Cgo - főkép
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-21

2007. augusztus 18.
Végre eszembe jutott a mellény, most már csak a vontatókötél hiányzik. Ára 89 Sk (667 Ft).

George hathatós közreműködése által megjöttek a ködlámpák is, a doboz szerint Bravo/Brava, George szerint jó az összes 156-ba. George-nak volt igaza, csak a keretet kellett a régiről átcsavarozni 3 csavarral. Na meg az eredeti fekete volt, ez meg fehér. Úgyse látszik, tök mindegy, úgyis made in taiwan :) Az eredeti gyári ködlámpa 3600 Sk = 27180 Ft, ez meg 12000 Ft volt - a kettő együtt... vagyis darabja kevesebb, mint 800 Sk. Mivel a csere után sem akart világítani a bal oldal (illetve csak kocogtatás után), izzót is cseréltem - OSRAM 89 Sk (667 Ft) és lám minden megjavult.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-17

Mindenki számára régóta ismert, hogy mifelénk az autó még mindig akkora érték és olyan fontos státusszimbólum, hogy az ára a nyugatabbra lévő fogyasztói társadalmak minimumra szorított áraihoz képest nagyon magasak. A behozatalnak a kevésbé igényes változatát választottam, ami abból állt, hogy az egész szállítási cirkuszt cég intézte, én pedig a papirok intézését vállaltam magamra.

Az autó egy római flottacég tulajdona volt 3 évig, utána mint annyi más levetett göncnek titulált remek autót tömegesen lejelentették és exportra felkínáltak olyan országoknak, ahol egy 3 éves autónak ugyanúgy örülnek, mint máshol az újnak. (www.axus.it)

Az autót egy magyar cég hozta be - PR Intertrade kft. Mikor az autót átvettem, hivatalos számlát nem kaptam, mert állítólag ők mindig postán küldik és 2-7 nap alatt kapom meg. Így az autóhoz egyetlen papirom volt: az eredeti olasz papirok és egy dokumentum az olasz autóklubtól, hogy export céljából le volt az autó jelentve. Július 18-án kezdtem bele az intézésbe.

Az első pont a COC elintézése volt, amit 13 nap alatt intézett el egy erre szakosodott cég (www.coc.sk). Ez egy teljesen felesleges dokumentum, hiszen olyan autóról van szó, melyet nálunk is árultak, de szabály az szabály, és 5500 Sk (41000 Ft) a zsebemből. Az olaszok el is küldték az 1 db A4-es papírt, amit még persze le kellett fordíttatnom. A lejelentési papír és a COC fordítása 1900 Sk volt (14000 Ft), mint később kiderült, a COC-t nem is kellett volna lefordíttatni (új szabály május óta), de senki nem tudta biztosra mondani és nem akartam kockáztatni, hogy utolsó pillanatban hajszoljak olasz tolmácsot.

A második pont a járási (megyei) hivatal közlekedési osztálya lett volna, ha a magyarok küldték volna a számlát. Végül augusztus 13-án levelet kaptam - megjött végre a számla és mellé egy rakás bocsánatkérés, hogy szabadság miatt volt a csúszás. Igen ám, de a számla magyar-angol nyelvű volt, így újra a coc.sk következett, akik viszont a magyar nyelvre nem tudják garantálni a 48 órát, ezért bonyolult intézkedés következett, ugyanis a levél az otthoni címemre ment, én viszont nem tudtam a munkából hazafutni. Végül a család húzott ki a bajból: Édesanyám biciklivel behajtott a postára és valahogy elintézte, hogy kiadják neki a levelet. Utána délben még egyszer elbiciklizett a szomszéd faluba, ahol a nővérem ismerős buszsofőrje átvette a levelet és elhozta Pozsonyba. így történt, hogy még hétfőn átadtam a számlát és szerda délre készen is lett 1100 Sk-ért (8200 Ft). Igen ám, de szerdán már nem értem volna a hivatalba, ami Pozsonytól kb. 60 km, ezért péntekre kellett szabadságot intéznem.

