Mutasd

>> Tuning és extra2019-01-03

A csonkállványról leírtam mindent, jöhet a féknyereg.
Hogyan kezdődik az ismerkedés az új nyereggel? A válasz egyszerű: meglazítjuk a légtelenítő csavarokat. Az elmúlt években több Brembo nyereggel sikerült kapcsolatba kerülnöm, kettővel volt probléma. Az első a saját szettem volt, még 2013-ban. Annál annyira szerencsétlenül sikerült összehozni a légtelenítő csavar kiszedését, hogy vehettem egy másik féknyerget. A következő féknyereg - mit ad Isten - amellyel probléma volt az "új" nyergeim egyike. A csavar nem szakadt bele, de úgy gondolta a kis drága, hogy kihúzza a menetet a nyeregből, mert arra nekem nem lesz szükségem. Szerencsémre a 4-ből csak 1 volt ilyen. Nem örültem neki, nagyon reméltem, hogy nem kell másik nyerget keresnem. A CW/GTA féknyereg nem olyan gyakori és olcsó, mint a 166 nyerge. Kb 2 hétig kerestem egy műhelyt, ahol foglalkoztak a nyereggel. A gépműhelyek 90%-a ahogy meghallotta a fék szót, azonnal visszautasította a melót. Végülis 2 hét kutatás után szerencsém volt és a 17. kerületben egy idős fickó megcsinálta. Semmi extra műveletre nem volt szükség, pontosan átfúrni a rongálódott menetet majd Helicoillal vagy Baercoillal kijavítani. Még december elején vittem el a nyerget, s két hét várakozás után még mindig nem volt belőle semmi. Ekkor jött az, hogy naponta többször érdeklődtem a nyereg felől. Ennek hatására sikerült December 21-én elkészülnie, mivel azalatt a két hét alatt, míg nem telefonáltam állandóan, ki se vették a dobozból. Dec 22 reggel mentem a nyeregért, a javítás összege elmosolyogtató (1000 Ft). A munka jó, a menet tart, meg lehet húzni rendesen a légtelenítő csavart. Jöhetett az én munkám... takarítás, zsírtalanítás, festés... Annak értekében, hogy ne legyen 100 fajta szín a kocsin, az eddig használt Candy Blood Red színt kapták meg a nyergek, ám most az aláfújó ezüst metál tényleg nagy szemcsés lett. A nyergekbe Textar betéteket vásároltam, mivel a Brembo betéteivel annyira nem vagyok megelégedve, az EBC meg jelenleg sok. Talán az egyetlen dolog, amiért ez a megoldás jobb, mint a 305-ös tárcsára való nyergeket átalakítani az épp a betét. A kisebb nyeregbe kisebb betét megy, ebben pedig jóval nagyobb betét fogja a tárcsát. Várom már nagyon, hogy az autót fel tudjam hozni Dunakeszire és elkezdődjön a 2019-es szezon.