Tagok >> Settantacinque >> 75 2.0 TD >> Blog
- Típus:75 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:verde gabardine, 247
Megtörtént a hátsó traktus felújítása - új kuplung, új féktárcsák, felújított nyergek és alsó kuplung munkahenger, új fékbetétek, stabilizátor szilentek, váltótartók, kipufogó felfüggesztők. A De-Dion központi szilent és a Watt rudazat szilentjei már az akció előtt cserélve voltak.
A berohadt csavarok kiszedése volt a legundorítóbb. Beépítve nem volt erőm fényképezni. Kipróbáltam, meg sem szólal a hátulja.
Csonk hegesztve, kuplung alkatrészek egy része beszerezve, még kell egy Sachs szerkezet, alsó munkahenger és hidraulikacső. A nyári tervek között szerepel még két új hátsó féknyereg, fékcsövek és betétek már megvannak.
Új turbó beszerelve, először tapasztaltam meg, milyen a VM-192 Nm. Kürt és ablakmosó motor javítva, már mindkettő hibátlan. Hidegindító patron normálisan beállítva, új vízcső a blokktól a patron felé, generátor szénkefe csere.
A Unix leakciózta a TD hátsó dobot. Rendeltem egyet, mert nagyon csereérett a saját gyárija. Asso utángyártottként listázta a webshop, erre kaptam ezt :-)
Ebayen láttam eddig csak eredeti gyári hátsó dobot horror pénzért, most nagyon örülök.
Sajnos kénytelen voltam egy jobb hátsó féknyeregbe is beruházni (Ate), mert a bontott-felújított folyik a kézifék húzókar mellett...
A többi szépen lassan gyűlik, nem ártana beépíteni lassan.
December végén volt 1 éve, hogy nálam van.
Ami még januárban vár rám, az alkatrészek nagy része megvan:
-tankleszedés és tisztítás, hátsó néhány cm-es összekötő gumicsövek cseréje
-vadonatúj JH féknyereg fölszerelése
-hátsó rugók cseréje
-hűtőrendszer gyári állapotba állítása (hiányzik egy T elosztó a vízhűtőnél, mint az ePER-ből kiderült, a magyar kókányt még egy év alatt sem sikerült kiirtani)
-első stabilizátor újraszilentezése+stabgumik cseréje
-hátsó motortartó bak csere
-kuplung főhenger felújítás
-hátsó gyári (halk) dob
A "felújított" hátsó jobbos nyereg ereszti a folyadékot a kézifék húzókar mellett, valószínűleg esély nincs a javítására, csak az új nyereg.
Balos hátsó rugó alsó fél menete törött, jobbos nem 75-ös Alfához való, nagyobb átmérőjű. Gyári 75-ös rugók már beszerezve, beépítve természetesen még nem.
Váltó nyelestengely és hátsó főtengely szimmering ereszti az olajat. Vízhűtő nem szivárog abszolút. Váltórudazat holtjátékát a felújítás alkalmával felére csökkentettem hátul a persely hézagolásával.
Kuplung kiemelő villa nyikorog. Új BF Goodrich téli gumik elől-hátul.
Szétrepedt a hátsó dob a lemezillesztésnél...
Porlasztócsúcsok cserélve Bosch 0125-ösre, új rézgyűrűkkel, kiváló Superdiesel csúcsok végre dobozban rohadnak :-)
Nagy kínlódások árán hátsó futómű szilenteket sikerült jó áron beszerezni, váltórudazat burkológumit (AKA cowling), plusz felújított hátsó féknyergeket - amik alapos tisztítás után kaptak egy RO55, majd hőálló ezüst kezelést. Végre van normális légszűrőház alsó rész, meg Ufi szűrő, gyári váltógomb és gumiütközők a motorháztető, csomagtérajtó alá.
Vadonatúj Sachs kuplungszerkezet megérkezett - 25E, és 185/65R14-es gumik is, teljesen időszerű a csere, unom a traktorméretű (eggyel nagyobb) ősgumikat, amik fent vannak.
Denso izzítógyertyák 1007 Ft/db
A kuplungtárcsa már korábban megvolt.
Úgy tűnik, az új hátsó féknyergek beszerzése nagyon nehézkes... Addig viszont nem bontom meg a fékrendszert.
Generátor felújítás végre megtörtént (feszszabályzó, csúszógyűrű, csapágycsere), olajcsere+kartertömítés csere is. 6900 km volt az olajban, a kezdeti ~2500 km rossz adagolóval megtett km okán talán már előbb is le kellett volna cserélni. A karterben egyáltalán nem volt olajsár. Agip 10W40-et kapott. Az új Knecht szűrővel nem épült fel az olajnyomás közvetlenül csere után, majd a régi szűrővel igen. Visszacseréltem a Knechtre, jó volt. Állt 5 órát a motor, utána ismét nem volt olajnyomás. A szűrőt cserélték - de csak Mecafilter volt készleten, ez végre hibátlan.
Váltóolajcsere: Castrol SAF-XO, ráfért...
Brembo hátsó tárcsa 4200/db, első fékcső 600/db, Starttól sikerült elhozni az utolsó hátsó fékbetét rögzítő készletet.
Helyzetjelentés:
-vízhűtő már egyáltalán nem szivárog - de a probléma nincs megoldva
-szervo néha utántöltést kér
-múlt héten porlasztócsúcsot akartam beállíttatni a város egyetlen diesel szakműhelyében - kiszerelés-megjelölés-leszállítás az új csúcsokkal - a Mester Úr elhunyt... †
-stabilizátor szilentek elöl-hátul teljesen kukák
-"nem zörög a haraszt, ha a szél nem fújja - by Vályi" jobbos+felső váltótartó rossz - a felső Unixnál nincs készleten, 2 hét átfutási idővel tudnak rendelni (csoda), meg is tettem, minden cégnél elfogyott. Jobbos Lángnál valami 1420 Ft.
-első hardy kezdődő szakadása
-hátsó főtengelyszimmeringnél, váltó nyelestengely szimmeringnél folyik az olaj
-Hegyaljánál újra van készleten a felső-hátsó váltófelfüggesztő és Akron hardy tárcsák (mindhárom).
Összefosta magát a hátsó fékcső. Ma kicseréltem: 85/03 gyártási dátummal csoda, hogy idáig bírta.
3000. közös kilométer. Generátor felújítás kell, csapágyai rosszak, a csúszógyűrű nagyon kopott, véletlenszerűen van töltés. Elkezdett csúszni a kuplung, turbó leömlő-csőcsonk eltört. A vízhűtő szivárog.