Tagok >> HáPé >> 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:grigio sterling
Hetente 1-2 alkalommal P0235 hibakóddal lepett meg az autó. A hibakód általában 2-es 3-as sebességfokozat közötti kigyorsításkor jelentkezett, de egyszer előfordult már alapjáraton is. A hiba betárolásakor MES-el és AlfaOBD-vel is kiolvasva a mért turbónyomás túlzottan magas értéke szembetűnő volt.(1. kép)
MES-el grafikusan is megnéztem a mért és a megcélzott nyomás értékeit, továbbá gyanús volt, hogy alapjáraton a mért érték és a légköri nyomás között viszonylag nagy különbség volt. (2. kép)
Felkerestem Csöri mestert Várpalotán, aki kiszedte a MAP szenzort, megtisztította majd visszaszerelte és megegyeztünk, hogy rendel bele egy Bosch gyári szenzort. Azt is megállapítottuk, hogy nem a gyári szenzor van a kocsiban, hanem valami noname made in italy... (3. kép)
Persze a tisztítás 1 hétre segített ki, 1 hét múlva újra dobta a hibát, igaz nem mindig, csak néha. Közben Atikához megérkezett az új szenzor, így megbeszéltük, hogy átugrom és beszereli. (új szenzor cikkszáma 4. képen)
Örömmel vettem tudomásul, hogy tényleg ez volt a baj, hiszen 1 hónap elteltével sem jött újra elő a hiba. (csere utáni alapjáraton mért értékek 5. kép)
Nagyon nagy köszönet Csörinek innen is!
Km: 228000