Mutasd

>> Szerviz2022-12-16

3000környékén terveztem egy olajcserét, nem kötelező, de ha már Alfa:)
Szóval igyekeztem is foglalni de valahogy a Pappas-os munkafelvevővel mindig elkerültük egymást. Vagy ő volt szabadságon, vagy ebédelt, vagy én nem láttam ki amunkábol…
Eredeti terveim szerint karácsony előtt, vagy január első hetében terveztem a szervízt.
De már Január 10.-nél tartottunk mikor elsírtam bánatom Halesznak:D
Hát ő meg milyen… rögtön a régi-új cartars segítsgére mobilizálta az Amore-s háttérhatalmat:D idézem “holnapra lesz időpont”
Ezen annyira meglepődtem, hogy nem is tudtam hirtelen hova kapjak.
Na de sikerült lebeszélni!

Így az év utolsó munkanapjába még ezt is bele kellett integrálnom:D nem baj pörögjünk:D
Innen is 1000köszönet minden alfás védőszentjének Halesznak!;)

Őszintén szólva nem bántam meg, hogy elvittem mert így pipa az olajcsere és tényleg 3000-nél.
Most úgy is kint fog állni pár napot, rokonlátogatások miatt, had legyen benne friss olaj;)

Megérkeztem hamar felvették az adataimat, az árak egyáltalán nem elszálltak, teljesen normális márkaszervizes díjszabás, de ami a legfontosabb: a tipus specifikus szaktudás és háttérismeretek.

Nézhettem a szervíz folyamatát az üvegfalon keresztül, így szemtanúja lehettem hogy tényleg átnézik az autót, nem csak legyint hogy új jóaz.. szépen végigment kerekenként futómű mimden. Ülés persze letakarva stb.

De a lényeg hogy némi személyes kontaktus is kialakulhatott az autót szerelő munkatárssal, amit meg tudtam köszönni némi kiegészítéssel és tudtunk pár szót is váltani.

Ezek az információk nekem nagyon értékesek, hisz évekre elölre mehatározzák az autóval való terveimet.

1: kicsit meglepett hogy az autóban voltak eltárolva hibakódok, hibajelzés nem volt de letárolta a “szokásos alfás hülyesegeket” (őszinte szervizes !! Pirospont!)
Azt mondta ezek olyan esetekben fordulnak elő mikor az egyik alegység nem találja a kapcsolatot a másikal. Pl gyors gyújtás ráadás és elvétel, a DNA kapcsoló nem csatlakozott föl, vagy az ABS mikor kikapcsol előbb aludt el a computer stb. Ezek tényleg nem hibák, csak olasz;)

2: elmondta hogy az olajszintet figyeljem és az olajszint mérő akkor mutat helyes értéket ha 90 fokos az olaj, magyarul 4 egység (normál használat mellett csak 3-ig megy fel) meg kell kicsit hajtani:) okés:)))) parancs az parancs:)
Tehát az olajszint ami amúgy nekem max-on volt mind az összes 3000km alatt:D
Volt egy valószínüleg szoftveres módosítás mert régebben 5,5L-t kellett tölteni a motorba, most csak 5,2L-t szabad, és ezt mutatja maximum értéknek. Magyarul mikor a régi utasítás és Computer beállítás szerint maxon volt akkor meghajtva néha kiírta hogy túlsok olaj, és ezt viszont már le is tárolta hibaként.

Viszont az MultiAir egységnek fontos hogy a motorolaj max-on legyen mert ha nem megfelelő az olajszint akkor előfordulhat hogy az MA. egység nem kap megfelelő menyiségű olajat, leürül részlegesen és akkor rángat stb. Nem részletezte továbbb de információ eltárolva, figyelem erre is;)

Egyébként nekem ezek az infok adják a karbantartás alapját, hisz ezek nem mesterkélt alapon vagy haszonserzésből hanem a valós tapasztalatokból származnak.

Aranyat ér!

Alfa örül, gazda örül;)

Professzionális ügyintézés, Alfás összetartás!