Tagok >> Edyboy >> 155 2.0 16V >> Blog
- Típus:155 2.0 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:fekete
Negyedmagammal nekivágtunk Alfával és meg sem álltunk a Vas megyei Borgátáig.Rendkívül kis falu ez Sárvár közelében de azért rendelkezik egy termálfürdővel.A barátnőnk meg rendelkezett egy nyaralóval e kellemes helyen,ahol óriási nyugalom van és csodálatos a naplemente.Három napot töltöttünk el itt,bár inkább a két éjszaka pontosabb kifejezés,mivel mindig úton voltunk. Például Szombathelyre,ahol kellemes sétát tettünk és olyan arcát ismertem meg a városnak,amit még addig nem.És persze a jáki templomot sem hagytuk ki.Csempeszkopácson is leltünk egy gyöngyszemet egy szintén 13. századi kicsiny templom személyében.
E napon felkerekedtünk,hogy ismét Alfázzunk egyet.Negyedmagammal útra keltünk,hogy eljussunk Zólyom városába.Az égvilágon semmi dolgunk nem volt ott.Egyszerűen csak szeretjük azt a várost és szeretünk úton lenni és imádunk Alfázni.Úgyhogy megtettük ezt az utat,hogy ott aztán beüljünk egy pompás helyre,amit már ismerünk és jól érezzük magunkat,bár én ólommentest fogyasztottam,akár az autó de nagyszerű érzés volt vezetni,mostanra már kezdtünk összerázódni egymással.
Egy nyárvégi,kerti mulatság utáni napon lábadozva,elmélkedtünk,mit is kezdjünk magunkkal,kiélvezve a nyári nap sugárát és ekkor jött az ötlet,hogy menjünk Ásványráróra.És pozitív reakciót eredményezett az idea és már mentem is a kocsiért rögvest,midőn négyen bepattantunk az Alfába(egyikőnk leányzó volt) és már gurultunk is át az esztergomi hídon a másik országba.Más ott az élmény ugyanis.Széles, jó minőségű és kis forgalmú úton gyorsan haladtunk,főleg mert arrafelé lehúzódnak a gyorsabb jármű elől.160-as utazó sebességgel hamar Győrbe ér az ember.Most élveztem igazán az egyedülálló Alfa-hangot.Odaérve váratlanul betoppantunk egy ismerőshöz,ahol meg is aludtunk,sokáig borozgatva még a kertben.Másnap az élmény magával ragadott ismét,talán ez volt az a nap,amikortól igazán ráéreztem az Alfa-érzésre.
Elkerült a zsámbéki Alfa Kontakt-hoz,hogy átvizsgálják a masinát és megoldják a vezérlést.
Cserére került a vezérműszíj,balanszszíj,bordásszíj,a hozzá tartozó görgők és feszítők,a vezérlésmódosító(felújított) és a szelepdekli tömítés.Jó munkát végeztek,bár az összeg mellbevágó volt.
Ma hosszabb útra indult az Alfa.Irány a Tisza-tó,Abádszalók.Testvérem vezette le az autót,nekem a kerékpár jutott.Enyhén másnaposan 7 és fél óra alatt tettem meg a 210 km-t.Visszafelé már jobb voltam:6 óra 45 perc.Alfával persze gyorsabb volt.Mindenképp haza kellett jönnöm hamarabb,mert mentem vízi túrára,ezért csak 4 napot voltam ott.Mellesleg tök szar idő volt,hideg eső és 15 fok formájában.Viszont itt vezettem először az Alfát amióta hazakerült,mert a vásárlás másnapján Erdélybe mentem(Fiattal).Zuhogó esőben áttekertünk berekfürdőre,mert ott legalább volt meleg víz.Persze a hidegvizesbe mentünk,ahol senki sem volt rajtunk kívül,pedig melegebb volt,mint a levegő.Egyszóval a sok nyaralás miatt nem volt idő Alfázni de ami késik nem múlik.
Mai nappal tulajdonosa lettem életem első Alfájának.Nem egyedül.Ecsémmel közösen vettem,mivel elég jelentős kölcsönt kellett felvenni.Persze a közös ló felvet bizonyos problémákat de meg tudtuk mindig beszélni.Tulajdonképpen nem is ezt az autót akartam megvenni,hanem egy 146-ost. Újságban láttam meg és elmentem megnézni.Csakhogy ott állt egy 155-ös és onnantól már nem érdekelt a másik.Azonnali hatállyal beleszerettem.Csodálatos élmény volt beleülni és hazavezetni Pesterzsébetről.Hamar belaktam.Hazaérve már szervízelni kellett.Égőcsere esete forgott fenn. Akkor még nem sejtettem,hogy mit is jelent a Cuore Sportivo.De az idők során erre is fény derült.
És én meg majdnem Lanciát vettem.