Tagok >> TtK >> Giulia 2.0 Veloce >> Blog
- Típus:Giulia 2.0 Veloce
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2023
- Színe:Misano blu
Felületes szemlélő számára ez ugyanaz az autó, mint az előző Super, csak nem fekete, hanem kék. Közelebbről azért van néhány különbség..
Külső: a misano kék nagyon szép. A ledes lámpák is jól néznek ki; fotóról annyira nem tetszettek, de élőben már igen. A hátulja a diffuzorral és a dupla kipuffal nagyon vagány, de ha extra lenne ezekért nem fizettem volna. A felnit egyelőre szokom, ha lett volna választék, nem biztos, hogy ezt választottam volna. A díszek - scudetto, ablakkeret, tükörházak, kipuffvégek - feketék, ez nagyon tetszik. Pont ezért jobb lenne talán teljesen fekete felnikkel. Csak a feliratok krómok, de nem zavaró, hogy azok nem feketék. Összességében nagyon tetszik.
Belső: minden fekete. Azt gondoltam, hogy zavaró lesz, de nem, egyáltalán nincs gyászos hangulat. A műanyag betétek ezüstös/karbon mintájúak, sokkal szebbek mint a Super szürke szálas betétei. A váltókar hiperugrás az előzőhöz képest, kinézetre és fogásra is. A középkonzol tárolója sokkal kisebb lett a vezeték nélküli telefontöltő miatt, ez negatívum. A műszerfali USB csak töltés, nem csatlakozik vele az AA. Az ülések kényelmesek, de nagyon passzentosak; ha kicsit nagyobb lenne a hátsóm már kényelmetlen lenne. A háttámla oldaltámaszai csak a legszélesebb állásban kényelmesek, ha beljebb állítom túl szorosak. A gerinctámasz "joystick" működésére még nem sikerült rájönnöm. Két irányban felfújja, másik kettőben leereszti. Hogy a két irány miben különbözik - egyelőre passz. A combtámasz ideális pozícióját még keresem. Magasabban ülünk, mint a kézi állítású Super ülésben. Jópár centi a különbség; azért nem a bakon ülünk, mint anno 145/6-ban, vagy 155-ben. A kormány tapintásra sprődebb anyaggal (bőr az egyáltalán?) van borítva és a karima keresztmetszete szögletesebb, mint a Superé. A bajuszkapcsolók eddig is gagyik voltak, most még gagyibbak lettek, már a végükön levő gomb se ezüst, hanem olcsó fekete műanyag. A váltófülek eddig is szépek voltak, most is azok.
Infotainment+kezelőszervek: a digitális műszeregység nekem tetszik. A "heritage" műszerek jópofák, de szerintem nem illenek az autóhoz én a default műszereket használom, azok szépek és modernek. A "chill" műszrfal (amikor gyakorlatilag semmilyen kijelzés nincs) tök fölösleges. A kormány nyomógombjait átstruktúrálták, némi megszokást igényel, de végülis használható. Az infotainment is egész jó. A menük gyorsak, a grafika egy kicsit bonyolult, de kis megszokással használható. Információ van bőven. Az Android Auto még mindig csak USB kábellel működik, sőt már a klímapanel alatti csatlakozórol sem. Ez nagy negatívum. Az index fura: nem azt mondja, hogy tik-tak-tik-tak, hanem csak azt, hogy tak --- tak.. Van telefonos app is, de hogy minek? Esetleges, össze-vissza grafika, kérdéses értelmű funkciók. Kb. olyan mint a Blue&Me a 159-ben, van, mert manapság kötelező, de látszik, hogy csak a pipa kedvéért csinálták. Tuti, hogy nem fogok rá előfizetni, ha lejár a licensz.
Haladás: kicsit féltem a 19-es kerekektől, de a "ride" nem durvább, mint a Super a 17-esekkel. A motorhang csendesebbnek tűnik, de kiforgatva még nem volt. A féket jobban kell taposni a Superhez képest pedig nagyobb az első tárcsa. Gondolom visszavettek a rásegítésből. Cserébe sokkal kisebbet döccen megállásnál - a Superrel szinte lehetetlen viszonylag nagy döccenés/bólintás nélkül megállni. A menésre még visszatérünk, ha vége a bejáratásnak. :)