A fűtőradiátor a kilyukadása miatt megérett a cserére, de most újabb 15 évig nem lesz vele gond. Az új radiátort megúsztam egy tizesből, de a munkadíj az nem volt piskóta, mivel két napos meló volt a cseréje.
Cserések lettek a felső motortartó szilentek. Csak Erhardnak köszönhetem, hogy sikerült beszerezni. A száma: 8511530CFG . Két egyforma kell a felső tartóba.
Mivel termosztát csere után is nagyon melegben kicsit melegedett a víz, nekiestünk a gépnek. Vízszivattyú csere fémlapátosra, vízhőmérséklet jeladó csere, mivel nem minden értéknél egyezett a két kör jelzése. Most minden tökéletes, max 90 fok nagyon melegben is. Egy füst alatt a generátor ékszíj és a két görgője is lecserélődött, mert már kissé repedezett és hangos volt. Kicsit beolajoztuk a gömbfejeket, hátha jobb lesz, mert két felhőszakadásnak hála, nagy melegben ropognak, bár semmi lógása nincs. Majd elválik, hogy bevált -e. A kocsi által megtett út eddig mindösszesen 115 292 km.
114875 km-nél megejtettem az olajcserét, mert untam már ,hogy a leeresztő csavarnál csöpög és olajos a garázs padlója.. Alátétcserével megoldódott a probléma. Selénia olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserélve. Egy-két csavart lecseréltünk, mert nem voltak egyformák.
113000 km-nél elvittem műszaki vizsgára a kicsikét. Minden hibátlan, simán átment, csak a balos fényszóró testjét kell majd megnéznem, mert kicsit kisebb a fényereje, mint a másiknak. Up: Kiderült, semmi gond az autóval, csak az égő fáradt el a bal oldalon 1 év alatt. Új égők 7000-ért , s mint az új.
Az utaknak hála, 110 000 km-nél felső lengőkarokat cseréltünk az autón. Egy füst alatt a régi termosztátot is menesztettük,kapott egy gyári újat, mivel nagy melegben gyanuskodott, hogy nem mindig nyit rendesen.A kézifékkötelek is lecserélődtek és a hátsó fékmunkahengerek felújításra kerültek. A nyári klíma gondom okulásképpen: Forró időben fűtött, hideg időben hűtött az autó.Klímakompresszort akart cserélni három klímás is. Én azért előbb rátetettem egy műszert és igazam lett. A klíma terelőmotorok beírtak 4 hibát. Törlésük után érdekes, de a hűtés -fűtés úgy működik , ahogy az elő van írva. Kicsit csak rá kellett a gázra tölteni és minden ok. Na meg még mindig nem akar menni benzin nélkül, pedig jó néven venném.
Kínai "minőségi" biztosítékoknak hála, volt kisebb elektromos gubancom. Pár méter madzagot cserélni kellett és a jobb hátsó ajtózáramat. De most minden, mint a gyári.
105875 km kötelező szervíz 10000-nél (kicsit alatta) Selénia olaj, olajszűrő,légszűrő, aktív szenes pollenszűrő. Szerencsére semmi egyéb kiadás nincs a kocsival, csak az a fránya benzin.
Vásárláskor is már gyengélkedett, most sajnos idő előtt bekrepált a generátor.
Bosch 0 124 515 090 számú generátor volt rajta.
Szerencsére sikerült nagyon jó áron gyári felújítottra cserélni.Így már ismét tuti a gép.
Bár az olajból egy csepp sem fogyott, lassan cserélem, biztos , ami biztos.
És ettől eltekintve még mindig költségmentes az autó. Ja kamuzok, mert múltkor kemény 1500 Ft-ért megszüntették a bal hátsó ajtóban a zörgést.
Műszaki vizsgára ment az autó. "Komoly" összegbe került, mivel majd 12000 Ft volt a hátsó stabilizátor szilentek cseréje meg 17000 a vizsgadíj. Nem találtak semmi hibát, csak alig találták meg az alvázszámot. Most már én is tudom, hogy a csomagtartóban kell keresni.
0
576
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia