Tagok >> JAKra >> 156 2.0 JTS >> Blog
- Típus:156 2.0 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:BLU COSMO (428 MET)
Az elozo lakohelyemen egy zsakutcaba parkoltam mely szuk volt es viszonylag sok kocsi jart meg be. Szoval a jobb turkot legalabb napi 2x be kellett csuknom es ki kellett nyitnom.
Egyik nap eszrevettem hogy nincs tartasa. Nagyon egyszeru kimozditani a helyerol, akar kanyarban is elmozdul/lotyog.
Elso utam szervizbe, gondoltam meghuznak 1-2 csavart rajta es viszonylag gyorsan es olcson meguszom.
Szervizes srac: hat rendelni kell egy gyarit, ez nem javithato+szinre fujni+szerelesi koltseg oraber. Mar rendeli is a gyari jobb oldali tukor burkolatot.
En: Ho-ho-ho, aljon meg a menet. Nincs nekem 50.000 forintom csak ugy pikk-pakk tukorre,festesre, stb.Elobb hazamegyek, szetszerelem es megprobalom megjavitani en.
Szervizes: nem fog sikerulni, ok sem tudjak megcsinalni, gyarilag bele van preselve.
Sokat szenvedtem vele, de sikerult. :)
Vicces hogy a szereles legnehezebb resze nem is a rugot osszepreselni es a helyere tenni, hanem a tukor feluletet ugy kivenni, hogy ne torjon. Na ezzel vagy egy orat babraltam mig sikerult kipattintani a tartojabol.
Van egy rugo ami nyomas alatt tartja az egesz burkolatot es egy femgyuru ami a helyen tartja a rugot. Ez a femgyuru a gyakori hasznalattol feladta a szolgalatot a fulek amik tartottak elengedtek es ezzel a rugo is elengedett. Ezert lotyogott a tukrom.
A rugot otthon osszeszoritottam, nem birtam osszeszoritva tartani es szerelni is ezert a szerszamot kabelkotegelovel leszoritottam. A rugonak egyik oldalat szepen "becsomagoltam". :D Karacsonyi ajandek, voros, szeles szallaggal osszekotoztem. Elengedtem a szerszamot a rugo ugy maradt. Ugyanezt megismeteltem a rugo masik oldalan is. Igy a rugo osszepreselt "gyari" allapotaba kerult. :)
Azert fontos hogy veknoy legyen a szallag mert a rugo bele kell ferjen egy szuk sinbe, ha sok lett volna a szallag vagy vastagabb drottal szoritottam volna ossze, akkor nem fert volna a helyere.
Szoval, rugo a helyen a fem tarto karikat bekalapaltam a helyere probaltam kiegyenesiteni a tarto fuleket minnel jobban. Mikor ezzel megvoltam, elvagtam a szallagot a rugo kiengedett es a tukor szorult ahogy annak szorulnia kell.
Megjegyzem hogy csak az egyik szallagot vagtam el a 2 kozul mert nem akartam hogy tul eros nyomas nehezedjen a fem karika tartora. Ha ez kevesnek bizonyult volna elvagtam volna a masik szallagot is, de nem, ez igy tokeletes tartast biztosit. Remelhetoleg hosszabb ideig.
Mar elkoltoztem onnan es mar nem csukom nyitom annyit mint azelott, de kibirt meg vagy 2honap gyakori hasznalatot mig ott laktam + neha azert hasznalom most is.
A legjobb, hogy megtanultam szerelni a tikrot is es megsporoltam 50.000Ftot.:)
Kiegett a fordulatmero oran a felso vilagitas.
Azonnal meg is rendeltem egy specialisan erre kialakitott LED keszletet.
Piros szinben, amirol kiderult, hogy nagy hiba volt. :)
A vilagitasnak feher(semleges) szinunek kell lennie.
Megjott a piros, felszereltem, pocsekul nezett ki es halvany is volt. A voros LEDeknek koszonhetoen a tavolsagi fenyszoro jelzo valamilyen ocsmany narancssargas-zoldes szinben villagitott. Ami alapbol kek.
Szoval, rendelve es beszerelve uj szett feher vilagitas. Igy mar jobb, de meg mindig nem az igazi, nem eleg eros a feny. Jobban vilagito LED mar megvan, meg nem volt idom azokat is lecserelni. A sebesseg es fordulatmero orakbol viszonylag egyszeru lecserelni. A kozepso konzolbol nem egy kis feladat, mindent ki kell szerelni.
Tipp: A LEDnel szamit a polaritas, mielott helyere szereled az orakat teszteld le hogy azok tenyleg vilagitanak.
A LEDek nem dragak, ha az ember eltalalja egybol a megfelelo LEDet akkor ez kijon olyan 2-3000Ft-bol. En sajat karomon tanultam.
PS. Ha mar szetszedtem a kozepso konzolt, kiszereltem a klima vezerlo egyseget es azt is darabokra szedtem.
Az anyos ules oldali klima beallito/tekero nem erzekelt. Magyarul, hiaba tekergette az asszony hogy neki "mutasson" hidegebbet vagy melegebbet az nem valtozott.
Az erzekelo labai le voltak torve, ujraforrasztottam, jobb mint ujkoraban. :)
Mikor megvettem az autot kaptam 2 gyari kulcsot + szerviz kulcs vagy mi annak a neve. :)
Az elso kulcs jo volt, csak nagyon utott-kopott allapotban.