Augusztus 17 - egy nap híján egy hónapja van nálam az autó és most jött el a pillanat, hogy végre intézhetek is valamit. Reggel irány Dunaszerdahely, rövid bolyongás után meg is találtuk a közlekedésügyieket, ahol szerencsére csak egy srác várt előttünk, így negyed órán belül sorra is kerültünk. Leadtam
- a COC-t
- a COC fordítását
- az autó eredeti papírjait
- az eredeti papirok fordítását
- a számlát
- a számla fordítását
- 2000 Sk-s okmánybélyeget (14800 Ft)
- a kérvényt, hogy az autót nyilvánítsák alkalmassá szlovák földön való autózásra

Erre pár percen belül kaptam egy elutasító végzést, mivel az autónak nincs műszakija, zöld kártyája és kaptam 30 napot, hogy mindent elintézzek (ez a hivatalos út). Mivel még csak 11 óra volt, megbeszéltük, hogy még ma megpróbáljuk a műszakit is. Ezen kívül kaptam egy utalványt, hogy fizessek be 2000 Sk-t, mint újrafelhasználási illetéket.

Mivel az autóimra nagyon vigyázok és mindig rendben vannak, a műszakihoz csak az első gumikat kellett elintéznem. Mikor ez megtörtént, még gyorsan átdobtam a mellényt a Puntóból (mindig elfelejtek venni egyet) és indultunk is. Éppen az ebédszünet végére értünk oda, ami azért volt jó, mert elsők voltunk. A fékfolyadék mérésével kezdődött a műszaki, a 194 fok egész jó eredmény. Utána az elektromosság ördögét próbálták megidézni, ami nálam a már említett bal ködlámpából állt, szerencsére sikerült egy óvatlan pillanatban megkopogtatni, így nem derült ki ez a hiányosság (nem nagyon törődtem eddig vele, mert George másnap hozta az új ködlámpákat). Az összes lámpa világít, az ablaktörlők törölnek, a spriccelők spriccelnek elöl / hátul és még a lámpa magasságát állító motorok is működnek. Tetszett a srácnak is, mert rögtön kérdezte, mennyibe kerül egy ilyen autó... A kötelező felszerelést nem is nagyon nézegette, látta, hogy készültem. Az első lámpák érdekes módon lefele világítottak, szerintem pont jók voltak, de a műszakin mindig azt állítják, hogy feljebb kell őket emelni. A 146-al már 2x megszívtam, egyszer el is törték az állítókart ugyanitt, meg is ijedtem, mikor állítgatni kezdte a srác, de a jobb oldali simán ment, a balt viszont csak villás kulccsal tudta beállítani, amitől ismét kirázott a hideg. Következett a fékpróba, 2,9 kN bal oldalon, 3,1 kN jobb oldalon elöl, 1,4 mindkét oldalon hátul és 1,8 / 1,6 kN a kézifékkel. Nem tudom, mennyire jók ezek a számok, a 146-nál mért értékektől biztosan jobbak. Az utolsó megálló a szerelőakna volt, egy kis kormányrángatás után úgy döntöttek, hogy az autó egy könnyű 707-es hibával (olajszivárgás a motorból / váltóból) alkalmas a közlekedésre.
Jó tíz percet vártam az zöldkártyás vizsgára a másik hangár előtt. A srác már az elején megjegyezte, hogy nagyon jó szaga van az autónak, itt nem lesz gond. Én azért ennyire nem voltam biztos a dologban, hisz előttem egy bazi nagy kamiont mért, előtte meg egy öreg Skodát, attól nem nagy dolog, hogy jobb egy EURO3-as motor :)
Picit zavar az emissziós vizsgálatoknál, hogy alá kell írnom egy nyilatkozatot, hogy ha maximális fordulat tesztelése alatt szétesik az autó, nem felelnek érte, de enélkül honnan vegyek zöldkártyát? Így hát jó képet vágtam a dologhoz és mentünk mérni.

A motor hőmérséklete: gyári adat 80 fok, mért adat 84 fok - OK
Alapjárat: gyári adat 700-1000 fordulat, mért adat 850 - OK
Max. fordulat: gyári adat 4000-5350 fordulat, mért adat 5030 - OK
Füstölési koeficiens :))) gyári adat 1.8, mért adat 1.3 - OK
Szórásérték: gyári adat 0.5, mért adat 0.13 - OK

Megkönnyebbültem, az autó simán átment mindkét vizsgán. Matricát sajnos nem kaptam, újra kell jönnöm, ha meglesz a rendszám. Az állítással és fénymásolással együtt 1180 Sk-t fizettem (8850 Ft).

2007. augusztus 20.
A műszaki vizsga, zöldkártya eredményével és az újrafelhasználási illeték befizetéséről szóló papírral irány újra a közlekedésügyi osztály. A hölgy picit meglepett, azt mondta ugyanis, hogy szerdán mehetek a papirokért.

