Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.
Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.
Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.
A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:
LINK
1.6 180000 190 200000 20k alfásítás alufelni állítás ápolás belgium belső breaker brüsszel csavar csere cső diagnosztikai ecu embléma felirat felni felnikupak felújítás fényezés fényszóró festés fiatecuscan firenze föld fűtés futómű gta gumicső intake itália izzó kapcsoló kábel kerekek klíma klímatisztítás km könnyűfém kormánymű külső kuplung légszűrő légtömeg lengőkar levanto levegőszűrő lmm lökhárító mod momo mosás műanyagápolás műanyagjavítás műszerfal night nyári odb olajcsere olajszűrő olaszország osram öt plus polírozás rezonátor rezonátorcső rizsszem rúd selénia stabilizátor szerviz szervóolaj szilent születésnap téligumi tisztítás toszkána új utazás váltó váltógomb váltóolaj váltószoknya vezérlés vezérműszíj világítás vonóhorog
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS // 2011-06-17