- Típus:155 Q4
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:Nero
Ha valami nem jönne össze, max csinálok egy picsanagy alfás bulit, kirakom a dugattyúkat hamutartónak, a hengerekben meg sört fogok tartani :DDD
A vezérműtengelyen az egy hengerhez tartozó bütyköcskéknek ugyebár egyformának kellene lenniük :S
Adott továbbá egy rendesen elkopott kuplungtárcsa.... és egy henger amiben hónolás nyoma sem látható :((
Kettőezerkilencmárciustizennéééégy... óóóó Happy Day... van egy Q4-em... kosárban :S
Pár dolgot még lebontottam, így már sanszos volt, hogy el lehet cipelni a műhelyig.
Sosem voltam egy férfi szépségideál... de azt elmondanám, hogy nulla fok körüli hőmérsékleten karaj szélben nektek is ilyen fejetek lenne pár óra alatt :)))
Ésssss kint a motor.
Mivel ez egy blog, és mindenféle hülyeségeket beleírhatok saját magam és az olvasók szórakoztatására vagy elkeserítésére, írok is bele attól függetlenül, hogy nem történt ma némi olajsár feloldásán kívül semmi említésre méltó.
Szaladgáltam vezérműtengely után, a gépműhely készíti az árajánlatot. Úgy döntöttem mivel a teljesítmény gyári marad, és a gépműhelynél olcsóbban nem kapok alkatrészt sehol, rájuk bízom a csapágyak, dugattyúk, dugattyúgyűrűk beszerzését is.
Kíváncsi vagyok milyen összeggel próbálják meg megadni a kegyelemdöfést... :P
Most pedig következzen pár kép Gery kedvéért... onnan ahol kezdődött egészen odáig ahol most tartok. :))
A motorblokk szétszerelése után mellbecsapott a rideg valóság.
- Főtengely köszörülés - csapágyazás szükséges.
- Henger fúrás + új dugattyúk kellenek.
- Kell még 2 db új vezérműtengely, és a hengerfej is mehet a gépműhelybe.
A balansztengelyek siklócsapágyai az olajteknőben henteregtek, ez volt az oka az elégtelen olajnyomásnak.
Ettől függetlenül a motor többi része is kopott.
A hengerfejről annyit, hogy kb 8 szelepesként üzemelt a Q4 ... minden második bütyök el van kopva vezérműtengelyen.
Aki legutóbb "mókolt" rajta /mivel másnak ezt nem nevezném/ nem sajnálta a jófajta piros tömítőanyagot sehonnan... még a hengerfej alól sem. Találtunk is a motor minden részében kis piros cafatokat henteregni... hogy lenne egy évig impotens az a jóember..
Mérgemben megittam este egy láda sört és egy üveg gömbszörpöt.. amitől most éppen a halálomon vagyok... de legalább tudtam gondolkodni. :P
Marad a gyári teljesítmény, az egyetlen változtatás, hogy a rohadék balansztengelyek mennek a kukába...
Holnap nekiindulok vezérműtengelyt keresni, és kérek árajánlatot a gépműhelyben.
Költségem: ... kb 10k amit elittam... de legalább volt hatása :DDDD
Azt hiszem elkezdem egy laza előszóval, hogy mindenkinek világos legyen az alfa feeling.
Alapjáraton a kipufogóból előtörő csodaszép kékes árnyalatú füsttel kezdődött. :P
A Turbó leszerelése után egyértelművé vált, hogy a csapágyazása kukás, a turbó tengelye úgy mozgott mint a régi műanyag dömperem hátsó tengelye. :S
Ezen kívül a melegen vészesen leeső olajnyomás arra enged következtetni, hogy sajnos a főtengely csapágyazásával is hasonló a helyzet.
Az elhatározás megszületett, ha már lúd legyen kövér... szedjük szét apró darabokra, és egy részletes állapotfelmérés után teljes motorfelújítás következik.
Jelentés a jelen helyzetről:
-Turbó a múlt héten landolt a turbósnál, jelenleg csak reggelente egy imát tudok elmormolni az érdekében... legfőképpen a javítás költségét csökkentendő :DD
-A motor a hétvégén pár nap küzdelem után pozíciót váltott.. most éppen az autótól 5 méterre egy raklapon leledzik. :)) Nemsokára kezdődik a szétszerelés.
A nagy bontogatásnak az a hátránya, hogy sokmindent meglát az ember ami idáig elkerülte a figyelmét. Hopp itt egy szilent cserés... hopp ott pár cső amiből új kell.. jajj ez a stab. rúd hogy néz ki.. stb... a sok matek óra átka pedig, hogy az ember rögtön számolni kezd, és mindjárt sok nullával.
Mondjuk előnye is van ha az ember olajos kézzel a kocsi előtt csücsülve vakarja a fejét. Nevezetesen, hogy hajzselére egy ideig nem kell költeni. :))))
Költségeim idáig: 3 darab sebtapasz. :P
Képek... coming soon.. ;-)