2007. augusztus 22.
Nagy nehezen sikerült szabadságot intéznem, ami kb. annyit jelent, hogy ezen a héten megint minden nap éjjel 2-ig a gép előtt ülök majd... Reggel picit aggódtam, hogy intézkedni olyan autóval megyek, amiről semmi papirom nincs, ráadásul 3x rendőrrel is összefutottam, de szerencsére nem állítottak meg. A közlekedési osztályon megvártam, míg a hölgy visszatér a cigiszünetről, de még így is 25 perc alatt végeztem. Innen gyorsan a biztosítóba, hogy szerződést kössek, anélkül a rendőrök szóba sem állanak velem. A nagy sietség hátránya, hogy nincs esélyem alkudozni, válogatni. Mivel csak az Allianzot ismerem Dunaszerdahelyen, oda vezetett az utam. Nem is csalódtam, a hölgy rendkívül aranyos volt, de csak 25% kedvezményt tudott adni, így 2162 Sk (16215 Ft) lett a negyedéves kötelezőm. Szerintem sokkal kevesebb is lehetett volna, de még mindig sokkal jobb ár, mint a 146-ra volt. Egye fene, 15 perc alatt végeztem. A rendőrségen szerencsém volt, alig töltöttem ki a 4 oldalas kérvényt, már jött is a rendőr a karosszériaszám ellenőrzésre. Később derült ki, hogy ma valami miatt ez volt a második ellenőrzés és olyanokkal kerültem össze, akik már reggel 7 óta vártak. Nyolcadik lettem a sorban és 3,5 óra múlva vettek be. Közben volt pofozkodás, átkozódás, de én csak álltam türelmesen és a közlekedésügyi felügyelet által kiadott papirokat olvastam, míg fel nem állt a hátamon a szőr - az okról nem írok, a kép magáért beszél. Ha én ilyen munkát végeznék, kb. 3 perc múlva az asztalomon lenne a felmondás. No comment. Minden várásnak vége egyszer, most már csak azt kellett kivárnom, hogy a rendőrnek jó kedve van-e, vagy szivatni fog egy hiányzó papír vagy az Alfa Peugeot miatt, de ő mással volt elfoglalva, mire beírta az összes adatot, 3x indította újra a számítógépet. 28 percet töltöttem benn, de megkaptam a rendszámot! Persze most is leszedtek rólam 2 ezrest, de már nem érdekelt. Még gyorsan elintéztem a biztosítót - beírták a rendszámot és kiállították a kártyákat. Még a műszakit szerettem volna elérni, de annak ellenére, hogy 17-ig vannak nyitva, 16.32-kor bezárták előttem a kaput. Nem baj, majd szombaton.

2007. augusztus 25.
6. vagyok a sorban, de 40 perc alatt elintéztem. Megkaptam az új nyomtatványt (immár rendszámmal a COC1111 helyett), a kártyákat és a matricákat is. Fizettem érte 520 Sk-t (3926 Ft).

----------------------------------------------------

Az autó kiválasztásától az első hivatalos útig 5 nap szabadság, csaknem 800 km ingázás és 120.376 Ft kellett. Az ősz hajszálakat nem tudtam kvantifikálni.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-15

2007. augusztus 14.
Megjött a 2 Kleber Hydraxer 205/55R16 91W gumi a teljesen slickre kopott KUMHO helyett. Eredetileg Pirelli P7 lett volna, de az internetes üzletek a nagy kedvezményekkel szinte mind 2 éves gumikat árulnak, amik fene tudja hol álltak mostanáig. A Kleberek ismeretségen keresztül lettek intézve, gyártás 10W2007. A két gumi ára 44000 Ft volt.

http://www.kleber.hu/KleberHU/front/affich.jsp?&codePage=KLEBER_PAG_HYDRAXER&lang=HU&codeRubrique=20060331091903

