Tagok >> Settantacinque >> 156 Sportwagon 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Grigio chiaro, 612/A
Kartert leszedtem, mivel a kétnapos szeánsz alatt (december) szarul tömítettem le az új főtengelyszimmering karterrel közös tömítőfelületét. Újrakentem, az legalább már nem folyik. Akkor egyúttal már olajcsere is (9800 km volt az olajban, pont jókor :) ).
Szokásos 5W-40 és szűrő.
Note: mivel új Valeo kettőstömegű van fent, és természetesen nem egyezik minden dimenziója a korábban fent lévő, de ugyancsak gyári és Valeo lendkerékkel, azért nem lehet csak úgy hozzáférni a főtengelyszimmeringet és kartert összefogó csavarokhoz (2db). A régi kettőstömegűvel bármilyen főtengelyállásban lehetséges a két csavar kitekerése. Az újban van két, egymással szemben lévő kimarás, ugyanis a lendkerék hátsó része vastagabb, mint a gyári volt. Namost ha random állásban akarok a fent említett két csavar legalább egyikéhez hozzáférni, nem fér be oda SEMMILYEN szerszám. Ezért van a két kimarás: ebből az egyiket (tetszőleges) úgy kell beforgatni, hogy a csavarhoz a gyári célszerszámmal (vagy ahogy én csináltam, extrahosszú bitfejjel) hozzá lehessen férni. Menet, aknán: autó bal eleje fölemel, váltó 4-esbe, balos kereket addig forgatni, amíg a lendkerék pozícióba nem kerül, és kitekerhető a csavar. A másik csavarhoz megint kereket forgatni, megint pozícionálni, stb. Aftermarket alkatrészek, még akkor is, ha gyári beszállító, RULEZ!
Előműszakin az derült ki, hogy az első féknél 25%-os eltérés van (20% alatt megy át), és a turbo felső olajcsövéhez új rézgyűrűk kellenek. Nem rossz, bár a ráköltött összeg fényében nem is csoda.
Az első fékről tudtam, hogy kicsit húz, már májusban is feljegyeztem, hogy a jobb első nyereg dugattyúját cserélni kell, mert rozsdás, de nem volt kedvem egyáltalán megbontani a rendszert. Most kellett, de csak a jobb oldalához nyúltam. Komplett új belsőt kapott a nyereg, tehát dugattyút és tömítéskészletet. Egyúttal oda raktam új fékcsövet is. A másik három csövet is cserélni kellene, de egyrészt nem tették szóvá, másrészt nincs kedvem légtelenítgetni mind a négy keréknél. Majd csáposon, kényelmesen, tavasszal.
"Felújítás" után nyilván megszűnt a félrehúzás.
Jövő hét elején műszaki vizsga.