Védekezés a forróság ellen :-) 110 gramm hiányzott már.

Hólapátolás közben az idő értelmesen teljen…. :-)


Bár csak 100 km ebben a csodás Januári időben, de érződik, hogy megkapta a törődést a VAS. Minden finoman és tökéletesen jár. A motor gyönyörűen szol alapjáraton is.

Szerencsére tudtam egyeztetni a korábbi tulajjal és kaptam némi instrukciót az állítható futómű rejtelmeiről. Mind az első mind a hátsó gátló három fokozatban állítható manuálisan, illetve a rugó tagok is állíthatók. Ha már Gábor harcolt az beállítással az összes szilent is cserélve lett, illetve egy féltengely harang, mert már repedezett volt. A végeredmény csodás, felemeltük a gyári méretre a hasmagasságot és a leglágyabbra a gátlókat és lás csodát újra élvezhető a városból kivezető út is. A munka végeztével egy futómű állítás és tényleg jöhetne már a tavasz!



Végre volt elég időm és el tudtam menni Szatmári Gáborhoz a teljes átnézésre. Bár 100% -ig biztos voltam a saját tapasztalatom és Gábor gyors diagnosztikája után, hogy makulátlanul rendben van a VAS, de az ördög nem alszik. A végeredmény egyértelmű és örömteli, az alváz sértetlen (ez teljesen érthetetlen a sportfutómű miatt), az összes szerkezeti elem hibátlan (még a váltó sem szivárog). A két év állás után Gábor több adalékkal kipucolta a motort, így az utolsó fülemet zavaró halk ciripelés is végérvényesen eltűnt. A vezérlés új (szíj, görgők, vezérlés módosító), még a felirat sem kopott meg pedig egy éve cserélték. Jöhetett az összes olaj (motor, váltó, fék) cseréje a hozzájuk tartozó szűrökkel plusz a pollenszűrő. Gábor ajánlásával Liqui Moly 10W-60 került a VAS –ba. Nem jött elő egyetlen egy motorhiba kód sem az első ellenőrzés után. Két feladat maradt hátra. Az első és legfontosabb a futóművel kezdeni kell valamit ez a beállítás nem maradhat. Olyan, mint egy gokárt, így alig lehet kimenni vele a városból. A lelkemet is kirázza. A második feladat egy új övcsat, mert hibát jelez vissza és sajnos nem az ülés alatti csatlakozó csúszott szét.

Csak cseréljük ki az elrepedt üvegburát így kezdődött. Kerestem egy balos fényszórót, 15e –t találtam is a bontóban. Elsőre kicsit kopottabb volt, mint a két gyári. A terv egyszerű volt, kivesszük a gyári fényszórót, a törött burát lekapom, a foncsort finoman kitakarítom, az új burát visszaragasztom és mehet is vissza. A tervezett időráfordítás az elő mozzanatnál elcsúszott. A fényszóró 6 csavar után kint is, viszont az üveg bura egy flottányi Opel Astrahoz használt ragasztóval lett gyárilag beragasztva. A meleg és a 13 év meg is tette a hatását. 1 óra volt mire a bura levált a fényszóróházról. Majd a finom vatta és desztillált víz kombinációval felkészülve 1 másodperc alatt sikerűt egy 100 forintos nagyságú helyen a foncsort megsérteni. Az újra tervezés és több tucat youtobe how to videó után sikerült az bontóban vásárolt fényszórót szép lassan kitakartani. Mivel a foncsort nem tudtam kicserélni a rengeteg ragasztó miatt, így maradt a bontós vissza szerelése…. közben a jobbost is kivettem, mert porosnak láttam belülről. Ez is kb. 3 órás munka után szép tiszta lett, már rutinból NEM tettem tönkre a foncsort taszítás közben. Ekkor elkapott a gépszíj és a néha vacakoló jobb index is kikerült, naaa itt megtaláltam az első gányolást. Egy korábbi sérülés után a lámpák bekötése egy 6 éves gyermek légózásához hasonlított. Új kábel, egy új lekötés némi kontakt spray, egy kis szilikon a víz távol tartása végett és kész is. Majd jött a baloldal kitisztogatása, itt sem volt szebb a bekötés. Végül 4 új GE Megalight Ultra +120% HB3 a tompított és reflektorizzó, két új Osram Night Breaker H3 a ködfényszóró helyére. A helyzetjelző és az index helyén led –et próbálok ki. Vagyis az egy órás munkából egy egész hetes móka lett…. :-)



4 új gyertyát cseréltük, hogy szebb legyen az alapjárat. Csere után azonnal eltűnt az indítás utáni alapjárati remegés hidegen.