2007. augusztus 17.
Hirtelen eljött a műszaki vizsga ideje, így volt kb. fél órám, hogy elintézzem a gumicserét. A szomszéd városban álltam meg, a gumis bácsi megígérte, hogy nem megy ebédre, megvár és megcsinálja. De miért éppen ezt ment volna simán? Pitstop - 6 mp alatt lekapta az első kereket és már rakta is volna fel a gumit, ha azt fel lehetett volna. Úgy látszik a gumik túl sokáig feküdtek egymás felett, hiába fújta beléjük a levegőt, istennek sem akart rásimulni a gumi a felnire. Ilyen sem történt még velem soha... Végül azt találta ki, hogy belső gumit tett a gumiba és jól felfújta, amivel szétfeszítette a Klebert. Közben persze elment ebédelni, szerinte 1-2 óra kell és minden ok lesz. 20 percig napoztam a szerviz előtt, de ezt is elég volt a guminak, ezúttal simán felkerült a felnire. A 146-ból szerzett tapasztalat miatt szelepeket is cseréltettem és a gumikat Secure Pneu gázzal töltettem fel. Végül alig 1 óra alatt sikerült a két első felninek új papucsot adni. 800 Sk-t fizettem (6000 Ft), amiben benne volt két új szelep, a gumi átdobása, a gáz (mind a négy kerék), a két öreg gumi leadása, a két kerék centrírozása és a súlyok. Na meg a 4 piros szelepsapka :)))

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-12

Szép vasárnapi nap van ma, de az idő nem kedvező, fúj a szél, hűvös van. Ilyenkor a legjobb fogni egy jó könyvet vagy autózni. Igen ám, de autó nélkül nagyon nehéz, kivéve ha megvan az autó, csak éppen a papirokra vár az ember. Az autó ugye gázolajra megy, nem papírra, mondja a régi igazság, és ez a gondolat egyre inkább elkezdett foglalkoztatni... Mi lenne ha... csak egy kicsit... hmmm...

A gondolatokat tettek követték. Felöltöztünk, mintha ünnepségre mennénk és majdnem egy hónap állás után sétálni vittük az Alfa Romeot. Picit aggódtam, sikerül-e a startolás, hiszen az akku nem szereti a hosszú állást, de az ismerős traktoros kerregés megnyugtatott, működik a szerkezet. Méltóságteljesen gurult ki az Alfa a garázsból. Az ideális pillanattól csak a hangkulissza választott el, egy gurgulázó V8 már sok lenne, de egy duruzsoló V6 lenne az igazi. Gondoltam addig, míg vissza nem ültem a kapu bezárása után. Belül már csak halk zakatolás hallatszik, egyáltalán nem tolakodó és zavaró. Még mindig picit aggódva, hiszen rendszám és papirok nélkül nagy a kockázat, tapostam a gázpedált, hogy az autó dühös ordasként felmorduljon és egy kis késlekedéssel vaddisznó módra csörtetni kezdjen. Talán a 16 szelep teszi, talán Luigi hangolta így a rendszert, de ebben a pillanatban csak a fordulatszám mutatója szerint jön rá valaki, hogy dízel agregát repíti előre nyílként az autót. A váltó pontosan kapja el a kettest, az aktuális fogyasztás felurgik 12 literre, ami eszembe juttatja, hogy ideje lenne elintézni az első tankolást. Irány a szomszéd város. A rosszabb úton oroszlánként harapnak a fékek a tárcsába és gyomorszorítóan lassulunk, hogy benzines módon visszaváltva újra repítse a 140 lóerő a majd másfél tonnás gépet. Rövid váltások, a 305 Nm aszfaltszaggató átvitele pár másodperc alatt 120 kilométeres sebességgel repít a az út fölé boruló fák között, mintha a természet egy zöld alagutat készített volna elő, hogy így gyönyörködjön az olasz íveken megcsillanó napfényen. A városba érve óvatosság módba kapcsolok, ma nem szabad hibáznom, se nekem, se másoknak. Szomjas az arany szörnyeteg, hat első lámpájával gonoszul vigyorog, ahogy a tank sorra nyeli az ezreseim. De ma ez valahogy nem nagyon érdekel, sőt kap egy mosást is. A legjobbat. A legdrágábbat. Mert ez nagyon jó érzés. Kapni és adni, mint egy ideális kapcsolatban. A mosóból kigurulva a nap is visszahúzódik a felhők mögé, itt és most csak egy csillagnak van hely. Alfa Romeo - fordulnak meg utánunk az emberek, az autóbusz megállójából villognak az irigy tekintetek. Besimulunk a fekete bőrülésbe, a hűtést automatikára állítva fittyet hányunk a kiváncsian előkandikáló nap forró sugaraira és újra felhörög a JTD, s pillanatok alatt maga mögött hagyjuk a lakott területet. Kanyar kanyart követ, álmodunk vagy ez a valóság? Alig vesszük észre és máris 100 kilométert hagytunk magunk mögött. Nehéz dolog abbahagyni, de nem érdemes többet kockáztatni, mára ennyi volt. Nagyszerű volt. Mint egy élvezeti cikk, mely azonnali függőséget okoz. Mint egy kincs, egy ékszer, mely egyben fegyver is. Egy aranyba foglalt vaddisznó.




