Tagok >> Coyote >> 146 1,9 JTD 105LE >> Blog
- Típus:146 1,9 JTD 105LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Blu Vela 400
Tegnap reggel miután beindítottam a kis 46-ost észre vettem, hogy kicsit ingadozik az alapjárat. Miután kicsit bemelegedett 1-es fokozatban bekapcsoltam a fűtést a szélvédőre. Itt már jelentős fordulatszám esést is produkált a kocsi és kis idő múlva le is állt.
Bekapcsoltam újra de most fűtés nélkül és még mindig kicsit hullámzott az alapjárat, de nem fulladt le. Az akksi tetején az ellenőrző ablak zöld színű volt ami azt jelenti hogy elvileg az akksi még jó. Van egy Launch nevű akksi tesztelő bent a cégnél.
A következő adatokat adta:
SOC: 98%
Akku feszültség 12,83V
SOH: 1%
Mért érték: 90A
Mérték: 720A
Belső R: 29,72 m Ohm
Ezek nem tudom mit jelentenek, de ma reggel gyorsan cseréltem egy akksit.
Banner ment bele: 12V 74Ah 680A
Remélem ez megoldja a gondomat.
Egy kicsit elmaradt a blogolás mostanában. Szóval most pótolom az elmulasztott dolgokat.
Olajcsere, levegő, pollen szűrő, olajszűrő.
Km: 299891
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Liqui Moly LM9511 5W40
Olajcsere, levegő, olajszűrő
Km: 309528
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Castrol Magnatec 5W 40
Kicsit elmaradt a blogolás mostanság, de gondoltam majd mindent egyszerre, ha már így alakultak a dolgok.
Szóval….: A mai nap sikeres műszaki vizsgát tett a kékség 😉
Az ehhez vezető út nem volt egyszerű, de végül össze állt a paripa.
Amik meg lettek csinálva rajta:
Hátsó futómű teljes felújítása:
Közép és hátsó kipufogó csere
2db lengéscsillapító
2db kerékagy
Féktárcsa+betét csere
Hátsó híd összes szilentje
2db féknyereg
2db kézifékkötél
Összes fékcső csere (gumi,fém) a fémet rézcsőre cseréltük.
Jobb, bal küszöbcsere. Felrakás előtt belülről alapozva majd üregvédelemmel ellátva.
Teljes alváz védelem
Jobb oldalon lengőkar, stab pálca csere
Kívűl szintén alapozva lettek a küszöbök,festve lakkozva.
Minden rozsdafolt kívűl a kasznin lecsiszolva, ahol kellett ott javítva, glettelve, alapozva, fényezve, lakkozva.
Futómű állítás 3D.
4db 4 évszakos gumi Micheli Cross Climate +88V 185/60 r15
Közel fél misi volt ez a mutatvány, de megérte mert nagyon szeretjük.
Remélem pár évig még megmarad a kis kékség 😁
Kb egy hónapja cseréltettem le a kipufogót. Gyömrőn Sanyi barátom csinálta. Középdob és hátsó dob lett csináltatva rá. Semmi extra csak egy egyszerű gyári szettet kapott.
A mai nap vissza kaptam az Olaszt. A hátsó hidat kellett rendbe tenni. Minden ki lett benne cserélve amit csak lehetett. A híd Debrecenből származik. Sok sok keresgélés után ez volt a legjobb állapotú. 10 ezer volt a híd plusz 8 a szállítás.
Amik cserélve lettek:
Hátsó hí
Féktárcsa+betét
Gumi és fém fékcsövek ( egyedileg gyártva)
Jobb-Bal kerékagy csapágy
Kézifékkötél
Összes szilent
Jobb-Bal lengéscsillapító
Féknyergek felújítása
Időszakos olajcsere.
Felhasznált anyagok:
- Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
-Olajleeresztő Csavar Mapco 95930
- Motorolaj Liqui Moly LM9511 5W40
Km: 292358
Olajcsere alkalmával vettem észre, hogy az 1-es injektornál folyik a gázolaj. Mivel csak tömítést nem lehet rendelni így vettem egy komplett csövet. 5 perc meló volt kicserélni.
Ebben a nagy meleg már épp itt volt az ideje. Nyomáspróba, feltöltés, ellenőrzés.
Minden rendben szépen teszi a dolgát. 6 fokot tud a rendszer, pont elég is.
Egy ideje észre vettem, hogy hidegen és melegen is ingadozik az alapjárat. Hétfőn klíma töltésnél mikor beindítottuk a kocsit egyszer csak leállt a kocsi. Megjelent a befecskendező ikon és nem lehetett beindínat. WarbiGyuri tanácsára
körbenéztem a nagynyomásúnál és kiderült hogy a szeleppe van gond. Tegnap rendeltem egy új szelepet és délután ki is cseréltem. Azt hittem könnyű dolog lesz hiszen csak két csavar tartja és a csatlakozó.
Nos itt kezdődött a sz.pó roller 😁
Az alsó csavar egy torx 30-as volt ami szépen ki is jött. A felső (még szerencse, hogy nem alul volt) pedig egy 6 lap fejű csavar amit sikerűlt úgy betekerni, hogy a szelep oldala felé állt meg a csavar éle. A kettő közt kb 0,5mm hely maradt. Semmilyen szerszámmal se fértem oda bárhigyan is igyekeztem. Így hát kellet gyártanomegy spéci szerszámot hozzá. De még így se nagyon fértem hozzá mert felül útban volt pár cső. Így sok gondolkodás meg töprengés után levettem a csöveket tartó konzolt és így már tudtam pont annyit tekerni rajta hogy ki lehessen csavarni kézzel.
Így a 30 perces munkából 3-om órás meló lett.
Most jelenleg tünetmenetes, szépen ketyeg és mint ha kicsit dinamikusabb is lenne.
1 db Bosch nyomástartó szelep