Bevallom eddigy nyúl módon ezt nem tettem.
De tekintve a tapasztaltakat a mesés fogyasztást, és azt a nagyfokú harmoniát amit a gép sugall, úgy éreztem az autó kész van arra, hogy megmutassa mit tud.
Az M0-ra felhajtva M2-ben szándékosan nem váltottam el, óvatosan gyorsítottam negyedgázon, épp csak hogy elforogjon odáig, egészen a tiltásig.
Majd mikor elvette a tüzet, elengedtem a gázt és húztam egy hármast, egy segberugást és durrogást hallva egyből beugrott amit eddig a videókon láttam, ÚRISTEN ez ezt is tudja???
Megint magamban kuncogtam és visszaraktam automatába:)
Gurultam a 0-áson és próbálgattam, hogy gyorsít 4000-ről.
Lefordulás előtt vissza visszaváltások, lassítás:)
Aztán megint egy kis gyorsítas.
Hirtelen beugrott hogy jön egy aluljáró:D ablak leereszt sebesség bekészít.. atyaég mennyire kulturált ez az auto, de mégis az az ősi erő ami előtör belőle.
Utána a szokásos körforgalom bejárat előtt még nyomtam egy kövérebbet akkor mindegy merre állt az autó orra ő egyenesbe rakta magát és elrugaszkodott!
Aztán fék szépen végig fűztem az íven, semmi vagánykodás. Kifele egy kis gáz.
Atyaég!
Ezt az elementális őserőt ami ebben a paripában lakozik.
Meg akarom tanulni megülni!
Gy ahogy neki, nekünk jó!
Lehet kell majd mégis az a 300ló majd meg a kétszéles kerék egyszer.
Most így is bőven sok, de eljön az idő:)
Most csak azt akarom tudni mikor hogyan váltsak, mikor nyikkan a kerék a féknél, hogy viselkedik az íveken:)
Zseniálisan csinálja hogy ok te vagy a főnök, de ha belehibázol azért segítek:)
És továbbra is bejáratósnak tekintem nincs ökörködés, csak a manual szerint.
1152km
Egy hétvégi szülőlátogatás keretében gurultunk egy Bp-Miskolc-Bp távot.
Maga a kirándulás remek volt, végre újra érezhettem az Alfa érzést a neki kedves közegben.
Még közvetlen az indulás előtt beugrottunk a belvárosba egy könyvért.. hát ez valami katasztrófa, hogy a mellék utcákban úgy parkolnak az emberek, hogy végig szól a radar :D:D:D Öröm bódottá:D Na erre sem való egy Alfa:))
Utána viszont irány a pálya az attópálya..
De előtte vegyél matricát.. ahhha ahogy azt gondolod.. Benyakúton mondom a rendszámot... ja ilyet nem tud adni:D miiii? Új rendszámot nem ismeri a rendszerük.. És akkor mivan menjek 200km-et 75-el? a régi hármason?
Neem online lehet megvenni, óóó dejó.. na be is regisztrálok, megveszm megjön a visszaigazoló; gyííí... 12:37... 14:30 körül értünk oda kényelmesen, erre 16:00-kor jön a levél hogy autópálya matricája mostantól érvényes:D:D:D míííí?:D Na minden esetre lementettem a leveleket, hogy volt egy érvényesség kezdete 12:37 majd egy érvényesség indul 16:00... LOL ne kérdezzétek melyik mit jelent..
Na de a lényeg, felmentünk a pályára, szépen beállítottam a 100-at.. aztán később 140 egész normálisan lehetett közlekedni, de utána mindig van egy szakasz ahol valahogy összeverődnek a hülyék és akkor onnan menekülni kell, lassítani nem tudsz, csak otthagyni őket... tipikusan valami lomha suv, megy egy kisorolni nem hajlandó bármi mögött, ez feltorlaszolja a sort és már mindenki hót ideg...
Ekkor természetesen megérkezik mögéd az S3 Audi és majd ő mindenkit letol:D:D:D lett hely, nem tolt :D
Szóval a publikus része...
Tapasztalati és statisztikai adatok:
- tempomat 140-es fogyasztás 7,5L
- lábvezérléssel általában 150 körül 8,5L +- egy-egy elözés..:)
- asszony is vezetett visszafele 120 körül 6,7L
- tempomat 110-el egy 72km-es szakaszon M0 5,6L!!!!
Az 5,6-os hihetetlen fogyasztás feltételei:
- Tempomat 110km/h
- Üzemanyag: Shell Vp100
- 17"Aero Matchobox felni:)))
- Advanced Efficiency mód
- Klíma kikapcsolva
- Folyamatos haladás, nincs megállás gyorsítás csak menés, 72km összesen de emelkedő minden benne..
- de nekem az hogy egy 2000 ccm motor 1500-2000 kórüli fordulaton megy autópályán, nem tűnik egészségesnek, minden esetre ezt majd csak indokolt esetben, tényleg ha olyan a forgalom néha megfelelö ez a mód, de hogy a motorral mit csinál?
-a budafoki lehajtónál volt egy pillanatra 5,5 is de azt már lefényképezni sem volt idöm.
Így tényleg elhiszem hogy képes 6L-es fogyasztásra az autó, de normál használatban. Em várjuk el ezt tőle:) lélegezz piroska lélegezz:D visszatartott levegővel mi szeret futni? Naugye:)
Tehát eredeti számításaim szerint nagyátlagban olyan 8L körül lehet számolni a fogyasztással, ebbe már benne vannak az gyorsítások és előzések is, valamennyi város és valamennyi lassabb 100-110 körüli haladás forgalmi okokból.
