Mutasd

>> Esemény2014-02-07

Ma érkezett egy jobb hátsó ajtó kéderekkel üveggel mindennel. Beszerelésre vár. A lenti képből kiderül miért volt rá szükség. A költség a futárt is tartalmazza (az azért elég jó nem? :D).

 
>> Szerviz2014-01-23

Fent említett alkatrészek cseréje. A feszítő természetesen Dayco (8500Ft), a vezető görgő pedig Breda (4800Ft) márkájú lett. Munkadíj kereken 1000Ft. Ezzel lassan a kötelező szervíz végére érek, szíjakkal görgőkkel vízpumpával kutyafülével remélhetőleg most egy darabig nem lesz gondom.

>> Szerviz2014-01-15

Ma mentem volna kicsit mozogni munka után. De az Alfa úgy döntött ez most 3km gyaloglás lesz a munkahelyről hazáig. Lemerült az akksi. Egy kedves cimborám kisegített, meló után eljött hozzám és elvitt a Tescoba, TopDrive (Jász Akku gyártmány talán) 62Ah akku bezsákolva, pénztárca 15k-val könnyebb. Kíváncsi leszek meddig bírja, 2év garancia van erre is mint a legtöbb akkura. A barátomnak meg jövök egy sörözéssel.

 
>> Esemény2013-12-10

Lehet van ilyen bejegyzés már Amore-n. De csinálok magamnak egy ksi emlékeztetőt.
Szóval az immo.
Megszivatott, nem kicsit, nagyon. Miután hozzámkerült a kocsi elkezdte játszani azt a sztoirt, hogy nem indul. Gondoltam én már mindenre mikor észrevettem, hogy a kulcs/code felirat égve marad. Immo. Mreni tanácsára megfújkáltam az immo vevőjét a kulcsokban először, jelenség elmúlt öröm-bódottág.
Viszont vezérlés csere után hol indult hol nem, ha nem akkor nagyon nem akart, gondolom maga a gyújtásráadás is kínozza az akksit annak ellenére, hogy direkt nem próbáltam indítani, tudtam úgyse indul el. Lényeg a lényeg eljutottunk arra a pontra ahonnan már egyáltalán nem akart indulni.
MRenivel konzultálva jött a megoldás: kódoljam ki (mázli, hogy a kódkártya megvan, ezután autót seveszek enélkül pláne amiben gyári immo van).
Szóval kódolás menete:
- kulcs bedug, majd gázpedál lenyom amíg a befecsi jel el nem tűnik
- ezután elkezd villogni a befecsi jel és a kód első karakterével megegyerző villogás után ujra gázra kell lépni amig a befecsi jel el nem alszik
- ismétlés mind az öt számjeggyel majd ha minden ok akkor gyors egymás utáni villogással jelzi hogy elfogadta és indítható
- code felirat ilyenkore nem alszik el.

Amit érdemes még megcsinálni: alsó kormányburkolat lebont és zárszerkezeten lévő műanyagot megfúkálni ha csatis, ha nem csatis akkor külön immovezérlője van van valahol az utasoldalon ezt még nem derítettem fel
esetleg egy ecu reset akkusaru levétele által

Nekem a próbálkozások lemerítették az akksimat. okultam, és megörökítem hátha más is okulni fog aki még új az 'alfás' dolgokban. :)

Költség nem volt szerencsére, bár egy új akku lehet be fog játszani, kiderül töltés után mit produkál.

 
>> Szerviz2013-12-05

Végre eljött ez a nap is, bár utólag bárcsak ne jött volna.
Vezérlés lecserélve, Dayco vezérműszíj és hosszbordás szíj. A hosszbordás már nagyon gatya volt. Ruville feszítő és vezető görgők. Fém lapátos vízumpa (márkát sajnos nem tudok). Anyagár 32500Ft (köszi Erhard!)
Édesapám szerelő haverja viszont jól megvágott, 12ezer kicsit sok ezért a melóért, mindegy egy emberrel bővült a lista akihez soha többé nem viszem az autót.
A hosszbordás feszítő és vezető még hátra van.

 
>> Egyéb2013-11-10

Kicseréltem pár alkatrészt amit egy bontódó 1,8TS-ből sikerült kikukázni. Így lecserélődött az eléggé megkókadt vízcső a kiegyenlitő és motor közt (ducktape-l volt erősítve :D) illetve a légtömegről a pillangóra menő cső (ennek a szimpla fekete szigetelőszalag volt a barátja :D).
Esztétikailag is szépültünk egy egész kicsit, a két első műanyag küszöbtakaró elem el volt törve (korábban ráléphettek, egyik FSB-el kendácsolva). Cserélve törésmentes elemekre amiket egy kis tisztítás után egy kis fekete festékkel is megküldtem, majdnem mintha új lenne.
A költség a bontott alkatrészek árát és annak postadíját tartalmazza. Köszönet érte Helembai Zoltánnak.
Vezérlés csere mostmár tényleg a következő teendő, de mivel a vez. módosítóm is kerepel, így lehet azzal együt hajtjuk végre a műveletet, de előtte még lehet teszek egy próbát a relé cseréjével.

 
>> Szerviz2013-10-27

Mivel Kka Cartárs a kis PMR7A gyertyákat szeptemberben kicserélte rám most csak a BKR6EKPA gyertyák cseréje volt hátra (a gyors gyertyaellátmányért köszönet Erhardnak). Meg ha már mókolás akkor elgurultam Mrenihez egy kis FES-ezésre. Hibakód nincs, minden klappol talán még a kilométer is, bár ez egyébként se volt szempont. Volt egy kis indítási problémám kiderült az immo szórakozik velem. Alapjárati problémát meg nagy valószínűséggel fals levegő okozza. Sajnos a vezérlés csere novemberre húzódik.

 
>> Szerviz2013-09-25

Miután hozzám került és letekertünk eddig kb 300km-t ideje elkezdeni a kötelező dolgokat. Elsőkörben olajcsere szűrővel. Mobil Super2000 10w40. Többi szűrő még nem érkezett meg, de azt akár már magamnak is ki tudom cserélni. Következő poszt, ha minden jólmegy a vezérléscseréről fog szólni. Olajszűrőt kaptam előző ulajtól és a költség csak az olaj és munkadíj árát tükrözi.