Mutasd

>> Tuning és extra2013-05-26

Egyik este kész voltam a középső óracsoporttal, másnap nekikezdhettem a sebességmérő és fordulatszámjelző véglegesítéséhez. Kezdtem a fordulatszám mutatóval, mert azzal nem volt probléma. Most sem. Egyszerűen kivettem az órát, szétszedtem, levettem a mutatóról a fekete burkolatot, lehúztam a mutatón keresztül a műanyag gyűrűt, felszedtem a számlapot, ami szintén elfért a mutatón keresztül. Mivel már le volt csiszolva, más dolgom nem volt, mint berakni a "fényszűrést". Körberajzoltam és kivágtam. mivel elég nagy felület volt, így nem hagytam, hogy csak a szentlélek tartsa a helyén, folyékony papírragasztóval a helyére rögzítettem, nem lett tőle baja. Majd 2 kis Pattex pötty és a számlap mehetett vissza a helyére, aztán a fekete gyűrű, burkolat, borítás. Bekötöttem, próba és működik normálisan.
A végére maradt a "kedvencem" a sebességmérő.
Kiszedtem, behoztam, szétszedtem. A csere órán a km állás 173 900 körül volt, ami az eredeti órához képest 10 600 km-s különbséget jelentett. Nekem így nem volt megfelelő. Az elcseszett órát szétszedtem, úgy, hogy egy vékony csavarhúzót bedugtam a fehér ház és a nyomtatott áramköri panel közé, majd elkezdtem óvatosan feszíteni. Közben tartottam a mutatót a helyén, mivel más nem tartja, csak a házból kiálló műanyag pöckök, a 4 láb, ami a mérőóra foglalata (ez is csak kicsúszik), valamint a digitális kijelző lábai. Óvatosan fel lehet feszíteni, de a kijelzőnél nagyon kell vigyázni, hogy a lábak ne legyenek később eltörve vagy hajlítva. Ez kész, az eredeti km a kezemben, már csak a működő órát kell szétszedni. Mivel a számlapot ott csiszolni kellett, így óvatosan leszedtem a mutatóról a fekete burkolatot, a műanyag gyűrűt, aztán a számlapot is. Számlapot lecsiszoltam, az előbb említett füzetből kivágott papírral beragasztottam, majd oldalra tettem.
Következett az eredeti kilométerek visszaszerzése. A szétszedést úgy oldottam meg, hogy a mérőóra 4 lábát az asztalra tettem, a házat a bal kezemmel tartottam, és úgy feszítettem szét. Mivel már második alkalommal csináltam, gyakorlottabbnak éreztem magam, könnyebben is jött le az egész. A kijelzőt kihúzva magától kiesik a zöld fólia, ami szintén a LED színét "festette" kékről türkizre, így azt is kivettem, majd elkezdtem összerakni. Szerintem mondanom sem kell, legóvatosabban a kijelzőnél kell összetolni. A kijelző lábait kicsit összehajtottam, hogy könnyebben helyükre csússzanak. Aránylag szépen összetoltam, amikor kivittem az autóhoz és kipróbáltam: elsőre OK, majd 3 mp után össze-vissza hülyeségeket mutat a display. Ismét be a házba, szétszed, lábakat megigazít, ismét összetol. Amikor teljesen a helyén volt az elektronika, fura módon a kijelző ágaskodott a helyéről. Megpróbáltam picit megnyomni, és jól tettem. a helyére pattant. Megint ki a kocsihoz, összedugtam, ráadtam a gyújtást, vártam vele és OK, visszajöttek az eredeti km-k. Következett a számlap felrakása. A mutatón keresztül a helyére csúsztattam, felraktam a fekete gyűrűt, majd a borítást. összecsúsztattam az egészet, bekötöttem az autóban, kipróbáltam és működik. Király, ez kész. :)

Képek:
1. Az óra szétszedve, elektronika levéve
2. Az elektronika pucéron eredeti, 163 348 km-t mutató
3. A hát és a hátulja
4. Próbálkozunk a "fény szűréssel"
5. Lecsiszolt fordulatszám mérő
6. Így oldottam meg a fény tompítását
7. Befejezve a fény tompítása, kezdődhet a fordulatszámmérő összerakása.
8. A két elektronika, egyik 173 900 másik 163 300... melyik melyik? :)
9. A 7 szegmenses kijelző mögött lévő műanyag lap
10. A régi és új kijelzőm, nagyon örülök, hogy sikerül kicserélni, nagyon nézhetetlen volt az előző.
11. Berakva a régi elektronika, az új kijelzővel, próba idejn
12. Összerakva és megnézve az összhatás.

Élőben sokkal nagyobbat mutat, mint képen.