Mutasd

>> Egyéb2015-03-03

Olajcsepp, egy kis állás után... Honnan?
Hát ugye okos ember benzines fiatból tanulva, kartergázt, nem visszavazeti a levegőszűrő után, (mert szétszedve intercoolert, és csöveket döbbenet, hogy mennyire olajos...) hanem egy kis szűrőn át ki a szababa. Csakhogy kisautóm több gázt termel, és szűrőt telerakja olajjal is, aztán cseppen... Na jó. Akkor gázt ki, olajat vissza a helyére- gondoltam, és nem túl szép megoldással (de ha jó majd szépítünk rajta), egy slagdarab, kicsit feljebb állítva mint a kartergáz kivezető nyílása, és jó.
Na csak kezd erőtlen lenni, fűstölni, stb. Aggódás indul! Mi történt? Rossz a tankolt gázolaj? Visszaállítás eredeti (kisszűrős) állapotra. Nem. Csak a melegben megtört a cső, és kartergáz nem tud távozni. Ennek ellenére el adagolóshoz mit mond... Tisztítsak kartergáz szűrőt, valahol a szelepfedélben van. Haza, másnap lebontás. Ott semmi szűrő nincs, csak ahogy kivettem belőle, egy zegzugos levegő áramoltatás, hogy az olaj ne fújódjon ki azonnal.
Ugye köztudott, hogy dieselek több kartergázt termelnek mint benzines társaik, amit olajostól, mindenestől visszaküldenek a levegőszűrő elé, az bejut turbón, cooleren keresztül a motorba, aztán hadégjen. Ezzel rosszabbá téve a turbó működését, a cooler hűtését, az égéstermék minőségét, a többiről nem is beszélve..
Nos internet felcsap, és olvas... Pl ezeket:
http://belsoseg.blog.hu/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=161

és a leg leg leg, a kiindulási alap:
http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/elmelet.html

Ezen írás alapján - amit ezúton is köszönök- megcsináltam a sajátomat. Már van benne kb 250 km. Nem füstöl, és megy. Lehet csak a tudatban, de mintha lendületesebben is menne...
Tapasztalások, majd később. Adig döntsön mindenki saját maga. Ártani nemárt.
2014.október.

Tapasztalások:
A szűrő leválasztó úgy 5-600 km alatt 1-1,5 dl vizet "termel". Ehhez tudni kell, hogy én indítás után 5-10km teszek meg legtöbbször. Tehát működik.