A masodik kulcs jo allapotban volt, az emblema tisztabb, a fem resze majdnem uj a burkolat is ujnak tunt amig az oldalat meg nem neztem. Valaki probalta szetszedni es az oldala vegig fel volt "szantva". Nem volt szep latvany. :)
Szoval volt egy nagyon hasznalt viszonylag rossz allapotu kulcsom es egy "uj" kulcsom megrosszabb allapotban. :)
Rendeltem E-bay-rol egy uj kulcsburkolatot 156-ra. Ha jol emlekszem postaval egyutt volt 4500. A nagyon rossz allapotu kulcsot elkezdtem szetszedni, annak mar nem volt veszitenivaloja.
Rajottem a titokra: ez emblemat ovatosan ki kell szedni, ketoldaulval van odaragasztva ami elegge erosnek bizonyult. Az emblema alatt van egy kis csavar. Ezt a kulcsot melynek a szele fel volt "szantva" valaki brute-force megoldassal probalkozott sajnos letort egy kis kondit az elektronikarol, nekem sikerult vissza forrasztani es most tokeletesen mukodik ez a kulcs is.
Megjott az uj burkolat.
A mukodo es hasznalt kulcsot ovatosan szetszedtem, az elektronikat betettem az uj burkolatba, az uj burkolat kapta a szebbik logot es a jobb allapotu fem kulcsot.
A masik elektronikat betettem az addig hasznalt burkolatba a regi logoval es a regi fem kulccsal, potkulcsnak tokeletes.
Jelenleg a kulcs ugy nez ki mintha vadonat uj lenne. :)
Uj eredeti Alfa logot rendeltem japanbol.(2db +5000Ft)
Diagnostika
Motorolaj Selenia Racing 10W-60 5liter
Olajszuro Alfa 156 JTS
Levegoszuro Alfa 156 2.4 JTD
Pollenszuro carbon Alfa 156
Fektarcsa hatso Alfa 156 x2
Fekbetetek hatso Alfa 156
Kezifek kotel
Munkadij - Kotelezo revizio
Munkadij - Olaj cartel menetjavitas helicol
Munkadij - Hatso fektarcsa, fekbetet, kezifek kotel csere.
Nagyjabol ezek voltak.
http://alfaromeoszerelem.hu/szolgaltatasok
Kicsit zavart hogy erosebb basszusnal recsegest hallottam hatulrol.
Azt hittem, hogy a melynyomo felett elhelyezkedo fedel nincs rogzitve rendesen.
Az elozo tulajdonos is ebben a hitben volt mert ki volt veszitve a fedel zsepivel (nem latszott :) en is azt probaltam alkalmazni).
Kiszedtem a fedelet es recseges nem volt, szoval 100%-ban biztos voltam, hogy a fedellel van a baj. Jobban kifeszitettem a feszito rugokat, hatha. De nem. :(
A hiba okozoja rohelyes:
Ami recsegett olyan erovel az nem mas mint: a vaszon/karpit!
Nem a fedel mozgott hanem a vaszon ami a fedelen volt.
Megoldas: elvettem a konyharol egy mosogato szivacsot levagtam a kemeny reszet, majd a puha reszet is kettevagtam egy konyhakessel, hogy ne legyen olyan vastag es ezt nagyon egyszeruen betettem a muanyagfedel es a karpit koze.
A hangrendszer most mar tokeletes! Recsegesnek nyoma nincs. :)
Mikor megvettem az autot 4.-en lattam, hogy a kijelzo nem eles, sot sotetedik es olvashatatlanna vallik. Az elozo tulajdonos felhivta a figyelmem, hogy ez egy tipus hiba, mikor meleg van az utasterben elsotetedik/"osszefolyik" az LCD.
Olvastam tobb forumon es lattam hogy az utolso 156-os modelnel(2003 kulso facelift) ezt a hibat kikuszoboltek. Elmentem egy bontoba es vettem egy 2004esbol valo LCD kijelzot. (10.000Ft)
A forumon elolvastam a csere menetet is. Kiszerelve a kesztyutarto, az autoradio ki(kulccsal) es felso LCD resz kiszerelve. Sajnalattal tapasztaltam, hogy aki elotte probalta szerelni teljesen "kitepte" az egesz LCD egyseget a helyerol, csak a 2 hatso csavar tartotta, az osszes tobbi potyogott ki. Nem gond, nem latszik es jol tart igy is. :)
Azt meg megemlitenem, hogy a kulso faceliftes modelnel 2003+ az LCD kisebb. Valojaban az LCD ugyanakkora mint a regiben csak a muanyag resz felet elfedi es az LCDnek csak a fele van vezerelve elektronikusan, azaz fizikailag a 2 LCD azonos.
LCD reszet kicsereltem, jo volt csak az elektronikus vezerles nem a foegysegbol jon hanem az LCD elektronikai reszerol amirol azt hittem hogy az LCD hattervilagitasaval foglalkozik.
Ezert ezt a megoldast talaltam: LCD(uveg lap), szin folia,LCD hattervilagitas - az uj modulbol. Ehhez tarsitottam a regi elektronikat.
Az eredmeny tokeletes. Nincs tobb gond a sotetedos, elfolyos LCD kijelzovel. :)
Barkit erdekel egy reszletesebb leiras, nyugodtan szoljon, segitek.
A megoldas erre a hibara viszonylag olcso.
2
630
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia