Mutasd

>> Esemény2023-06-12

Ciao Mito!
Ez egy gyors és rövid kapcsolat volt. Minden percét imádtam. A 155LE-s motor karakterisztikája nagyon passzol ehhez a kis kocsihoz. Viszont ez a kicsi-kocsi most új gazdira talált, remélem megfertőztem az alfa vírussal az új tulajt :-)
Az biztos, hogy egyszer még lesz egy ilyen kis gokartom.

 
>> Szerviz2023-05-26

Az autó megvételekor a két küszöb hátsó felénél némi rozsdafolt volt látható. Csak reménykedtem, hogy nincs átrohadva. :-) Fogtam a drórkorongot és nekiálltam. Szerencsére csak a festék alá jutott be a nedvesség és az tolta le magáról a fényezést. Felcsiszoltam, lekezeltem, rücsi, gitt, fényezés. Nem vagyok autófényező, de elfogadható lett a javítás. Mindenképp szebb, mint volt.
Ezzel egyidejűleg kifújtam üregvédővel a küszöböket. Illetve lefényeztem a kopott féknyegeket is.

 
>> Szerviz2023-03-28

Mióta megvettem az autót zavart, hogy a kormányközép nem középen volt és egy nagyon picit húzott az autó jobbra. Kértem időpontot futóműbeállításra. Ma meg is történt. A végeredmény tökéletes lett.

Km állás: 217.548 km

 
>> Tuning és extra2023-03-25

Egy számomra nagyon fontos extra hiányzott az autóból. Ez nem más mint a tempomat. Mióta megvan az autó keresesgélek olyan kormánykapcsolót, ami ugyanolyan mint az enyém (automata ablaktörlős és fényszórós) plusz rajta van a tempomat kar. Mostanra találtam. Megvettem, a csere nem nagy történet. Talán a légzsák kivétele a legnagyobb túra. Nem is értem miért nem lehet csavarral rögzíteni. 2db kis fül tartja a légzsákot a helyén, amit a kormányon alulról egy csavarhúzóval kell kipattintani, de úgy hogy nem látsz semmit belőle. Szóval csere meg olt, MES-ben engedélyezni kell, utána egy proxy sorbarendezés és már működik is.

 
>> Szerviz2023-02-18

Azt vettem észre. hogy nem mindig kapcsolódik be a tolatóradar és ezzel egyidejűleg a tolatólámpa sem működik.
Ki lett cserélve a tolatólámpa kapcsolója, ami a váltó elején van. Csak az akkumulátort kellett kivenni és máris hozzáférhetővé vált. Kb. 10perces művelet volt.

Km állás: 216.190km

 
>> Tuning és extra2023-02-05

A motortér burkolatot elrágta az idő, vagy valamilyen állat :-) Beszereztem egy újat, hogy ne kelljen szégyenkezni miatta.
Pisti barátom felhívta a figyelmemet, hogy ennek a motornak 2 pillanat alatt lehet "hülyegyerek" hangot csinálni. A gyári lefújó szelepről le kell kötni a csövezést, hogy ne a turbóhoz fújja vissza a levegőt, hanem a szabadba.
Nekem se kellett több, mondom legyen, csináljuk meg. Emlékeztem, hogy volt még otthon egy robogóra vásárolt direktszűrőm. Pont jó volt a méret. Felkerült a cső végére. Baromi jó hangja lett. :-D

 
>> Szerviz2022-12-18

Megejtettük az első kis szervizelés az autón.
- Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- Olaj (Motul (10W40)
- Főtengely szíjtárcsa
- Hosszbordásszíj + görgő
- Termosztát

Km állás: 213.420km

 
>> Egyéb2022-12-04

Néhány napra száműztem a GTV-t a garázsból, hogy foglalkozzhassak a kis zsebrakétával.
Először egy teljes belsőtakarítás jött, mert bármihez nyúltam koszos volt. Aztán jött egy kis tuning, mert az első lökös eléggé meg van sérülve (ehelyett majd be kell szerezzek egy bontott szép állapotút). Fekete gumis spray-vel lefújtam az alját. így kevésbé látszik, hogy nincs rajta festék. Száműztem a rendszámkereteket.
Végezetül még a Giuliettára vettem két QV emblémát, de arra sose került fel. Így hasznosítottam :-)

Na jöjjenek a tételek:

- jobb oldaloi küszöb végénél megindolt a rozsda. Ezzel tavasszal foglalkozni kell. ✓
- első lökhárító sérült
- motoros tükörbehajlás nehézkesen megy (szétszedve, takarítva, zsírozva) ✓
- a csomagtartó azt jelzi, hogy nyitva van (volt némi kábelszakadás az átvezetőben) ✓
- váltógomb csúnyán lekopva (gyári újra cserélve) ✓
- váltóbowden szorul
- a féknyergekről le van kopva a szép piros fényezés ✓
- motortérburkolatot megrágta valami (cserélve gyári újra) ✓

Szóval lesz mit csinálni rajta.

Km állás: 212.800km

 
>> Esemény2022-12-04

Szóval úgy kezdődött a dolog, hogy ilyen-olyan körülményeknek köszönhetően a 147-es helyett ki kellett találnom valami alternatívát. Nézegettem Giuliettákat, 156 SW-ket, de az előző jelenleg irreálisan drága, a másodikból pedig nagyon nehéz épkézlább darabot kifogni. Aztán egyszercsak bevillant a látóterembe a Mito. Szinte mindenki le akart beszélni róla, mert csajos, kicsi, stb.
Nem hallgattam rájuk. :-) Néztem 1.3JTD-t, viszont mivel 80%-ban városban használnám, ezért ezt elvetettem. Cseffó barátommal egyeztetve azt a tanácsot kaptam, hogy kerüljem a multiair-eseket. Szóval szűkült a kínálat. Számomra így már csak egy motor jöhetett szóba. 1,4 Tjet 155LE.
Nem sok ilyen motoros volt a HaHu-n. Megnéztem párat, aztán az egyik hirdetés megfogott. Különleges pezsgőmetál szín, barna bőrbelső (és végre nem piros vagy bordó műszerfal) és helyben Miskolcon volt. Gyors telefon Pisti barátomnak, hogy esetleg nem szerelte-e ezt az autót, aztán kiderült, hogy dehogynem. :-) Így a szerviztörténete is ismert lett számomra. Elmentem, megnéztem, megegyeztünk.
Persze nem is én lennék, ha nem olyan autót vennék, amivel foglalkozni kell. Ezzel is így van, de azt majd a következő bejegyzésekben kifejtem.