Tagok >> Giotti155 2.5V6 >> 159 SportWagon >> Blog
- Típus:159 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Bianco
Pajzs és tartozékok újrafestése grafit színűre, hogy jobb legyen az összkép a kerekekkel. Dip Expert festékkel. Tükörházból rendeltem új alapozottat, hogy az eredeti fehér is megmaradjon. Csere közben sikerült elpattintani a jobb oldali tükörlapot is. A bal oldali rendben lejött.
Sikerült szerezni egyik ismerősömtől jutányos áron 4db Novitec 16mm-es nyomtáv szélesítőt, csavarral együtt. Igaz a csavarok nem voltak jók, mert Giuliettan voltak ezért azok 12x1.25-ösök,a 159-hez meg 14x1.5 kell. Gyorsan rendeltem is hozzá 20db 46mm hosszú csavart.
Az összkép és az úttartás is javult, ami eddig sem volt rossz.
A téli nagy mínuszokban amikor az első indítás volt pillanatnyi olajnyomás probléma volt. Utána a többi indításnál semmi gond nem volt. Facebook posztokból kiderült, hogy több 2.0Jtdm-nél is felmerült ez a probléma. Aztán jött Csőri és mondta, hogy ez egy típusbetegsége a 2.0-nak.
Olajszívattyú ház és a karterben lévő cső között van egy szimering szerű gumi tömítő gyűrű, ami elöregszik, kikeményedik és ott levegőt szív egy pillanatra. Még másnap meg is rendeltem ezt az alkatrészt Tatáról. Gondoltam megvárom a jó időt és kicserélem. Remélem ezzel ez a probléma letudva. Valóban nagyon kemény volt a tömítő gyűrű. Télen kiderül.
Mivel szét kellett szedni megint az egész alját, akkor már megejtettem rajta a következő szervízt is. Kapott újra friss olajat,szűrőt,levegő szűrőt és gázolaj szűrőt. Kipróbálásra került a Motul olaj, a Selenia után.
241583km
Kicseréltem a hátsó féket komplett, mert szerintem csak betétek lettek cserélve tárcsa nem. Visszagurulás gátló sem fogta meg az autót. Zimmermann tárcsa+betét szett lett felrakva, még nem volt ezért kipróbálom. Nagyon jó lett, és még a visszagurulás gátló is megfogja.
Kicseréltem a hátsó ablaktörlő gumit is. (Valeo)
241565km
Eljött az ideje, hogy kicsit feldobjam a nyári Ti felniket egy új színnel. Grigio grafite színre esett a választás, sejemfényű lakkal. Az előkészítés az én feladatom volt, de a fényezés már az ismerősöm dolga volt.
Anyag : 17000Ft
Festés : 20000Ft
Gumi le-fel : 16000Ft
Ki kellett cserélnem a feltengely csillagokat (Birth Original) mindkét oldalon, mert gyorsításnál rázta már az elejét. Leginkább 4. sebességtől felfelé jelentkezett a hiba. Ha már szét lett szerelve, akkor fújtam egy kis alvázvédőt a tornyokra is. Ártani nem árt.
Szervíz után kapott egy alapos mosást és waxolást is.
240620km
Ismét Tatáról rendeltem egy kis apróságokat, amik még hiányoztak.
Sárvédőkröl a Ti embléma, 5500Ft/db
Első ajtókárpit csavar takaró kupak bal-jobb, 1100Ft/db
Lengőkar javítás utáni futómű ellenőrzés, decemberre nem tudták már elválalni ezért átcsúszott januárra. Igazából nem lehetett észre venni semmi rendellenességet, amit a futómű állítható gép be is bizonyított. Nem ment el semmi.