Maga a menet komfort:
- Ülés pozíció nagyon jó, az autó mozgása annyira harmonikus, hogy vezetés közben nem egyszer észrevettem, hogy a fejtámlán pihentetem a fejem
- Szélzaj és futómű, az aszfalt minösége mehatarozó, jelenleg ez a leghangosabb, széln nem vész, motorhang csodás:)
- maga az autó virgonc digó limó, ahogy a régi is az volt
- agilis mozgás, feléledő erő ha kell
- botrányosan szép forma
Csomagtartó, így télikabátokkal 2 napra belefértünk:D ezzel meg lesznek izgalmak:)))
Továbbra is la vagyok nyűgözve:)
1107km


Főnököm felszólított hogy, fáradjak be a gépjárművel, mert meg akarja nézni:)))
A parancs az parancs, én nagyon nem akartam pont bent villogni rögtön egy olyan autóval amin még csak én is ámulok bámulok.. :D
De mikor szóltam egyik benzinvérű kollégámnak hogy megvan a gép, nézzem meg, kisebb tömeget hozott magával így meg lett mustrálva az ifjú piroska:)
Mindenki le volt nyűgözve hogy milyen szép, és még nem is feszegettem a technikai lényeget, mert az már hívőknek való csak:)))
Csomagtartó méret, mekkora motor, hány lóerő, mennyit fogyaszt, ezek voltak az alap kérdések.
Egy élesebb szemű kolléga már kiszúrta hogy a műszerfal kalligráfia tiszta Ferrari, na mondom te vagy az én emberem te tudod miről beszélek:)))
Csak mondom a másik autó amit nézegettek vele párhuzamosan egy Lexus RC F 5000 V8 volt, jó a motor bőgetést ő nyerte, én eleve nem is szálltam be, de a szépségversenyt egyértelműen az Alfa:))) Azért ebben a kategóriába nem rossz:)
És a belső kialakításra is az Alfa nyert:)))
Utána megsasolta főnököm is, aki amúgy Audi-s, és dícsérte milyen jól össze van rakva, mennyire jól áll neki a szín, meg a hűtő maszk is hogy csak alul V, szóval tetszettek neki a részletek.
Utána gyorsan beugrott az autójába és szerintem rohant is lefoglalózni egy Giuliát:)))
De egy barátja tényleg ilyet keres:)
Ma a városi forgalomban tényleg bejáratós lett a menet, egyszer sem gyorsítottam egy erősebbet, egyszerűen nem volt hely.
Az 'A' mód tényleg jó dugózni:) A Hifi-t kezdem megszokni hogy milyen zene áll neki jól.. szereti a komoly zenét, az akusztikus dolgokat, és a jól meg kevert Groove-os zenéket, nyilván szól rajta a tuc-tuc is, kicsit a régi Rock és Funk felvételeknél hallottam vérszegénynek, de az is lehet csak azokon nincs annyi basszus, vagy ez a hifi van nagyon megvágva középen. Majd még próbálgatom, hajtottam is had járatódjanak a hangfalak, szerintem amúgy javult a hangzás reggel óta:)
Holnap is Piroskával megyek:D
Közben megérkeztek az övhosszabbítók a gyerekszékhez, ház persze hogy a 3-ból kettő jó mert mit csinál az olasz:)) Hát a középső öv alakja más, az nem kattan be.. na ezen még gondolkozom hogy hogyan is...
578km


Egyre több apró dolgot veszek észre az utastérben, jöjön a kötekedés:)
Ugyan a B oszlop alapból hátrább adná magát, vagy ha egy számmal nagyobb lenne az autó de akkor nem ez az autó lenne:))
Több helyen tapasztaltam hogy a napi használat során éles felület kiképzésekkel talákozok, persze egyik sem vészes, elfogadom a design oltárán áldozatnak.
- említettem ugye a közép konzok, váltó box éle pont a térdemet éri oldalról, oké én nőttem ilyenre:D
- belső ajtó kilincs még tanulom, nyitásnál érdekes módon élekkel találkozok szintén ahogy tolom ki az ajtót
- B oszlop első sarka, na ide nem tudom ki és miért rakott egy kicsúcsosodó formát pont a könyöklő magasságába:D
- index, lehet én vagyok ódivatú de többször meviccelt hogy nem kattan be csak is és nagy billentés, pl. egy audis azt hitte kötözködök vele mert nem haladt előttem és két irányban indexeltem fordulás után:D:D erre majdnem állóra fékezett majd nagy füsttel indult:D
- kormány bőrözése elég vékony, de nagyon renben van amúgy, egy kicsit pont a tenyerembe állnak a gombok
- a váltó pont a jó és logikus irányban kapcsol, de ellentétes a régi autómmal, és most a rossz megszokást kell levetkőzni
- fekete tetőkárpit, ezt nem tudom ki találta ki, hogy ez sportos, megszoktuk de elég nagy a kontraszt a kinti fényekkel, amúgy jól néz ki, de mennyire nem logikus :D :)
- ülés szövet, egyszerű jól az ülés fűtés nagyon kellett bele:)))
- elkezdett nyikorogni alig hallhatóan fent az ajtó gumi, azért hallom mert a 155 is itt nykorgott télen de az nagyon
- na kiváncsi leszek el is tudja-e emelni az ajtót a szél mint az 155-ön:)) 150 felett igaz még csak 120 körül mehetek:P
Szóval alapvetően minden gyönyörű és továbbra is nagy az öröm, azt hiszem ez az az eset amikor én fogok az autóhoz alakulni és örömmel:)
Úgy parkolok, úgy szállok ki és be, és úgy megyek ahogy neki jó, mert az nekem is jó:)))
Ennyi Ő Giuliasága, legyen csak önmaga, azért szeretjük! :)