Mutasd

>> Szerviz2017-08-29

Az autót felszerelt vonóhoroggal vettem, de nem volt levizsgáztatva.
Mivel szeptember 3.-án lejárt a műszaki, nem volt kérdéses, hogy azt is levizsgáztassam.
Jött az Isteni sugallat pár nappal a vizsgaidőpont előtt, hogy nem ártana megnézni, hogy kell felszerelni ezt a kulcsos, még soha nem használt horgot.
Ekkor jött a pánik, mert bár nagyon precíz munkát végzett az előző tulaj szakija, gyönyörűen, mm pontosan kivágott lökös stb, de az Istennek nem tudtam bepattintani a horgot.

Már-már az is átfutott a fejemen, hogy maga a horog nem is ehhez a felszerelt alvázhoz tartozik.

Neten elkezdtem keresni, és találtam egy angol nyelvű videot, ahol részletesen bemutatja, mire kell odafigyelni ennél a horognál, és pont ez a probléma állt fenn nálam is.

Szétszedtem, összeraktam a horogban lévő rugóval és kúpkerékkel ellátott fogas rudazatot, és láss csodát gyönyörűen, minden probléma nélkül könnyen becuppant.

A problémát a rúdon lévő kis tüske okozhatja, ami ha benyomódik, akkor a rugós rudazat kipattan, tehát úgy viselkedik, mint ha fel lenne szerelve, viszont ez könnyen benyomódhat, ha nem akarjuk felszerelni, akkor is, akár a csomagtartóban hánykolódva is. Hogy ebben a fázisban miért nem lehet simán a kulccsal és a tárcsa elfordításával visszaállítani, azt nem tudom. Mindenesetre itt az alábbi, kicsit feleslegesen túlrizsázott video:

https://www.youtube.com/watch?v=bbfS3VYKE5Y