Az autóban lévő MAMMUT aksi felmondta a szolgálatot, ha délután leállítottam az autót, másnap reggel már biztosan nem indult be. Lassan 3 éve nálam az autó és már ezzel az akkumulátorral vettem, úgyhogy ideje volt cserélni. A gyári mérettől mindenféleképpen nagyobbat szerettem volna, először VARTA, BOSCH (74Ah, 76Ah) került terítékre, majd egy kedves ismerősömön keresztül sikerült vásárolnom egy AKUMA Komfort+ 80Ah 680A paraméterű aksit, ami méretre akkora, mint a régi 72-es.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000077/0000077387t.jpg)
Másfél év után Helembai Zoli cartársnak köszönhetően össze lett rakva a kocsi. Az utolsó hiányzó elem a csomagtartó ajtó belső borítása volt. Sikerült megegyezni, majd pár hét várakozás után hozzám is került hugomtól. Egy tökéletes állapotú, karc és sérülésmentes borítást kaptam. Végre örömmel nyitom fel a csomagtartót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000076/0000076788t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000076/0000076789t.jpg)
Lényegében semmi különös nem történik a hintóval mostanában, csak beülök és gurulok (kopp-kopp). Tökéletes is lenne minden, ha ez valóban így is lenne, viszont azonban volt/van pár apróság, ami tudott meglepetést okozni. A turbócsövek néha-néha lecsúsztak menet közben, illetve a futómű is elkezdett újra gyengélkedni a csodás útjainknak hála. Na mindegy, úgy gondoltam pár kis dolgot orvosolok, mostanában úgysem volt nagy utam az Alfával, tehát beálltam vele a garázsba és felemeltem a javításokhoz. Első körben a világítani nem akaró helyzetjelzőimet bírtam működésre, majd jött a nappali menetfény elektronika. Közben a K&N szűrőt is megmostam, ráfért szegényre. A turbócsövek voltak a következők. A turbo utáni részen csúnya nagy varrat volt, szégyelltem kimondani, hogy én csináltam, tákolásnak nézett ki. Ma nekiálltam a csiszológéppel és minden felesleges anyagtól megszabadítottam a csövet. Mivel nem volt jó a hegesztés a csiszolás után, úgy döntöttem inkább átvarrom. Aztán egy picit vágtam a vázból, mert nem mindenhol volt elég hely a csöveknek, illetve felhegesztettem egy tartót is, így remélem már nem fog soha sem lelőni a turbócső. Utolsó beavatkozásnak az újra visító szíjfeszítő leszerelését választottam. Ezt holnap fogom orvosolni, majd összerakni a szekeret, ha sikerül.
A szíjfeszítő margójára leírom, hogy sajnos nagyon kopott a tengely, illetve a persely. Esztergás kollégámat megkértem, hogy gyártson le egy tengely, illetve vennem kell 2 darab 20x23x25 mm-s réz perselyt. Ha szerencsém van, ezek cseréje hosszútávon megoldja a problémát, mivel most csak réz-pasztát kapott, ami ideig-óráig jó, de mivel volt egy kis gond összerakás után, úgyis szét kell szedni még egyszer. Majd akkor orvosolódik ilyen módon.
Szeptember 4-én ellátogattunk Gyöngyösre, egy kellemes Alfa tali reményében. Nagyjából délelőtt 10 óakor érkeztünk meg a gyöngyösi Tesco parkolójába, ahol már jó pár cartárs társalgott. Dél körül elindultunk Mátrafüredre, ahol egy gyönyörű kilátón felsorakoztak a szép hintók. Egyik legnagyobb szenzáció egy 145 2.0 Turbo volt, de számos gyönyörű egyedi vagy épp veterán Alfa volt a találkozón. Élményekkel teli nap volt, délután kb. fél 5 tájékán indultunk haza.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075675t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075676t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075677t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075678t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075679t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075680t.jpg)
Augusztus második felében is sikerült ellátogatni pár találkozóra, 20-án Rozgonyban (SVK) rendeztek két napos találkozót, amire izgalmas utunk volt. Egy szerpentinen felfelé haladva megmellőztem egy bömbit, majd megkezdett "kergetni". Sajnos pont a legrosszabb pillanatban lőtt le a turbocső, úgyhogy az utolsó 10 km kicsit óvatos utazással telt. Láttunk ott szép-jó autókat, igényes átalakítàsokat, régi-új kocsikat, meg ami egy ilyen találkozón szokásos.
Péntek este barátokkal karöltve elutaztunk Abaújszántóra, ahol azzal indítottuk az eseményt, hogy felszisszentettük az üvegeket, illetve a parázsló faszén felé dobtunk pár kolbászt. Szintén izgalmas autókat láttunk, jó programok voltak, méltó zárása volt a nyárnak.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075524t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075525t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075526t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075527t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075528t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075529t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075530t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075531t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075532t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075533t.jpg)
Hosszú készülődés után eljutottunk ide is. A találkozó Karcsán volt megrendezve, egy kis focipálya melletti területen. Külön megtiszteltetés volt, hogy az Alfát beválogatták a szervezők a VIP kocsik közé. Gyakorlatilag az olasz tábort egyedül én alkottam több órán keresztül, majd megérkezett egy kis Fiat, illetve egy Bravo, majd a végén egy 147. Jó hangulatú találkozó volt, érdekes programokkal. A kipufogó hangnyomás-mérésen kívül semmilyen versenyszámban nem neveztem a kocsit, de ebben megdöntöttem a saját rekordom, 0,1 dB-lel ;).
