Tagok >> Dömpi (il dottore) >> Blog
MOL Tempo Diesel
61,35 L
előző tankolástól futott km: 887
átlagfogyasztás: 6,92 l/100 km
költség: 26 620 Ft
pontjóváírás: 0 (1255 pont)
kedvezményes költség: 26 620 Ft
Ma délután nekiestem a használtan vásárolt tetőcsomagtartó rendbe tételéhez.
Sajnos úgy látom, hogy a zárak tekintetében nincs az a VD40 mennyiség, ami működőképessé tenné őket. Persze azért befujkáltam mindet, többször is, de azt hiszem újakat kell vennem.
A talpak egészen jól rendben vannak – pontosabban rendbe tehetőek.
Első körben szétszedtem. A talpakat kézzel nem lehetett a pálcákról lehúzni, úgyhogy kalapáccsal jobb belátásra kellett bírni őket. Természetesen nem a műanyag talpat püföltem, hanem egy fémrudat toldóként használva a talpnak a menetes szorító házát kocogtattam. Volt amelyiket befelé kellett megküldenem, hogy megmozduljon, ezután már kézzel lejött.
A talpak csavarjait kitekertem, majd drótkefével eltávolítottam a kezdődő rozsdát, majd féktisztító, majd VD40, majd zsírozás és összerakás.
Sajnos az egyik talp csavarja nem akar megmozdulni, ezért a néhány napig intenzív VD40-kúrát kap.
A hétvégén a pálcák csúszkáinak a felületeit tervezem rendbe tenni.
Mivel januárban gyarapodott a család – jan. 22-én megszületett kislányom, Hanga Boglárka - SW ide vagy oda, a csomagtartó kicsivé vált – legalább is a babakocsis időszakra mindenképpen.
Mivel a 3 gyerek miatt sem vagyok hajlandó szeretett alfámat egy guruló dobozra cserélni, marad a tetőbox.
Sajnos tetőkorlát nincs az autón, utólagos felszerelése pedig egyrészt drága (120 000,- Ft oldalanként), másrészt macerás (tetőt átfúrni, tömíteni stb.), a THULE által kínált redszert választottam.
Újonnan az árak az alábbiak:
- talp (Nr. 750 vagy 754): 37 120,-
- rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 33 640,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
összesen: 84 517,-
Elkezdtem használtan is nézelődni, így hamarosan összeakadtunk Ricsi 147 CarTárs-sal, aki anno a 147-esét eleve THULE tetőcsomagtartóval vette, de egyből leszerelte, mert nem kellett neki. Hamar kiderült, hogy az ő 147-esén lévő rendszer valójában a 159-re való (750-es talp, 120 cm-es ALU rúd). Valójában a THULE oldalán 147-re való rendszer nincs is.
A Ricsi birtokában lévő talp típusának beazonosításában Pityukoma volt a segítségünkre, akinek ezúton is köszönöm a segítségét!
Az üzlet hamar megköttetett.
- talp és rúd: 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
Annyi szépséghibája van, hogy a zárak eléggé be vannak állva. A hétvégén természetesen először VD40-el fogok próbálkozni, de végszükség esetén új zárszettet (T544) veszek, ami 6 335,- Ft.
A KIT-et természetesen mindenképp újonnan fogom megvenni.
Így a költségeim az alábbiak szerint alakulnak – legrosszabb esetben:
- talp (Nr. 750) + rúd (ALU, szélzajmentes, 120 cm): 15 000,-
- csomagküldés: 3 305,-
- KIT (Nr. 1419): 13 757,-
- zárszett (T544): 6 335,-
összesen: 38 397,-
Box tekintetében a Pacific 100-at választottam. A babakocsi mérete összecsukva 95x60x37 a Pacific 100 mérete pedig 139x90x39. Sajnos az összes többi box, aminek a magassága hasonló, mind jóval hosszabb – igaz keskenyebb is. Viszont árban 200 000 +!
A Pacific 100 ára egyébként a legkedvezőbb, 87 287,- Ft.
Használtan nemigen kapható, ha viszont mégis, csupán kb. 10 000,- Ft-tal olcsóbb, mint az új.
A szerelőm, aki mellesleg autóalkatrész kereskedésben dolgozik, utánanéz, hátha tud szerezni KIT-et, zárszettet és boxot még kedvezőbb áron.
Egyenlőre ennyi, de folyt.köv., mert a VTT-ig a projektet le kell zárni!
Készítettem egy karbantartási tervet (a 147-re is). A tervem, hogy a becsült futásteljesítményt időnként ellenőrzöm, és a tényleges alapján aktualizálom a tervet, amely alapján a szükséges karbantartások elvégzésre kerülnek.
