezett aluprofil csatorna és a kaszni közé e két elem egymáshoz szegecselésével beszorított gumiszalag alsó 10-15 centije mintha hiányozna - valójában csak belóg a profil üregébe. Sztem a legalsó szegecs felett szakadt el mert a felette következőtől már a helyén fut - a lógó vége pedig a menetszél és turbulenciájának hatására csapkod az üregben.
Első körben - miután a kasznitól a profil kis mértékben/érzéssel elfeszíthető - közönséges szivacsból tépett csíkokat tettem be a kérdéses szakaszon a hiányzó gumi helyére. Próbakör ééés: elmúlt! :-)
Csak idő kérdése volt és a nedvszívó szivacsdarabok helyett a kritikus vájat a gumicsík eredeti helyén kapott egy véglegesnek szánt (ennyiért teljesen értelmetlen és kockázatos meló levenni az alucsatornát a kaszniról) FBS-tömítést igényesen kivitelezve :-)
Egy kis országúti munka-kiruccanással tesztelve: megfelelt! ;-)