Tagok >> RSVRocky >> 156 1,6 TS >> Blog
- Típus:156 1,6 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:ezüst
Az Alfám nem szereti a telet, erre hamar rá kellett jönnöm. Ahogy az idő lehűlt, hirtelen előjött pár idegesítő probléma:
- kuplung csapágy sikítása
- felfüggesztés nyikorgása
- dízel motorhang (egy benzinesnél).
Mivel ezek mindegyike elmúlt a motor felmelegedésével, nem tulajdonítottam túl nagy problémát a jelenségeknek.
Ahogy eljött a tavasz a felfüggesztés rögtön elhalkult. Hirtelen lehűlésnél elő-elő fordul, hogy az első pár úthibán áthaladva még nyiszog valami elöl, azonban ez hamar megszűnik. A kuplungcsapágy sikítása teljesen elmúlt, bár az télen is csak az első 2 kuplungolásig tartott. Lehet később ezen probléma súlyosbodni fog, majd akkor elég foglalkozni vele a tapasztalatok alapján.
A motor kerregése azonban nem múlt el, sőt egyre hangosabb lett, alapjáraton egy dízel motoréhoz volt hasonlítható. Ezen felül a motor hőfoka is túl lassan kúszott fel, így biztos voltam a termosztát meghibásodásában is. Ekkor határoztam el, hogy megkapja az első nagy szervízt:
- motor olaj és szűrű cseréje (Selenia Alfa Romeo+Ricambi)
- vezérszíj, feszítők és vízpumpa cseréje
- vezérlés módosító csere
- termosztát cseréje
Az összköltség:
-alkatrészek 315EUR
-munka 95EUR
Azóta a vízhőfok szépen felmegy 90-re, bár nem marad pontosan ott, nem is esik vissza 70 fokig, vagy marad ott mint azelőtt. A motorhang sokkal kulturáltabb, nem mondanám hogy a leghalkabb benzinmotorok közé tartozna, azonban már senki sem hiheti azt róla hogy gázolajas lenne, a kerregés megszűnt :)
Habár elég nagy összeget kellett szinte váratlanul kiadnom, elégedettségem és lelkesedésem nem ingott meg a márka iránt. Néha el tudnék képzelni nagyobb erőforrást a motorház alá, azonban forgalomban megfelelő a teljesítménye és a fogyasztása is alacsonyabb mint vártam (már többszörre is 7,3l/100km, pedig nem túl könnyű a lábam).