MOL EVO NEO Diesel
62,41 L
előző tankolástól futott km: 939
átlagfogyasztás: 6,6 l/100 km
költség: 29 202 Ft
pontjóváírás: 312 (1194 pont)
kedvezményes költség: 29 202 Ft
MOL EVO NEO Diesel
62,54 L
előző tankolástól futott km: 799
átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km
költség: 29 137 Ft
pontjóváírás: 1 122 (882 pont)
kedvezményes költség: 28 015 Ft
Ma este megvolt az időszkos kisszervíz, most értem haza.
1) olajcsere
olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30 ACEA C2 FIAT 9.55535-S1 - 1. fotó
olajszűrő: HENGST E46H D126 - 2. és 3. fotó, régi olajszűrű - 4. fotó
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 13 828 km
eltelt idő: 370 nap
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85 API GL-4, ALLISON C4, ZF E-ML 06 FIAT 9.55550 - 5. fotó
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
előző olajcsere: még nem volt, csak utántöltés
3) levegőszűrő
FIL HPU 4431 - 6. és 7 fotó, régi szűrő - 8. 9. 10. fotó
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 149 534 km
futott km: 27 211 km
eltelt idő: 733 nap
A nyáron pótoltam a hiányzó kavicsfóliákat. Sajnos elöl átragasztottam vele két elemet (hosszabb volt a fólia, mint a gyári méretű), ezért az elemek illesztésénél ott megszorult a kosz. Ez abból a szempontból is problémás, hogy így ott a nedves sár, hólé, nem igazán szárad ki, mosáskor nem jön ki - 11. fotó.
Ez idővel kikezdi a lemezt, úgyhogy most egy schnitzer-rel orvosoltam a korábbi hibámat - azaz elvágtam a fóliát az elemek végeinél, ahol még ragadt, valamint kiszedtem a koszt.
Természetesen mind a szervízintervallum, mind az olajcsere periódus nullázva lett - 12. fotó.
A végén még ránéztünk két dologra.
Fagyálló bemérés: - 17 fokig jó. Nem a legjobb, de majd be lesz állítva (Csabinak éppen nem volt a műhelyben megfelelő fagyállója)
Generátor töltés: 13,9-ig ment fel felkapcsolt fényszórókkal.
A piszkos anyagiak:
olaj:14 590 Ft / 5 liter
olajszűrő: 2 425 Ft
levegő szűrő: 4 490 Ft
váltóolaj: 6 450 Ft / 2 liter
OSRAM Night Braker Plus tompított izzó: 4 850 Ft
Munkadíj: 4 000 Ft
Megvan a kisszervíz (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, váltóolaj cserék)-időpontom: csütörtök 19:00 óra.
Gabriel már alig várja a "vérátömlesztést" :-)
UPDATE: harmadik kisgyermekem születése miatt 1 hétel eltolva a kisszervíz :-)
MOL EVO NEO Diesel
62,81 L
előző tankolástól futott km: 872
átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
költség: 28 761 Ft
pontjóváírás: 0 (1692 pont)
Ma számot vetettem a dolgokkal, és megírtam a szerelőmnek, mit szerezzen be, valamint hogy adjon időpontot.
1) olajcsere
szükséges olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30
ACEA C2
FIAT 9.55535-S1
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 12 511 km
2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85
API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06,
FIAT 9.55550
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
(2013.10..29-én hoztál 1 Litert, amiből a féltengelycserekor kifolyt mennyiséget utántöltöttük. Ehhez akkor 2,5 dl-t használtunk, tehát még kb. 0,7 Liter van otthon, ezért szerintem elég ha 2 Litert hozatok)
előző olajcsere: még nem volt, csak utántölt
3) üzemanyagszűrő
cserélve volt 2013.01.25-én
akkori óraállás: 135 706 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELL CSERÉLNI
4) levegőszűrő
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELLENE CSERÉLNI, DE CSERÉLEK, NÉHA ELÉG POROS UTAKON JÁROK (lovaglásra menet ki a tanyára Tápiógyörgyén), ÉS MÁR 2 ÉVES A SZŰRŐ
5) pollenszűrő
cserélve volt 2013.05.17-én (klímásnál)
akkori óraállás: 139 643 km
csereintervallum: 35 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 8 574 km / 8 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI
6) szervóolaj
cserélve volt 2013.04.13-án
akkori óraállás: 138 147 km
csereintervallum: nincs megadva
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 10 070 km / 9 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI
7) fékolaj
cserélve volt 2012.10.13-án
óraállás: 132 743 km
csereintervallum: 70 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 15 474 km / 17 hónap
-> NEM KELL CSERÉLNI, csak majd júliusban (lehet akkor majd féktárcsa és fékbetét is is cserélve lesz)
Továbbá úgy döntöttem, kicserélem a tompított izzóimat Osram Night Braker Plus-ra.