Tagok >> JETi >> 145 1,9 JTD >> Blog
- Típus:145 1,9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Rosso
Itt a jó idő, így kimerészkedtem a garázsba, meg persze most értem rá:) Mióta megvan a gép kopogást hallok elölről, gondoltam itt is biztos lengőkar- és kormányösszekötőcserékkel kell kezdeni, de nem. Ha nem látom a saját szememmel el sem hiszem...laza volt a kormányösszekötő csavarja...mind a kettőé...meghúztam és kész:D Ügyes volt aki összerakta...Semmi kopogás, nem húz a kormány...Olcsón megúsztam:) DE....2 napja kapott új első szélvédőt az autó, erre tagnap kaptam egy kavicsot pont középre...nem kicsit vagyok ideges...
Nem gyári központizár volt benne, külön távirányítós volt, nagyon utáltam...meg nem lehetett rákötni a mágneses csomagtérnyitót, pedig a távirányítója tudta... Megoldás bicskakulcs:P Régi kpzár vezérlő ki, új be, rohadtsok madzak forraszt:D mágnes befabrikál, kulcsszár és immo chip másoltat és kész is. Nagyon jól műxik minden. Érkezett a műszerfalra egy töltőnyomás-mérő is, hogy tudjam mennyire fúj át a szél a csigán:) 1,2bar volt, de az UnoTurbo-s időkből jól ismert gumicső lehúzással máris 1,6 :) Még lekapok 2 felesleges kipufogódobot és hasítani fog, meg talán hangja is lesz :) Ja meg bekárpitozam az A oszlop csúnya szürke műanyagját. Aztán már talán csak a szépítgetések vannak hátra....ez egy kicsit felelőtlen kijelentés volt:P:D
Nos a karácsonyt elég furcsa módon ünnepeltem: D Mondjuk úgy, hogy sokat nem láttam a karácsonyfát :P Ahogy megvettem az autót, egy nagyobb összeggel ismét szponzoráltam Erhard cartársunkat:P Vezérlés, vízpumpa, első-hátsó fékbetét, motorolaj+szűrő, gázolaj+levegő szűrő. Ezt sikerült is a nagy ünnepi forgatagban beépíteni. Rögtön egy motortér mosással kezdtem, hogy lássak is valamit:D:D A fékbetétek jól ki lettek használva, egy már pont vasra ért, a többin még kb 1mm volt:D A vezérlést csak biztonság kedvéért cseréltem, de az se ment volna sokáig (a görgő és a feszítő már hangos volt, szíj repedezett). Az első lámpák szét voltak esve, nem lehetett állítani, a két felső tartó el volt törve mindegyikben. Esztergálás, reszelgetés, és ha már szét kellett szedni a lámpákat, akkor már kicsit tuningolunk is:P Neeem nem xenon…hőálló, matt fekete festék:D:D állat lett a tekintete:) Így egy napos meló után kaptunk két szép és állítható lámpát. Megérte….nagyon…Pár hete még unatkoztam és egyik cartárs ténykedése megfogott, én is nekiestem a már lecserélt első emblémámnak. Ez is felkerült a gépre, így teljesen megújult frontunk van. Már csak a lökhárítót kell majd festeni, van pár hibája… A váltóhoz és a kuplunghoz is hozzá kellett kicsit nyúlni, mert a váltókar nem állt be magától 3-4 közé. A váltó tetején, ahova a bowdenek csatlakoznak az egyik persely meg volt szorulva, azt kiszedtük, csiszoltunk rajta, zsír neki és jó is. A kuplung, ahogy hozzáértem a pedálhoz kb 1cm alatt ki is emelt teljesen…nem lehetett csúsztatni.. munkahenger le, és a kinyomócsapágy működtető karját egy bordával arrébb tettük. De mivel van egy szélesebb borda, bele kellett reszelni kicsit. Az is jobb lett. Műszakilag elég jól állunk, már csak az alapos takarítások vannak hátra, és a szépítgetések. Jön a kihagyhatatlan fólia, és ha kicsit egyenesbe jövök anyagilag a xenon:P Egyenlőre ennyi, folytatás nemsokára:) Üdv. Mindenkinek és BÚÉK! Jahh! Még mindig eladó a TS-em:) vigye el valaki mert kell a pénz..lécccci:D:P
Ma délelőtt indultunk a kis 145-ért. Szép idő volt, így nem volt nagy felelőtlenség elindulni a nyári gumival a 130km-es útra, hogy hazahozzuk. Téligumi a csomagtartóba, autó kifizetve, hát start... Az első 20 km-en nem is volt gond, versenyezgettünk faterral a pályán, aki a 156-tal jött...... aztán jött a hóóó.... 60-as tempónál 5-ben kis gázadásra kerék pörög...ajjjajj:D Megálltam egy benzinkútnál, hogy feltegyem a téli kereket, legalább előre. Szakadó hóban nagy élmény. Csomagtartóból kerekek ki, szerszámok elő. Van három kerékkulcs, egyik se jó méret...bemegyek a kútra, veszek egyet, erre nem tudom meglazítani...köszi gumis aki megtépted a légkulccsal.. Akkor próbáljunk hazajönni. 40-nel hazáig, nagy kaland volt. De jó helyen volt az a téli gumi:P Mindegy...szerencsésen hazaértünk, vigyáztunk egymásra..volt időnk összebarátkozni:). Sokat nem tudok még mondani az autóról:P De azon a 20km-en elég jól hasított:) Most olvad és pihen:)