A kocsin pár elem újra lett fényezve plusz kapott egy teljes polírt és lakkréteget.
A fékem gyengélkedett egy ideje,már mindent megtettem,hogy jobb legyen,de nem lett.
Nagyokat nem kellett fékeznem,így nem vettem észre,hogy a hátulja alig fog.
A fékerő szabályzón állítottunk, azóta jó.
Már régóta zavart, hogy a középkonzolon rossz a világítás. A fűtésnél mind a két égő ki volt égve, ezek cserélve lettek. A műszerfalnál is volt egy égő, amit cserélni kellett. A belső világítás-kapcsolónál csak ki volt csúszva a foglalat. Mostmár hibátlan lett a belső világítás.
Egyszer a fűtőmotor megszűnt működni az első három állásban. Mivel a biztosíték, vezetékek rendben voltak, ezért a fűtőmotor előtét-ellenállására gyanakodtunk. Az ellenállás a kesztyűtartó alatt/mögött van, SEMMIT nem kell hozzá megbontani, két csavar és kint van. Az ellenállások sorba vannak kötve, úgyhogy ha az egyik tönkremegy, akkor a többi sem működik. Mivel cseredarabot még nem találtunk, a hibás éllenállás át lett hidalva. így a 3-as állás is teljes áramot ad a fűtőmotorra.
A vizsga után nem hagyott nyugodni az elejéből jövő kopogás.(de csak rossz utakon lehetett hallani) Egy szerelő barátomat megkértem,hogy nézzük meg a műhelyében.
Kiderült,hogy a jobbos lengőkar első szilentje a hiba.Nagy utánajárásba került míg tudtam venni,mert sok helyen csak komptett villát árulnak.( A gömbcsukló gyári még,
és azt olvastam valahol,hogy az után gyártott lengőkarokban nagyon gyenge,mert valamiféle műanyag ágyazású.)Szóval megvettem ,párban,és kicseréltük,de ha már szerelünk akkor a stabilizátor karokat is kicseréltük.
A kopogás megszűnt és én is nyugodtabb vagyok
Vizsgáztatni olyan helyre vittem,ahol van szerviz lehetőség is.
A kormány összekötő gömbfej nem volt 100%-os és a futóműből is hallatszott némi kopogás,ezt elmondtam előzetesen. A gömbfejeket kicserélték, de a lengővilla szilenteket nem, mert nem tudták beszerezni.
Viszont akadt más gond is,a CO-t meg sem lehetett mérni olyan magas volt.Kimérték a lambda szondát, hibátlan.A szerelő elmondása szerint sok időbe telt ,míg rá jött a hiba okára,a vákuumcsövek el voltak repedve, alig latható helyen.Végül átment. A szerelők tökéletes munkát végeztek, alacsony áron, ha nekem kelet volna megvennem a gömbfejeket és a kerékösszetartást beállíttatni, plusz a szerelés, sokkal többe került volna.
A hátsó végdob kifújt egy kicsit ezért leszereltük meghegeszteni,de javíthatatlan volt,így csere lett a vége.A középső dob tartó gumijai is cserélve lettek.
A hangja sokkal jobb,és nem idegesít a berregő hang amit előtte azt sem tudtam honnan jön.
Amit még szeretnék megcsinálni az autón:a festés nem tökéletes a kocsin (picit elütnek a színek) egy két lakkréteggel kiküszöbölhető és a fénye is más lenne.
Ezt tavasszal remélem sikerül megejteni.
Az első ajtókra légterelő dísz elemet keríteni,és a szélvédőre egy sötétítő csíkot.
A belső térben egy nagy,nagy takarítás és kárpit tisztítást ezt nyáron 1-2 nap meg is csinálom a fiammal,szerintem a következő alfás nemzedéket képviseli,imádja a kocsinkat,még tanulnia kell vezetni,de már eljárogat vele.
Az első fékek felújítása és festése.Láttam valamelyikőtöknél,hogy a féknyergek pirosra le voltak fújva,nagyon tetszik.
Az alufelniket lefesteni,de ezt még nem tudom,hogy én csináljam-e,vagy szakihoz vigyem.Láttam már hogyan kell,de ha eltolom csúnyább lesz,mint most.
Hát egyenlőre ennyi.
A kocsi nem volt vészes.A bal hátsó sárvédő és a csomagtartó alatti rész enyhén rozsdás volt,de semmi komoly.
A festő haverom megcsinálta szépen, a rendszám alá vissza került egy új matrica.A festés után az egész kaszni,át lett waxolva,mert a városi szutyok bele volt égve.Ezt a fiammal csináltuk,úgy hogy nem került sokba,de sokkal szebb lett.
Az acél felnik pocsékul néztek ki, azt is a fiammal szép matt feketére lefújtuk,ezen vannak a téli gumik. Vettem hozzávaló alu felniket amire a nyári gumik kerültek,de a közepén nem volt embléma, így azt is vettem,sokkal jobban fest így.Ja és a szelepsapkák, alfás! (A feleségem idiótának néz)
A szelep dekli alól egy picit szivárgott az olaj,kicseréltem a tömítést,de ha már leszereltem, a deklit lefestettem pirosra (nem a legszebb),de az olaj nem folyik.
Az autóból nem lehetett a fűtéscsapot állítani,mert el volt törve a bovden befogó kar. És csepegett is.Szétszerelés után rájöttem,hogy a csap jó,de nincs meghúzva a csavar ezért csepeg.(A belső kárpit teljesen átázott,csúnya,sajnos)Beszereltük a már karral ellátott csapot,működött is egy darabig,de megint folyni kezdett,vettem másikat de a légtelenítés kor fölmelegedett és elvetemedett,úgy hogy megint csepeg. A megoldást, egy vastagabb puha gumitömítés oldotta meg,eddig.!