UI: nem illene a szövegbe komponálni, de pár dolog aggasztott is a kiruccanás alatt. Az elején rettenetesen nyikorgott a futómű, később halkabb lett, de ez nem az igazi, valóban ideje meglátogatni a Szamosi szentélyt.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-08-12

2007. július 28.
Az egyik legfontosabb dolog az autó felkészítése a műszaki vizsgára, amihez főleg a szétlopott kötelező felszerelés pótlása tartozik. Sajnos nem sok minden maradt, a háromszög és az izzókészlet mellett csak a vontatóhorog maradt az autóban. Első menetben a tatai bontót
(www.olaszautobonto.hu) látogattam meg, ahol egy rosso Selespeed-ből megvettem a pótkereket és a szerszámokat 8000 Ft-ért. A tökéletességhez csak a csavarhúzó hiányzott, azt majd a 146-ból pótolom. Hazaérva azonban csalódnom kellett. A pótkerék ugyan simán befér a javítókészlet helyére, a szerszámosláda csavarja azonban nem ér le a csomagtér aljára, hogy rögzíthessem. A pótkerék és a szerszámok egyaránt röpködnek, ráadásul ez alacsonyabb is, mint a javítókészlet doboza, így a csomagtér alja nem stabil és nehezebb dolgot nem is rakhatok be, esetleg aládúcolással. Utána kell járnom, hogy létezik-e több féle szerszámosláda és minél hamarabb kicserélni, vagy hagyni a pótkereket és venni fix&go javítókészletet. A műszaki vizsgához még kell mellény, vontatókötél és egészségügyi doboz.

2007. augusztus 8.
Évától kaptam ajándékba egy egészségügyi csomagot (350 Sk - 2590 Ft).

2007. augusztus 10.
Még mindig nincsenek rendben a papirok. Ilyen tempóban még egy hónapig biztosan nem ülök az autóba :( Megjött viszont a szőnyeg, egyszerű fekete, kezdetnek jó lesz. A Cobra tuning cégen keresztül szereztem be, az ára 499 Sk (3700 Ft) volt. A márkaszervizben vettem gumi borítást a kuplungpedálra - 127 Sk (940 Ft) és megrendeltem pár apróságot.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-24

A hátsó ablaktörlő motor haldoklik, alig 10 cm után leáll és nem mozdul tovább. Ha kézzel rásegítek, akkor megindul és be is fejezi a ciklust, de ez nem vigasz...

2007. július 22.
10 csavar tartja az 5. ajtón a borítást, utána viszont még marad 4 bolha, amit lehetetlen normális módon leszedni. Feszegettem, tologattam, feladtam. Csavarok vissza, megpróbáltak egy kis olajat juttatni kivülről a tengelyre, hátha abbahagyja a nyekergést.

2007. július 23.
Tovább nyekereg... 10 csavar újra leszed, külső bolhákat csavarhúzóval kifeszít, az egyik túl is éli. A belső két bolha fordítva van berakva, nem lehet kifeszíteni, itt nem marad más, mint a brute force - el is törik szépen a fedél, ahogy kell. A motor 3 csavar tartja, sőt, simán le is lehet venni a műanyag borítást, de a tengelyhez nem férek hozzá. Pedig valahogy be kéne zsírozni...

2007. július 29.
A tatai bontóban (www.olaszautobonto.hu) kaptam új motort 10000 Ft-ért, pár perc alatt beszereltem, úgy megy, mintha új lenne.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-21

2007.07.19.
Lekaptam az ablaktörlő alatti műanyagot. Ahol pollenszűrőt vártam, ott fél kiló száraz falevél volt, a szellőző gyárilag ráccsal van ellátva, a szűrő valószínűleg belül lesz, azt majd a hétvégén megnézem. Az egész rendszer eléggé büdös, remélem a levelek kipucolása után minden ok lesz, de valószínűleg a légkondit is fertőtleníteni kell. A spricc dolog megoldódott, leesett a cső, amit gyorsan visszapattintottam. A megoldások hasonlóak, mint a 146 esetében, de sok dolog jobban át van gondolva, nagyon tetszik.

