Tagok >> Settantacinque >> 75 2.0 Nord >> Blog
- Típus:75 2.0 Nord
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1986
- Színe:Alfa Rosso 530
Mindkét első elektromos ablak bowdenházába belekötött a zsír, meg sem mozdult. Egyszerűbb volt cserélni (motor maradt az eredeti), mint szétszedni és tisztítani. Már tökéletesen (gyorsan) működik.
Más: tank lent, javításra vár, ill. új féklámpakapcsoló lesz beépítve.
-De-Dion kint, központi szilent cserélve, Watt rudazat központi szilent cserélve, váltótartó bakok cserélve
-4 féknyereg kompletten felújítva
-főfékhenger, kuplung főhenger, kuplung munkahenger felújítva
-karbik lent, felújítókészlet tartalma bennük, végső beállításra alkatrészre várnak - jakarb.hu
-olajnyomásmérő fej cserélve
-váltó letakarítva, új Sachs kuplungtárcsával összerakva
-új első 261mm féktárcsák fent
-Kardán kompletten felújítva (hardyk, csapágyház, Koyo csapágy, zsírzás)
-Váltóolaj cserélve (75W-90 GL-5)
-Első felső lengőkar támasztóbak gumik cserélve
-Hátul elkezdtem lebontani a De-Diont, nemsokára jöhet ki az autó alól
-Ajtóbehúzók cserélve


Mai napon csak kisebb dolgokat csináltam meg, úgy mint:
-izzócserék
-beszerelendő hátsó rugó rozsdaátalakítózás, festés
-gyertyacsere, előtte gyertyavályú takarítás
-elosztó fedél csere
-ajtóbehúzók cseréje
-2 új ablaktörlő lapát
Mai napon az alábbiakat javítottam:
-olajnyomás kapcsoló csere
-olajcsere: Total Quartz Racing 10W-50, új szűrő
-tank és fémcső közötti gumicső cseréje
-új BCD Corona AC pumpa
-gyári Bosch gyújtótrafó beszerelése
-új Valeo vízhűtő beszerelése, új rózsaszín fagyálló
-új hűtőventilátor hőkapcsoló
Bementem az autó alá, a következőket tapasztaltam:
-a küszöbök egész jó állapotban vannak, nem lyukasak
-megvan mind a négy emelési pont és erősek
Aztán a negatívumok:
-az első hardy tárcsa NEM LÉTEZIK (teljesen eltűnt a gumi belőle!!!!)
-középső hardy éppenhogy nem repedt, de cserés
-hátsó hardy szakadt
-kardánfelfüggesztő csapágyház laza (nyilvánvalóan)
-hátsó motortartóbak kuka
-mindkét hátsó rugó törött
-Watt-rudazat szilentjei teljesen rosszak
-De-Dion központi szilent rossz
-két első váltótartó rossz
-hátsó stabilizátor gumik rosszak
-jobb első lengéscsillapító alsó szilentje cserés


Alkalmi vétel volt. Autómentőn hoztam, mert:
-kell bele egy új hűtő
-fék és kuplunghidraulika felújítás kell
-nincs műszakija
Eddig ezeket szereztem be hozzá:
-Gyárilag ajánlott viszkozitású olaj: Total 10W-50, szűrő
-légszűrő
-szíjak
-3l GL-5 75W-90 váltóolaj
-olajnyomás kapcsoló
-olajgomba
-3db fékcső
-1db középső hardy
-kardánfelfüggesztő csapágyház
-antenna
-légtelenítő csavarok
-hidraulika javítókészletek
-hűtő gumicsövek
Az új hűtő elvileg 1 héten belül érkezik.
Ezek pedig már voltak otthon, nem kellett megvenni:
-1 jó gumi a pótkerékre
-hideg levegő szívócső harmonika
-fékbetétek
-féktárcsák
-Alfa 75 2.0 felirat
-kormánykerék
-szilentek, gömbfejek előre-hátra
-felújított első stabrúd, pálcák, alsó lengőkarok
-belső téri csetreszek