Több mint fél év és kb 10 e kilométer után jelentkezett az első hiba az autón. Mégpedig a fékhiba jelzés felvillanásával. Fék van, de azért fékolajszag terjengett a levegőben.Az első lehetőségnél megálltam és belenéztem a motortérbe , a fékolaj egy kis része a kuplungmunkahenger alján állt .Mint itthon kiderült a műanyag cső ami a munkahengerbe vezeti az olajat elrepedt s ott folyt. Szerencsémre két ilyen is alkatrész is találtam itthon, igy kb 10 perc alatt orvosoltam a hibát .
Azzal kezdeném, hogy örülök, hogy munkatárstól vettem. Túl egyszerűnek indult : csak beülök aztán gyíííí! Azután szépen lassan kiderült, hogy bizony a vezérlés nem a motoré, azért nem megy hidegben, azért nem érzem az erőt .. Az 1.4-en Marelli IAW volt s ki lett cserélve a motor 1.7-re és LE3-Jetronicra. Majd vissza lett téve az 1.4-es és maradt a Bosch vezérlés. DE ! Megkaptam hozzá az 1.7-es motort is.
Nem akartam motorcserét, mert akkor még 1 hónapja volt nálam ez az autó, még nem ismertem igazából .. Viszont kisilabizáltam, hogy a hideg alapjárat az AAV hibája is lehet ezért nekiálltam megnézni azt ...És ekkor követtem el azt a bődületes hibát ( mint utólag kiderült ) , hogy beleejtettem egy alátétet a hengerbe ..... :( :(
Motorcsere ! Nem bonyolult annak aki már csinált ilyet ...
Csak nagy vonalakban :
- kell az 1.4 vez.tengelye, mert az 1.7-en nem jó ( vajon egyforma ?? igen ! :) )
- át kell cserélni a lendkereket : az IAW felsőholtpont jeladó miatt nem egyforma
- vízszivattyú pulley csere : nincs egysíkban ( utólag kiderült )
- gyújtáselosztó meghajtása sem egyforma..180 fokkal elfordítani ( mint utólag kiderült )
- stb ... ( szelepek, szelepvezető, szelepszár szimmering cserék )
És a lényeg : Sikerült !!
Még a gyújtás pontos beállítása van hátra, mert azt fülre csináltam , de így is elégedett vagyok a fogyasztással, indításával, a gyorsulással ...
Nagyon jó autó, bár még vannak hibái de igyekszem ....
No, és azért köszönetet kell mondanom az itt lévő 33 topic tagjainak, mert bár ők ezt nem tudják, de nagyon sokat segítettek...Sokat visszaolvastam itt és a sok gondolatban feltett kérdésemre megtaláltam a választ ...Köszönöm.
Képek:
1. A régi 1.4
2. A 87-es Borgo, Götz gyűrűkkel ( az eladó mondta )
3. 87
4. A helyén.. ( kompr. nélkül, az egyik hűtő lyukas ... )