Mutasd

>> Szerviz2013-06-25

Az Alfám nem szereti a telet, erre hamar rá kellett jönnöm. Ahogy az idő lehűlt, hirtelen előjött pár idegesítő probléma:
- kuplung csapágy sikítása
- felfüggesztés nyikorgása
- dízel motorhang (egy benzinesnél).
Mivel ezek mindegyike elmúlt a motor felmelegedésével, nem tulajdonítottam túl nagy problémát a jelenségeknek.

Ahogy eljött a tavasz a felfüggesztés rögtön elhalkult. Hirtelen lehűlésnél elő-elő fordul, hogy az első pár úthibán áthaladva még nyiszog valami elöl, azonban ez hamar megszűnik. A kuplungcsapágy sikítása teljesen elmúlt, bár az télen is csak az első 2 kuplungolásig tartott. Lehet később ezen probléma súlyosbodni fog, majd akkor elég foglalkozni vele a tapasztalatok alapján.

A motor kerregése azonban nem múlt el, sőt egyre hangosabb lett, alapjáraton egy dízel motoréhoz volt hasonlítható. Ezen felül a motor hőfoka is túl lassan kúszott fel, így biztos voltam a termosztát meghibásodásában is. Ekkor határoztam el, hogy megkapja az első nagy szervízt:
- motor olaj és szűrű cseréje (Selenia Alfa Romeo+Ricambi)
- vezérszíj, feszítők és vízpumpa cseréje
- vezérlés módosító csere
- termosztát cseréje


Az összköltség:
-alkatrészek 315EUR
-munka 95EUR

Azóta a vízhőfok szépen felmegy 90-re, bár nem marad pontosan ott, nem is esik vissza 70 fokig, vagy marad ott mint azelőtt. A motorhang sokkal kulturáltabb, nem mondanám hogy a leghalkabb benzinmotorok közé tartozna, azonban már senki sem hiheti azt róla hogy gázolajas lenne, a kerregés megszűnt :)

Habár elég nagy összeget kellett szinte váratlanul kiadnom, elégedettségem és lelkesedésem nem ingott meg a márka iránt. Néha el tudnék képzelni nagyobb erőforrást a motorház alá, azonban forgalomban megfelelő a teljesítménye és a fogyasztása is alacsonyabb mint vártam (már többszörre is 7,3l/100km, pedig nem túl könnyű a lábam).

 
>> Esemény2012-09-05

Hosszas gyűjtögetés és keresgélés után végül győzött a szerelem. A 156-os formája már régen elvarázsolt, azonban mások véleménye és saját észérveim is néha-néha próbáltak más márkák felé irányítani.

Amint látható mégis itt vagyok :)

Egy nehezen induló szombat reggelen több autókereskedést is megjárva megvizsgálhattam több 156-ost is. 1,9JTD, 1,8TS és 2,0TS egyaránt volt köztük, azonban mindegyiküknél volt elhanyagoltságból adódó probléma. Végül egy elégedett felhasználóval találkozhattam, aki épp most szerzett be egy 159-est, ezért válna meg szeretett 156-osától.

A kocsi egy ezüst darab még a régebbi szériából. Karcoktól mentes, a belső újszerű állapotban. Reálisnak tűnő 150 ezer kilométer, fehér számlapok, sötétített ablakok. 16-os Momo Corse fekete felnik, Dunlop gumik és Momo sebváltókar. Azonnal beleszerettem. A gyári vasfelniken újszerű Dunlop téli papucsok. Szimpatikus eladó és az árban is meg tudtunk egyezni, így nem is kerestem tovább.

Immáron két és fél hete járok a kocsival. Sajnos elkövettem én is azt a kezdő hibát, hogy az összes pénzem a kocsivásárlásra költöttem, így épp csak annyi pénzem maradt, hogy tankoljam. 500 kilométer után egyre nagyobb a szerelem és még mindig fedezek fel rajta apróságokat. Fogyasztást sajnos még nem tudtam számolni, de úgy tűnik nagyon gázfüggő. Szereti ha felpörgeted 6-7 ezerig, és akkor tényleg alfásan megy, de ha 3 körül úszol az árral, akkor szerintem elfogadható fogyasztást produkálhat.

Jelenleg hibátlan a futómű, az emblémák elöl és hátul lekopva, jobb hátsó belső világítás az ajtó felett néha nem reagál a nyomásra, a motor szépen jár. Néha mintha hallanám a topikokban is említett kerepelő hangot, ami a vezérlésmódosító lehet, de kisebb gázadás után elhalkul vagy megszűnik. A jövőben olajcserét tervezek, persze csakis Seléniát, ebben az autóban elvileg csupán ezt használtak eddig.

Remélem elégedettségem sokáig megmarad :) Még jelentkezem!