A kiégett izzót nem bírom megtalálni. Tutela kontaktspray-el átfújtam a bal ködlámpát (amit már 4 csavar tart, nem 3, mint a 146-nál, így nem esett ki) és a bal rendszámmegvilágítást, de semmi. A csomagtérben mindkét izzó rendben van a hátsó üléseknél is, elöl is. Akkor sem nyugszom bele az eladó "minden olasz ilyen" válaszába. Holnap folytatom...

2007.07.20.
Leszereltem a két tükröt, holnap felhívom a lakkozó ismerősöm, mennyiért vállalja. Tényleg egyszerű, elég lepattintani a műanyag háromszöget, lekapcsolni a kábeleket és kicsavarni 3 csavart.

Az izzókat elkezdem szisztematikusan cserélni. Továbbra is világít a hibajelző...

A hűtőfolyadékot feltöltöttem desztillált vízzel, a szine teljesen átlátszó, szerintem ezidáig is víz (rosszabb esetben csapvíz) volt benne :(

Az autó nagyon jól szerelhető, szinte hihetetlen, minden kézre áll, sokkal intelligensebbek a megoldások, mint a 146-ban voltak.

2007.07.21.
A lakkozó főnöke szinte szó szerint kidobott, ilyen vacak miatt nem indítja be a kemencét. Azt mondja, vegyek festéket és fújjam le magam... Úgy is lett, kézzel, dörzspapírral leszedtem az egész eredeti réteget. Több helyen is megrepedt a festék, az alumínium valami miatt elkezdett korrodálni és fehér réteg keletkezett a festék alatt, ami miatt lepörgött az egész. 3 óra csiszolás után úgy találtam, hogy mehet az alapozó. 24 órát írnak a teljes száradásra, de ki bírja azt kivárni? 2 óra múlva lefújtam mattfeketére és újabb 2 óra múlva össze is raktam. Nem olyan, mint a gyári, de sokkal jobb, mint volt.

Végre megoldottam az izzó rejtélyt!!! A bűnős a hamutárca megvilágítása volt, végre ez is tökéletes.

A hátsó ablaktörlővel nem tudok mit kezdeni, próbálom olajozni kívülről, de olyan hangokat ad ki, mintha szorulna. Ezt már egyszer eljátszottam a Tipoval, ha egyszer megszorul a tengely, azt már fölösleges javítgatni. Meglátjuk mennyibe kerül az eredeti alkatrész, aztán irány a bontó...

A műszaki vizsgáig ezt meg kell oldani és addigra kéne 2 gumi is.

Ismét nem bírtam ki, muszáj volt kerülnöm egyet, olyan hangja van, mint egy vaddisznónak, minden porcikáját imádom.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 16V // 2007-07-19

2007.07.18.
Az autó nagyon jó állapotban van, de messze nem tökéletes.

- a maszk körül meg van repedve a lakk, valószinűleg parkolásnál nyomódott meg
- az elso Alfa jelet cserélni kell
- mindkét ködlámpa törött
- az olaj szurokfekete
- ha a varázsszemnek hinni lehet, akkor az akkumulátor is cserére szorul
- a hátsó ablaktörlő nem működik (elindul majd leáll, ha kézzel segítek neki, akkor megy)
- a hűtőfolyadék szintje olyan alacsony, hogy nem is látszik a kiegyenlítőtartályban
- a motor hőfoka max 80-ra megy fel
- az első gumikat cserélni kell
- az 5. ajtón hiányzik a bal izzótakaró műanyag
- nincs pótkerék, javítókészlet, egészségügyi csomag
- ha ráadom a gyújtást, valami búg a rádió környékén (fűtéskapcsolók környékén)
- kéne pár szőnyeg
- a kupplungpedálon nincs gumitaposó
- a váltógomb teljesen el van koptatva
- a visszapillantó fekete részén patton le a festék
- az ötödik ajtó nyitáskor nyikorog
- a felnicsavarok ronda rozsdásak
- a szellőztető rendszert büdösnek találom
- minden izzó világít, a műszerfal mégis kiégett izzót jelez (a bal rendszámvilágítás és a bal első ködlámpa csak kocogtatás után kezd világítani, talán az lesz a baj)
- a kőfelverődéseknél mini rozsdafoltok a tetőn, elején, ...
- az ablakmosás egyáltalán nem működik. Feltöltés után változott a helyzet, a jobb első ablakspricc nem működik, a többi OK.

lassanként megpróbálom kipofozni :)