Mutasd

>> Szerviz2013-03-29

Mivel kifutottam az időből, ezért Győrben kellett műszakira vinnem az autót. A múltkori kipufogó szerelésnél egész korrektnek tűnt a Kwikfit szervíz és még közel is van hozzám, ezért gondoltam megint hozzájuk megyek. Ki is van írva, hogy vállalnak műszaki vizsgát. Első nagy csalódásom, hogy miután aláíratták velem a munkalapot, akkor derült ki, hogy nem is ők csinálják, hanem elviszik az autót. Hát ennyi erővel én is vihettem volna máshová.
Az egész egy átnézéssel kezdődött. Kiderült, hogy a bal oldalon hátul a stabilizátort és a lengőkart összekötő alkatrész egyik gömbfeje csereérett. Rendelni aznapra nem tudnak, de azért megpróbálják így. Kb 2 óra múlva hívnak, hogy nem ment át a kocsi, kiszúrták és ráadásul a kéziféknél is nagy az eltérés. Jó, akkor én beszerzem az alkatrészt, meg addig kicsit megmozgatom a kéziféket, mert soha sem szoktam igazán behúzni, lehet hogy nem állított utána.
Megjött az új összekötő a stabilizátorhoz. Nézem, nézem, nézem, ez nem lesz jó. A dobozban jó alkatrész van, elvileg bal hátsó is, de mégsem passzol. Rohanás vissza a 4Jet-be, hogy rendeljenek egy jobbost, az jó lesz.
Megjött az új alkatrész, visszamegyek érte, megyek a Kwikfithez, műszaki bejelentve, ma minden meglesz. Először megmérjük a féket. Hát jobb lett, de még mindíg nem jó. 35%-ot emlegetnek, 30-tól jó elvileg. Húzzák a szájukat, tárcsa és betétcsere. Jó, mondom nézzük milyen van benne. Gyanús volt, hogy már elő is volt készítve minden a műhelyben.
A kiszedett betétek kb feles állapotúak voltak az újakhoz képest, a tárcsák egy picit voltak "vállasak". A tárcsát nem engedtem kicserélni, erre húzták a szájukat. Úgy látszik elég jó haszonnal tudják beszerezni az alkatrészeket.
Betétcsere után újabb mérés és minden jó. Rendben, mehet a kocsi a vizsgaállomásra.
Kb 1 óra múlva telefon, baj van a kocsival. Hát mi a fene lehet megint,kérdem én. Erre kiderül, hogy nem sikerült kiállni a mérőpadból és odaverték az olajteknőt, elfolyt az összes olaj. Hát ilyen nincs, másnap reggel siettem volna haza a szüleimhez.
Végül megegyeztem velük, hogy vagy másnap délutánra kész a kocsi és ugyanazt az olajat rakják bele, amit én használok, vagy adnak egy csereautót! Végül szerencsére kész lett, bár ez nekik kicsit sokba került. Új tömítés 731 HUF, új olajteknő 107024 HUF, új olajszűrő 2679 HUF, és 5l Selenia Racing 10W-60 12990 HUF.
Összefoglalva az eddigieket: ha az ember már talált egy megbízható szerelőt, akkor nem érdemes újjal kísérletezni, mert sok helyen inkább alkatrészt cserélnek ahelyett hogy a régit megpucolnák és beállítanák!
Km: 168690