Mutasd

>> Szerviz2016-03-18

Úgy érzem, az eltelt idő függvényében sikerült némi rálátást szereznem a Crosswagon Q4 típusra. Most már tudnék pár jó tanácsot adni magamnak a vásárlás előtt :) persze ezzel majdnem mindenki így van, nem születünk az adott típus szakértőjének egyből.....
Fő gondom - és ez már vásárlásnál is, igaz alig érezhetően - de megvolt. ez pedig a kb 200k km után szétmenő kardántengely. Nyilvánvaló, hogy eme alkatrész igen nagy igénybevételnek van kitéve, mint a csapágy, mint a kardán-kereszt, ehhez képest 0 védelmet kapott ez az alkatrész, szabadon ki van téve az út viszontagságainak.
A típus előnye (Q4, emelt has) sajna a legnagyobb hátránya is, mivel ami nem kompatibilis a többi sima 156SW-vel, egyből 2,3,4x ár szorzóval indul. Ilyenek ugye a felfüggesztés egyes elemei, lengéscsillapító, miazmás. És hát ilyen a kardántengely is, amit ha volna újonnan, kb 3-400E ft-ért lehetne megvenni.
mázli, hogy foglalkoznak felújítással is, itt 60E-tól indulnak az árak a tönkremenetel függvényében. Kárpótol mindezért a bika motor, és a tudat, hogy nincs olyan dágvány, ahonnan ki ne tudna jönni. ez tapasztalat :) Jó, nem terepjáró természetesen, de ahol konkrétan elakadtam egy Jettával, mivel szépen felült egy "homokpadra", ott az alfa úgy ment át mintha ott sem lett volna. Havas útról nem is beszélve. No mindegy.
Ha minden igaz ma megy a tengely a felújításra és akkor szépen elbúcsúzom a brutál rezonálástól és egyéb csúnya hangoktól.