Tagok >> Marky Mark >> Blog
Sikerült szereznem két komplett gólyalábat 1.6 TS-ből. Végre kikerültek a dízel rugók és a rossz teleszkópok. Álom autó lett. A futómű tulajdonságai megegyeznek 159SW futásával. Igen megnyugodtam. Úgy tűnik az autó így már megmarad nekünk még egy ideig.
Trafó cseréhez lebontódott a burkolat. Kiderült, hogy ereszti az olajat a szelepfedél. Az olaj befolyik a gyertyákhoz, ahol eszi a kábeleket. Ezért jár néha zaklatottan a motor és húz át az elektromosság.
Beszerzés folyamatban: 8 gyertya, kábelek, szelepfedél tömítés...
A legfontosabb elektromos munkák elkészültek. Már szemezek egy új hifi fejegységgel is.
Elindult a felújítás második köre. Ma a vezető ülés lett rendbe téve. A programba hiba csúszott, mert szétszakadt a háttámla kárpitja. Annyi baj legyen. Javítani fogjuk.
A kipufogó is meg lett hegesztve. Pár hete új légmennyiségmérőt is kapott.
Jövő héten pedig megy elektromos javításra.
Onnan már csak futómű marad.
December elején sikeres műszaki vizsgát tett az autó. Egyedül a hátsó fékcsöveket kellett kicserélni. A többi probléma nem befolyásolta a műszaki vizsga kimenetelét. Emiatt igen boldog vagyok. Karácsonyra kapott is az autó azonnal egy teli tank benzint és egy alapos mosást. Bízom benne, hogy ilyen szép marad év végéig. Szerencsére elég keveset használjuk, így kevés esélye van annak, hogy összekoszoljuk. Már el is gondolkodtam azon, hogy mégsem kellene megválni tőle.
Ráadásul még a problémás útszakaszt is újra aszfaltozták, így a futómű is kímélve van egy jó ideig.
Lányom első óvodás szülői értekezletén üldögélve azon járt az agyam, hogy mi okozhatja azt, hogy a csomagtér ajtó a belső gomb megnyomására nem nyílik ki. (Azt hiszem nem vagyok még érett szülő...) Körbejárva a témakört rájöttem, hogy nyilván a fáradt teleszkópok okozhatják ezt a problémát. A két gondot azért nem kapcsoltam össze, mert a teló előbb fáradt el, mint a gomb nem működött.
A csomagtér ajtó egyre fenyegetőbbé vált. Mindig olyankor szakadt az ember nyakába iszonyatos erővel, amikor a leginkább nem számított rá. Volt, hogy napokig semmi gond, azután meg váratlanul lecsapott.
Testi épségünk megóvása érdekében szükségessé vált a karok cseréje. Mivel folyamatban volt éppen az ablaktörlő karok beszerzése, az eladó éppen reklámozta a bontott kocsik alkatrészeit számomra. Szerencsére volt neki csomagtérajtó teló is. Az ablaktörlőkkel együtt az egész csomagot sikerült beszereznem 8 000 Ft-ért.
Örömömben 10 percig nyomogattam a nyitógombot és minden egyes nyitás tökéletesen működött. Két ujjal meglendítve nyílik a csomagtér. Fenséges érzés!
Szakadó esőben haladva valami furcsa szagra figyeltünk fel. Mintha bakelit égne az utastérben. A töltés elment. Frankó... Motortérben semmi hiba. Ha lekapcsolom az elektromos fogyasztókat (lámpa és ablaktörlő), akkor nagy fordulatszámmal még van annyi töltés, hogy haza tudunk menni. Ámokfutás az esőben. Még szerencse, hogy 6 km volt hátra hazáig.
Másnap minden biztosítékot végignéztem és minden relét megmozgattam. Nem találtam hibát.
Megkértem öcsémet, hogy húzzuk be Vácra a villamossági szerelőhöz az autót. Még mielőtt megkötöttük volna a kötelet, beindítottam és mintha semmi gond nem lett volna, repült az autó a szervizbe a saját lábán. Persze a szerelők sem találtak semmi nyomot, ami hibára utalt volna. Kíváncsi leszek a mikor jön elő legközelebb a probléma.
Tehát ezt a gondot nem sikerült orvosolni, de került a kocsira egy új antenna, megjavultak a hátsó fények és az első fényszórók is megfelelően világítanak már.
A pénteki túrára kíváncsi voltam. Bíztam benne, hogy nem lesz újra gond a töltéssel. Nem is volt vele probléma. Leszakadt a kipufogó.
Az ültető rugó készletet elcseréltem egy első pajzsra. Ez egy kölcsönösen előnyös üzlet volt. :-) Tegnap leszereltem a régi díszt és felkerült az új. Azon gondolkodom, hogy új képeket is készítek majd emiatt az autóról.
A fészlift örömére még egy belső nagytakarítással is megörvendeztettem magunkat.