Tagok >> Ferke >> Alfasud Sprint Alfa Sprint (Nem Alfasud)

Alfasud Sprint Alfa Sprint (Nem Alfasud) - főkép

Blog

2009-09-17
47. Háromésfélév...

3,5 éve áll szegény. Mondjuk a veteránkorhoz így rohamosan közelítünk. Ez az egy pozitívum+az is, hogy meleg, páramentes garázsban áll:) Valaki elvihetné a tizenhatszelepest, és akkor feléledhet ez a projekt is végre:) Tovább »

2008-12-03
46. Új hátsó lámpák! Hihetetlen...:)

Még mindig nem térek magamhoz. Vadiúj!!!....soha be nem épített!...első szériás!!!... hátsó lámpákat sikerült találnom...ráadásul olyan elképesztő véletlennek köszönhetően, hogy, hogy ááá....leírhatatlan.:) Az összegről már nem is beszélve.:) Tanulság: lehet, hogy a szomszédban van az a cucc, amié Tovább »

2008-11-09
45. Dell'orto40-es karbik tisztogatása

Ezeknek beépítése nincs tervben, de egy tisztogatás rájuk fért. Egyébként meg bármi lehetséges, még az is, hogy egyszer üzembe állnak....:) Tovább »

2008-10-31
44. Blokk összefűzése

Elérkezett végre az idő, ez már az élvezetesebb része a melónak.:) Tovább »

2008-10-25
43. Újabb kincsek kerültek hozzám...:)

Olasz-nak hála újabb kincsek: - 2 db 1. szériás hűtőmaszk + 8db(!!!) krómkeretes lámpa! - 2db (jobb és bal) 1. szériás hátsó lámpa + a hozzá tartozó összekötő lámpatest jó állapotú, gyári szigetelésekkel Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:Alfasud Sprint Alfa Sprint (Nem Alfasud)
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:1986
  • Színe:ALFA rosso!
  • Jellemzők:
    Ő egy Sprint 1.5 Quadrifoglio Verde! Nem Alfasud, csak sajnos nincs sima Alfa Sprint a kiválasztható típusok között...(Ejjejj.:( )

    Ééés végre megvan.Indulhat a buli.
    Az új Alfák csodálatosak. De ez egy sprint, ami azért mááás..:)
    Sok a pötimálőr, de haladunk...:)

    Teljesen Serie 1 lesz belőle. Szinte tökéletetesen megegyezik majd az 1978-as Alfasud Sprint 1.3 (1286 cm³) verzióval, kivéve a motort. Nem lesz közös karburátor, marad a dupla Weber, és szintén marad az 1491 ccm.
    Minden más korhűvé válik rajta..:)
  • Extrák:
    Az egész autó egy extra.:)
  • Egyéb:
    2006.04.07.
    6 hónapnyi keresgélés-kutakodásután végre megvan az alapnak való kicsike. A képek most készültek, az állapot elég jó, alapnak tökéletes.

    Kasztni 4 éve lakatolva, igénytelenül, de korrigálhatóan+megjelent néhány rozsdafolt, de kezdetlegesek, javíthatóak.

    Fékek elég jók, majdnem újak.

    Motor brutális karetergázt nyom, de a megbízhatósága még így is tűrhető.

    Vesztességmérések eredménye:
    Hidegen: 8,5 - 8 - 9,8 - 7,2
    Melegen: 9,1 - 9 - 10 - 9
    Olajjal: 10,7 - 9,6 - 11 - 10,2

    Ez nem túl jó, így a motor tehát jöhet szét, meglátjuk, mit rejt a belseje.

    Váltó 2-es szinkron siralmas. többi fokozat elfogadható, de a kuplung+nyelestengely halott.

    Belseje embertelenül elhanyagolt: Kárpitok K.O., műanyagok hiányosak.

    Elektromosság:
    Totál siralmas, teljes káosz. Több a nem funkcionáló berendezés, mint a funkcionáló: világítás kiskapcsolókkal barmolva, hűtőventillátor direktben,

    Terv: Az autó használatban lesz nyár közepéig, ekkorra tehető majd a szétszerelés+lakatolás+fényezés+összeszerelés.
    Az elsődleges cél, hogy serie II.-ből serie I. legyen, kivéve elöl a belső fékeket.


