Mutasd

>> Tuning és extra2013-10-31

Történt az tavasszal, hogy lakodalomban ültem, mikor legjobb haverom küldött egy linket... na de ezt már leírtam tavasszal. Telt az idő, a projekt meg csak jegelődött. Leginkább pénzhiány miatt nem tudtam haladni az üggyel, viszont szeptemberben nekiestem, és hosszú idő után ugyan, de csak sikerült minden szükséges hozzávalót beszerezni, legyártatni. Szeptember közepén megjöttek a 305-mm átmérőjű MTEC féktárcsák, a munkahelyen találtam 4 megfelelő M14x1,5x45 csavart, így a konzoltervet már meg lehetett csinálni. Miután meggyőződtem arról, hogy jó méreteim vannak a konzolhoz, már kerestem is a lehetőséget, hogy a környéken ki és miként tudná nekem megcsinálni. 3 lehetőség volt adott: plazmával kivágni, maróval kimarni, lézerrel kivágni. Konzolnak 16 mm-s anyagot választottam, nagyon erős, acélos. Súlya is van, és a LaserPoint egyik mérnöke panaszkodott is, hogy nehezen tudta átvágni a lézer, hogy miért azt nem tudom. Plazmával semmi esetre nem lehetett volna átvágni ezt az anyagot, maróst a környéken nem találtam, ezért maradt a lézer. Eredetileg a 12-es csavarok is csak egy furaton csúsztak volna át, de aztán úgy döntöttem, hogy inkább a konzolba csavarodjanak bele. Miután kézhez kaptam a konzolt (3 hét várakozás után), menetet vágtam a 4 db 10,25 mm átmérőjű furatba, lecsiszoltam a lézervágás nyomait, átfúrtam az összes furatot. Miután megvan a konzol és csavar, szükség van még egy távtartó gyűrűre, amit én 8 mm vastagságúra csináltattam, de inkább mondanék 8,5 mm-t szükségesnek. M12x1,5x45 csavar helyett (amilyen a gyári féknyereg tartó csavar) vásároltam M12x1,75x45-ös csavarokat, ezekre biztonsági (szilikon betétes) anyát, így nem csak a konzolba kapaszkodnak a csavarok, de a túloldalt még vannak anyák is... biztos, ami biztos. A konzol vagy nem lett teljesen pontosan legyártva, vagy tévedtünk a furatok távolságát illetően. Első alkalommal úgy fogtunk bele a felrakásba, hogy gondoltuk minden tuti lesz, és persze hogy nem akart a helyére ülni a nyereg. Levettük a tárcsát, feltettük csak a nyerget. A nyereg nekiütközött az agynak, és amiatt nem ült a helyére. Más megoldást nem láttam, flex és kicsiszoltam egy keveset a nyeregből. Nem túl szép, de hasznos és gyorsan kivitelezhető átalakítás. Sokat nem kell faragni, viszont ha 0,5-1mm-vel eltoljuk a 2 darab 14-es furatot, ilyen probléma nem fordulhat elő. Egyik legnagyobb szívás a frissen fényezett féknyereggel kapcsolatban az, hogy a fékcső nagyjából 4. 5. próbálkozásra kap bele rendesen a menetbe, addigra már szerencsétlenebb esetben mindenhol folyik a fékfolyadék, (velem ez történt). Elmondtam pár szépen csengő magyar szót, majd 2 nap múlva ismét fényezhetem a nyergeket. Felraktam a nyerget, most tárcsa nélkül, Lacci33 cartárssal átvizsgáltuk (mert ugye több szem, többet lát) és úgy nézett ki a dolog, hogy minden rendben. Ekkor még csak 4. alkalommal szedtem le a nyerget, ami addig rossonak becézett szín helyett valami barnás-feketés színben pompázott, felülete pedig tapadós állapotban volt. Tommy sk jó előre megmondta, hogy feleslegesen fényeztem a nyergeket, igaza volt. Bal oldalt ezzel be is fejeződött a munka, tárcsa a helyére, nyereg a helyére, betétek bekerültek, feltettem a nyomtávszélesítőt, 5 kerékcsavar be és kész. Másnap délután nekiálltunk a jobb oldalnak. Nyugodt hangulatban dolgoztunk, nem sietve, odafigyelve. Úgy 20 perc alatt szétszedtem az egészet olyan nyugodtan dolgoztam. Feltettem a konzolt, de már tudtam hol és mennyit kell faragni, ezzel is ügyesen kész voltam. Feltettem a nyerget próbának, minden rendben volt, nem akadt sehol, a fékcső is 2. próbálkozásra a helyén volt, nem folyt szanaszét a fékfolyadék. Feltettem a tárcsát, majd a féknyerget ismét. Mivel mondhatni könnyen ment a munka, ekkor jött az én áldásom a szereléssel kapcsolatban: visszanyomtam a két belső dugattyút a helyére, s ekkor olyat lőtt a légtelenítőből az olaj, hogy a fél kerékjárat tocsogott. Mivel ezzel a csavarral sok probléma volt, imádkoztam, hogy csak annyi baja legyen, hogy nincs behúzva, de sajnos nem. A menet teljesen szétbarmolva, a furat alja felismerhetetlen alakú. Ennyit a szerencsémről. Ötletelés, agyalás, és több lehetőség is adódott, viszont én a legbiztonságosabb megoldás mellett döntöttem, veszek egy jobbos Brembo nyerget. Igaz extra kiadás még 1x megvenni, amit már a kezemben tartok, de a féken életek múlhatnak, nem szeretnék ezzel kockáztatni. Remélhetőleg 1 hét alatt tudok majd pontosabbat az új nyeregről, addig az autó felemás. Bal oldalt össze van rakva a Brembo rendszer, jobb oldalt pedig nincs semmi. Örültem volna, ha már tegnap este kipróbálhatom a 4 dugattyú szorítását, de úgy tűnik a fél évnyi várakozás még kevés volt… folyt. köv.
Hatalmas köszönettel tartozom krisz.v cartársnak a pontos leírásért, és tervekért!!! Mástól is megkérdeztem bizonyos dolgokat, de túl sok választ nem kaptam.

U.i.: A gumik állapotát nem kell figyelni, szezon vége van, lassan jönnek a téli gumik.