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075325t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075326t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075327t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075328t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075329t.jpg)
Márciustól járok az új lökhárítóval, azóta szegény ködlámpák takarását nem oldottam meg. Múlt héten felvetette az ötletet Laci barátom, hogy mi lenne, ha a gyári takaró elemeket vágnám darabokra és raknám be. Elsőre azt mondtam, hogy nem hiszem, hogy meg fogom csinálni, ma viszont belevágtam. Szó szerint. Itt-ott megvágtam a műanyagot, majd beakasztottam és vágtam hozzá a tavasszal vásárolt rácsból. Az eredmény a képeken, viszont még nincs minden beragasztva.
--
Tegnap (2016.08.11.) vettem fekete szilikon ragasztót. Elég nagy cumi volt vele dolgozni, mivel a levegő pont annyira hűlt le, hogy ne száradjon megfelelő mértékben a cucc. A végeredményen látszik is, hogy a rács csúszkált ide-oda, míg nem kötött a ragasztó, de majd utólagosan megpróbálom valahogy orvosolni.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075313t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075314t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075315t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075316t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075317t.jpg)
Végre egy "tuning és extra" bejegyzés, még ha csak két soros is. Laci barátom adott egy kis sárga fóliát, fel is dobta a ködlámpákra. Mivel már sötétedéskor csináltam nem lett valami látványos, kíváncsi vagyok rá nappali fényben.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075221t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075222t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075223t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075224t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075261t.jpg)
Szombat este próbaút gyanánt elnéztünk Nyíregyházára. Elég sokan voltunk, jó volt a hangulat is, bár elég sokan játszották magukból a pilótát. Magán a találkozón sok Alfát nem láttunk, sőt olasz autóból is minimális volt a létszám, ennek ellenére mégis sok kedves ismerőssel összefutottunk. Nagyon jól éreztem magam, és végre élvezni tudtam az utazást is maximálisan.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075157t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075158t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075159t.jpg)
Történt az, hogy vásárláskor említette az előző tulaj, hogy ki kellene cserélni a belső csuklót. Persze én szerencsétlen GM hajtáslánchoz, diesel alfához mit sem értő naivan elkezdtem kutakodni, hogy mi is lenne a legjobb ebben az ügyben. Meggyőztek, hogy a legegyszerűbb, ha az egész féltengelyt kicserélem javítottra, így ez meg is történt. A saját féltengelyét becsomagoltam és elküldtem, cserébe az utángyártottért. Itt kezdődött a kálvária. Az utángyártott féltengely egy évet bírt ki úgy, hogy teljesen gyári teljesítménnyel hajtottam, gyakorlatilag kímélve. 2015 decemberében Komáromból hazafelé egyszer csak elkezdett nagyon-nagyon vergődni az autó, akkor egy bő hónapra le is állítottam, majd jött a tákolás. Mivel a féltengely nem gyári, így a gyári csillag sem felelt meg. Se a kehelybe nem fért el, se a rövid tengely végére nem ült fel rendesen. Sikerült kis karikákat esztergálni a széthullott csillagba, hogy valameddig kihúzzam az autóval, de tudtam, hogy az nem lesz tartós megoldás. Kerestem egy céget szlovákiában, ahol rendelésre gyártanak féltengelyeket. 2 havi e-mailezés után olyan összeggel sokkoltak, amit sosem fogok kiheverni. Maradt így a tákolás, bár 5000 km után ismt csak nagyon vergődött a féltengely. Végül Manky cartárs sikerén felbuzdulva felvettem a kapcsolatot Lukács Mikivel. Elmondtam neki mi a gond és jött is a megoldással. A féltengelyemről levágják az utángyártott kelyhet, ráhegesztik a gyári kelyhet és akkor mehet a gyári csillag a helyére. Mikor mentünk érte, akkor szólt, hogy viszont a gyári csillag nem lesz jó a rövid tengelyre, mert elforog rajta. Gondoltam ez sem gond, úgyis van itthon 66-ból féltengely, majd azzal összerakom. Naná, hogy ez nem jött be, az én vérnyomásom meg az egekben volt. Jött az ötlet, leszarom stílusban fogom és ráhegesztem a csillagot a tengelyre, ha már úgyis vennem kell tengelyt. Alfa nélkül nem bírom tovább. Így is lett, ráhegesztettem a csillagot a tengelyre, összeraktam és végre nincs lógása. A külső csukló levételkor eléggé megmakacsolta magát, illetve a menet egy részen meg volt sérülve, mintha megengedett volna és csúszkált volna az anya a meneten. Mivel tökéletes állapotban volt a külső csukló nem vettem újat, hanem odaadtam esztergás kollégámnak és ő kijavította a menetet. Összeszereléskor az eredeti anyát már nem tudtam felhasználni, mert a menet teljesen megroncsolódott, így a hátsó kerékagy anyáját kapta meg, aminek az alátétes része nagyobb volt, mint az első. Ezt a flex oldotta meg. Érdekes, 2,5 év alatt még nem közlekedtem az Alfámmal úgy, hogy valami ne vergődött volna. Élvezem. Még mindig féltengelyt keresek. :)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075074t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075075t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075076t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000075/0000075077t.jpg)