    Az átalakulás naplója:

    2006.04.11. - Beindul a hiányzó/törött/egyéb okból cserélendő alkatrészek beszerzése.

    2006.04.26. - A tervbe vett lakatos, mint kulcsfigura kiesett a nagy tervből, így módosul, vagy inkább átkörvonalazódik a taktika: őszig nincs külső változtatás (lakatolás+fény).
    Így gőzerővel indul a motor-váltó teljes renoválása (pédaképek: tt, Whiteskull, Gery83,Scott :-D)
    Motor-váltó donor már van kettő, ezek alapul szolgálnak a felújításhoz, beszerzésük folyamatban.

    2006.05.06.
    Féltengelyek teljes felújítása kész.

    2006.05.01.
    Donor WEBER 40 IDF karburátorok teljes felújítása kész: az alu csillogóra tisztítva, felkorongozva, minden kopó kicserélve. Már csak legyen hová felrakni. :)

    2006.05.07.
    Kormánymű felújítás kész (Már nagyon akuális volt, mert már egyetlen gumiharang sem volt ép. Ugyanúgy, mint a féltengelyeknél.)

    A teljes renoválás ugyan idő/szakember/stb hiányában csúszik, de addig ís haladunk az apróságokkal:

    2006.06.05.
    Fék felújítás kész (sárgaréz színűre galvanizálva)

    2006.06.01.-2006.08.20
    Donor alkatrészek felújítása:
    - önidító (marelli)
    - generátor (fosch)
    - gyújtáselosztó
    - karbi talpak, légszűrőház és beömlői
    - termosztát
    - vízpumpa
    mind felkorongozva, kívül belül kitakarítva, kopó alkatrészek lecserélve újra.

    2007. Április
    Eddig telelés volt, semmi fejlődés. De most indul be igazán a dolog. Másfél héten belül kezdődik a darabokra szedés és a kasztnimeló.

    2007. Május - Június

    Megvan az új blokk! A donor egy 146-os 1.6 boxi motorblokkja, hengerfurataiban gyönyörűen látszódó hornyolással. Ezzel tehát nem lesz gond.

    2007.06.03. - Az új blokk kicsinosítva (lsd: blog), horganyozva várja az összefűzést.

    Közben a régi blokk szétszedve, eredmény: hengerfalak csúnyák, vállasak. Gyűrűk kuka, a hajtókarcsapágyak sem bíztatóak, már nem bírtak volna sokat.

    2007.08.02.
    Máig tartott a teljes kasztni lecsupaszítása (lsd: blog).
    Az egész kocsiszekrény csupasz, egyetlen csavar sincs rajta, kivéve a futómű+kerekek, mivel enélkül a meredek garázsból nem jönne fel. :)
    Következő lépésre várunk: 1. homokfúvás > 2. alapozás > 3. lakatolás > 4. Megint alapozás >5. lakatolás finomítása
    Most várja a kicsike, hogy legyen időm végre vinni homokfúvatni+alapozni.
    Ehhez kell vennem még egy kopmresszort + sok szabadidőt... Na szóval itt állunk most.....

    2007.11.10
    homokfúvás kiesik, mert nincs értelme. Az alját úgyis le kell vakarni, a nagy felületeket úgysem szabad homokolni, tehát kézi csiszolás-vakarás következik. Hamarosan meglátogatható a lakatosműhely...
    Közben beszerzésre került:
    1db első króm lökhárító
    1db hátsó króm lökhárító
    1db komplett első maszk, rajta szép pajzs, embléma, és 4db hibátlan krómperemes lámpa.
    Ez a legnagyobb előrelépés, ami eddig történt, mert ezen múlott a Serie I. > Serie II.


    2008.01.25.-26.
    Fogalmam sincs, miért írom ezt itt tovább, mert a blogban úgyis benne van, de ha már elkezdtem...
    Szóval az 1 hónappal ezelőtti kijelentés minimum könnyelmű volt. Homokfújni igenis kell, és hamarosan megy is. Enélkül nem lehet tisztességesen előkészíteni egy ilyen öreg kasztnit a lakatolásra.

Fotóalbum